مجله سورس یدک > دانستنی های خودرو > جیپ گرند چروکی 2022

جیپ گرند چروکی 2022

جیپ گرند چروکی 2022 ایران

مشخصات جیپ گرند چروکی 2022

جیپ گرند چروکی 2022 ویژگی‌های خوب زیادی دارد. این خودرو یک خودروی راحت و جادار است و دقیقا حس رانندگی با یک خودروی آفرود عالی را به راننده القا می‌کند. در خودروی جیپ گرند چروکی 2022 از کمک راننده‌های پیشرفته استفاده شده که این کمک راننده‌ها به خوبی تنظیم شده است و به رانندگی آسان تر و ایمن تر کمک می کند. تنها جایی که گرند چروکی از رقبای خود فاصله میگیرد این است که این خودرو به اندازه رقبای خود تجهیزات استانداردی را ارائه نمی دهد، اما با کنار هم گذاشتن تمام آپشن‌هایی که خودروی جیپ گرند چروکی 2022 دارد، در بین سایر خودروهای لوکس با قیمت مناسبی عرضه شده است.

جیپ گرند چروکی 2022 نسبت به مدل قبلی خود بازطراحی نسبتا کاملی داشته است. این باز طراحی مجدد یک خودروی بسیار بهبود یافته را به ارمغان می آورد و در عین حال ویژگی هایی را که در وهله اول آن را بسیار محبوب کرده است را هم حفظ می کند. خودروی جیپ گرند چروکی 2022 نسبت به مدل قبلی درازتر، عریض‌تر، بلندتر و سبک‌تر طراحی شده است. گرند چروکی 2022 جادارتر است و کیفیت مواد داخلی استفاده شده در آن بهبود یافته است. قابل ذکر است که هنوز هم گزینه‌های زیادی از جمله تریم‌های مختلف و موتورهای V-6 یا V-8 به‌علاوه یک پلاگین هیبریدی به زودی ارائه می‌شود.

تفاوت طراحی جیپ گرند چروکی 2022 و جیپ گرند چروکی 2021

قیمت جیپ گرند چروکی 2022

قیمت پایه جیپ گرند چروکی بسیار بالاتر از قیمت رقبای خود مانند کیا تلوراید و هیوندای پالیسید شروع می‌شود و تریم‌های بالاتر آن نیز قیمتی مشابه با برخی از شاسی بلندهای لوکس دارند. همانطور که گفته شد، ما فکر می‌کنیم که مدل Limited بهترین گزینه برای خرید است. مدل لیمیتد به صورت استاندارد با تودوزی چرمی، درب عقب برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های جلو ، نور مناسب محیط داخلی، چراغ‌های جلوی خودکار، استارت از راه دور و غیره عرضه می‌شود.

همچنین می‌توانید به صورت جداگانه آپشن‌هایی را به صرت پکیج بر روی خودروی خود سفارش دهید، پیشنهاد ما به شما پکیج Entertainment Group است که در این پکیج شاهد صفحه نمایش 10.1 اینچی و استریوی Alpine با 9 بلندگو هستیم. همچنین پکیج Lux Tech Group II را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم، که با انتخاب این پکیج آپشن‌هایی از جمله برف پاک‌کن‌های حساس به باران، شارژر تلفن بی‌سیم، روکش‌های چرمی سوراخ‌دار، صندلی‌های جلوی تهویه‌دار، ستون فرمان قابل تنظیم برقی، آینه دید عقب دیجیتال، آفتابگیرهای ردیف دوم، سیستم دوربین بیرونی 360 درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، و کروز کنترل تطبیقی به خودروی شما افزوده می‌شود. با این حال در جدول زیر ما قیمت تمامی مدل های جیپ گرند چروکی را برای شما قرار دادیم که می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود انتخاب کنید:

این مطلب را هم بخوانید :  اجرت تعویض لنت در سال 1402 چقدر است ؟
Laredo 40.120$
Altitude 45.225$
Limited 46.440$
Traihawk 56.030$
Overland 56.035$
Limited 4xe PHEV 59.495$
Summit 60.095$
4xe PHEV 60.260$
Trailhawk 4xe PHEV 64.280$
Summit reserve 66.575$
Overland 4xe PHEV 67.555$
Summit 4xe PHEV 71.515$

موتور ، گیربکس و عملکرد جیپ گرند چروکی 2022

مانند آخرین نسل گرند چروکی، مدل جدید هم از موتور 3.6 لیتری V-6 و یا موتور 5.7 لیتری V-8 استفاده می کند. جیپ همچنین پیشرانه پلاگین هیبریدی 4X خود را ارائه می دهد که برقی شدن را به خانواده خودروهای SUV خود معرفی می کند. دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد در مدل پایه V-6 ارائه می شود، اما سیستم چهار چرخ متحرک در گرند چروکی با پیشرانه V-8 یا پلاگین هیبریدی استاندارد است.

چندین سیستم چهار چرخ متحرک مختلف از جمله دیفرانسیل لغزش محدود قفل الکترونیکی نیز موجود است. مدل Trailhawk با تجهیزات آفرود قوی‌تر و قابلیت بیشتر نیز در دسترس است و دارای سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم است که تا 11.3 اینچ فاصله از زمین را فراهم می‌کند و یک میله نوسان جداکننده که امکان اتصال بیشتر چرخ را برای مقابله با زمین‌های سخت فراهم می‌کند. در طی آزمایش اولیه، سواری آرام و روان گرند چروکی تحت تأثیر قرار گرفتیم و متوجه شدیم که رانندگی با هر دو موتور V-6 و V-8 بسیار لذت بخش است. در مسیر آزمایشی ما، خودروی آزمایشی سامیت با موتور V-6 ما موفق شد سرعت 60 مایل در ساعت را 7.4 ثانیه طی کند. در تست دیگری مدل Trailhawk آفرود نیز همین آزمایش را در 7.7 ثانیه انجام داد.

فضای داخلی و صندوق بار جیپ گرند چروکی 2022

فضای داخلی جیپ گرند چروکی 2022

یک کابین کاملاً مدرن جایگزین فضای داخلی تا حدودی قدیمی گرند چروکی شده است در حالی که مدل‌های پایه Laredo ملزومات را ارائه می‌کنند، در تریم‌های سطح‌بالا Summit و Overland مواردی لوکس مانند روکش‌های چرمی روکش دار، تزئینات چوبی با منافذ باز و نمایشگرهای دیجیتالی با تکنولوژی بالا استفاده شده است. گرند چروکی صرفاً یک SUV دو ردیفه است، اما خریدارانی که به دنبال ردیف سوم هستند می‌توانند به گرند چروکی L ارتقاء دهند.

داخل خودروی جیپ گرند چروکی 2022 فضای زیادی وجود دارد. شاید در نگاه اول فکر کنید که این بزرگترین کابینینیست که در اختیارتان قرار داده شده اما باید بدانید که شخصی با قد حدودی 6 فوت به راحتی می‌توانید بر روی صندلی‌های عقب دراز بکشد. از آنجایی که ارتفاع گرند چروکی بسیار بالا است برای سوار شدن در آن به یک پله مناسب نیاز دارید. همچنین به دلیل وجود ستون‌های بزرگ جلویی و آینه‌های جانبی گرند چروکی در برخی موارد به دید رو به جلو ضعیف اشاره کردیم. بهتر است که در این خودرو سیستم دوربین دید فراگیر را به عنوان آپشن به خودروی خود اضافه کنید تا به شما در پارک کردن و رد شدن از مناطق سخت کمک کند.

این مطلب را هم بخوانید :  استارت خوردن و روشن نشدن ماشین در حالت های مختلف

استفاده از اکثر کنترل ها آسان است، اما برخی از صفحه ها کمی کوچک هستند و دکمه های دیگر در زوایای عجیبی قرار گرفته اند. همچنین، زوایای خاصی از نور خورشید می‌تواند برچسب‌های برخی از کنترل‌های حساس به لمس را کاملاً مبهم کند.

صندلی های جلو حتی در سفرهای طولانی بسیار راحت هستند و هم صندلی های جلو و هم صندلی های عقب را می توان به گرمکن و تهویه مجهز کرد. سیستم تعلیق بادی اختیاری به ایجاد یک سواری راحت کمک می کند که دست اندازهای جاده را بدون احساس نرمی و شناور بودن بیش از حد نرم می کند.

جیپ گرند چروکی 2022 که ما بررسی کردیم به کنترل آب و هوای چهار منطقه ای موجود مجهز بود. عملکرد بسیار خوبی برای حفظ دمای هدف تعیین شده انجام می دها، اما با وجود اینکه فن ها با حداکثر سرعت کار می کردند، آنقدر که ما انتظار داشتیم هوا نمی داد. یکی از مناطقی که گرند چروکی کوتاه آمد سر و صدای جاده در بزرگراه بود که برای یک SUV سطح بالا کمی زیاد بود.

 

نقاط مثبت و منفی خودروی جیپ گرند چروکی 2022

قطعا شماهم مثل ما در نگاه اول وقتی با جیپ گرند چروکی بازطراحی شده روبه رو می‌شوید تحت تاثیر قرار می‌گیرید، اما مواردی وجود دارد که فکر می کنیم می توان آنها را بهبود بخشید. در ادامه با ما در سایت سورس یدک همراه باشید تا پنج موردی که در مورد جیپ گرند چروکی 2022 دوست داریم و از ویژگی‌های مثبت این خودرو است و چهار موردی که باید اصلاح شود و در ویژگی‌های منفی این خودرو قرار می‌گیرد را باهم بررسی کنیم:

جیپ گرند چروکی 2022

نقاط مثبت خودروی جیپ گرند چروکی 2022

کیفیت داخلی و جنس مواد استفاده شده در گرند چروکی 2022

شرکت مادر جیپ Stellantis، اخیراً در مسیر درستی در تولید خودروها با کیفیت داخلی و مواد اولیه خوب قرار گرفته است و جیپ گرند چروکی 2022 نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از چرم پالرمو و ترکیب آن با چوب و فلز در داخل خودرو فضای داخلی شیک و منظمی را به نمایش می‌گذارد. به طور کلی، ظاهر داخلی این خودرو در رقابت با رقبای رده بالای داخلی یا اروپایی خود حرفی برای گفتن دارد.

بهبود ایمنی گرند چروکی

در طراحی مجدد جیپ گرند چروکی و عرضه‌ی آن در سال 2022 ویژگی‌های ایمنی به این خودرو اضافه‌ شده که قبل از این خودرو فقط در تریم‌های بالاتر و حتی پس از آن به عنوان آپشن‌های اختیاری در دسترس بودند. همه تریم‌ها اکنون با تشخیص نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی ​​و هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار عرضه می‌شوند.

سیستم Uconnect5 گرند چروکی

جیپ گرند چروکی 2022 از مورد قبول ترین سیستم Uconnect5 که جدیدترین و کاملترین سیستم از شرکت Stellantis است استفاده می‌کند.تریم های بالایی از صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی با گرافیک خیلی خوبی استفاده می کنند، در حالی که تریم های پایین تر با صفحه نمایش 8.4 اینچی کار می کنند. خودروی آزمایشی که در اختیار ما بود یک صفحه نمایش 10.25 اینچی اختیاری برای سرنشین جلو داشت که امکان کنترل سیستم ناوبری، کنترل‌های صوتی و تماشای فیلم‌ها را بدون اینکه برای راننده قابل مشاهده باشد و سبب حواس‌پرتی شود را داشت.

این مطلب را هم بخوانید :  بررسی کیا k5 2023 (غول جدید Optima)

سیستم صوتی-تصویری جیپ گرند چروکی 2022

پیشرانه‌ی قوی و دلپذیر گرند چروکی 2022

جیپ گرند چروکی 2022 تست شده توسط ما به یک موتور 5.7 لیتری V-8 نرم و قدرتمند 357 اسب بخاری مجهز شده بود که با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جفت می شد. موتور V-8 نسبت به مدل قدیمی اندکی از قدرت کمتری برخوردار است، اما قدرت بیش از اندازه کافی را ارائه می دهد و به عنوان یک امتیاز، در حین انجام کار خود، صدای خوبی از V-8 ارائه می دهد.

رفتار عالی در جاده توسط گرند چروکی

اگرچه جیپ گرند چروکی 2022 بهترین خودروی اسپرت شاسی بلند نیست، اما به لطف پلتفرم دیفرانسیل عقب خود، توانایی خوبی در کنترل خودرو دارد. مدل آزمایش شده ما دارای سیستم تعلیق بادی اختیاری با میرایی نیمه فعال بود که تا حدودی سواری را سفت می کند اما انزوای بهتری از دست اندازها و چرخش کمتر بدنه در پیچ ها ایجاد می کند.

نقاط قابل بهبود در خودروی جیپ گرند چروکی 2022

دید ضعیف گرند چروکی

ستون‌های ضخیم می‌توانند در دید جلوی راننده اختلال ایجاد کنند و آینه دید عقب مزاحم اوضاع را بدتر می‌کند. و به دلیل همین مشکلات و خطرات احتمالی، با افزودن هشدار نقطه کور استاندارد و سایر ویژگی های ایمنی پیشرفته رانندگی ایمن تری را فراهم می‌کند.

مصرف سوخت بالا گرند چروکی 2022

علیرغم کاهش وزن 300 پوندی نسبت به مدل قبلی و بهبودهای آیرودینامیکی، مصرف سوخت جیپ گرند چروکی 2022 شده مناسب نیست: مدل‌های مجهز به V-8 همگی دارای چهار چرخ متحرک هستند و مصرف سوخت آن 14/22/17 mpg در شهر/بزرگراه/ترکیبی است. خریداران V-6 می‌توانند بین RWD یا 4WD یکی را انتخاب کنند و  مصرف سوخت آن 19/26/22 mpg است.

نوع موتور مصرف سوخت
V-8 14/22/17 mpg
V-6

19/26/22 mpgمصرف سوخت بالا در جیپ گرند چروکی 2022

در نهایت شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا اصلا جیپ گرند چروکی 2022  یک شاسی بلند خوب است و ارزش خرید دارد؟ در جواب این سوال باید پاسخ داد که بله، جیپ گرند چروکی 2022 یک SUV خوب است که ارزش خرید دارد. پیشرانه‌های آن بسیار خوب هستند و به خوبی از پس این خودرو برمی‌آیند، به راحتی روی بیشتر سطوح جاده‌ها سوار می‌شوند و یکی از بهترین آفرودهای کلاس شاسی‌بلند متوسط ​​است. این جیپ همچنین دارای فضای داخلی مجللی است که با برخی از شاسی بلند های لوکس رقابت می کند. هر دو ردیف صندلی جادار و راحت هستند و سیستم سرگرمی کاربرپسندی دارد.

منابع: سایت cars.com

سایت edmunds.com

سایت cars.usnews.com

سایت caranddriver.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *