مجله سورس یدک > اجزای خودرو > انواع سیستم ترمز خودرو را بشناسید

انواع سیستم ترمز خودرو را بشناسید

تحقیق درباره سیستم ترمز خودرو

ترمز خودرو شاید مهمترین ویژگی ایمنی هر وسیله نقلیه باشد. دانستن انواع مختلف ترمز خودرو ، چه در بین خودروها و چه در داخل خودرو، می تواند به شما کمک کند هنگام مراقبت و تعمیر ترمز خودرو  خود، احساس بهتری داشته باشید. دو نوع ترمز سرویس یا ترمزهایی که وسیله نقلیه شما را هنگام رانندگی متوقف می کنند وجود دارد: ترمز دیسکی و ترمز درام. علاوه بر این، تقریباً تمام خودروها دارای ترمزهای اضطراری و ترمزهای ضد قفل هستند.

ترمزهای دیسکی

ترمزهای دیسکی از یک روتور ترمز تشکیل شده است که مستقیماً به چرخ وصل می شود. فشار هیدرولیک از سیلندر اصلی باعث می شود که یک کالیپر (که لنت های ترمز را درست خارج از روتور نگه می دارد) لنت های ترمز را در دو طرف روتور فشار دهد. اصطکاک بین لنت ها و روتور باعث کند شدن خودرو و توقف آن می شود.

انواع سیستم ترمز خودرو

ترمز درام

ترمزهای درام شامل یک درام ترمز است که به داخل چرخ متصل است. هنگامی که پدال ترمز منقبض می شود، فشار هیدرولیک دو کفش ترمز را به درام ترمز فشار می دهد. این باعث ایجاد اصطکاک و کاهش سرعت خودرو و توقف آن می شود.

ترمز اضطراری خودرو

ترمز اضطراری

ترمزهای اضطراری، همچنین به عنوان ترمز دستی شناخته می شوند، یک سیستم ترمز ثانویه هستند که مستقل از ترمزهای سرویس کار می کنند. در حالی که انواع مختلفی از ترمزهای اضطراری وجود دارد (یک اهرم چوب بین راننده و سرنشین، یک پدال سوم، یک دکمه فشاری یا دستگیره در نزدیکی ستون فرمان، و غیره)، تقریباً تمام ترمزهای اضطراری با کابل هایی کار می کنند که به طور مکانیکی فشاری را به دستگاه وارد می کنند. چرخ ها. آنها معمولاً برای ثابت نگه داشتن وسیله نقلیه در هنگام پارک استفاده می شوند، اما می توانند در مواقع اضطراری نیز در صورت از کار افتادن ترمزهای ثابت استفاده شوند.

این مطلب را هم بخوانید :  مراحل تعویض اویل پمپ خودرو | 8 گام تعویض پمپ روغن

ترمز اتوماتیک خودرو

ترمز ضد قفل

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) در اکثر خودروهای جدید یافت می شود. اگر ترمزهای ثابت به طور ناگهانی اعمال شوند، ABS از قفل شدن چرخ ها جلوگیری می کند تا از لغزش لاستیک ها جلوگیری شود. این ویژگی به ویژه هنگام رانندگی در جاده های خیس و لغزنده بسیار مفید است.

 

منبع :https://www.atlantictireonline.com/4-types-of-car-brakes/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با اپلیکیشن سورس یدک لذت را تجربه کنید!!! همین حالا نصب کندانلود و نصب
+