مجله سورس یدک > دانستنی های خودرو > هیوندای کونا 2021 1.6T AWD Ultimate

هیوندای کونا 2021 1.6T AWD Ultimate

هیوندای کونا 2021 1.6T AWD Ultimate

مشخصات و تست رانندگی هیوندای کونا 2021

هیوندای کونا 2021 در میان خودرو های SUV ساب کامپکت یک خودرو بالاتر از همه قرار دارد . کونا در مارس 2018 به بازار عرضه شد اما تنها در اولین سال فروش جزئی خود در کانادا به شهرت رسید و در کلاس خود سوم شد و حتی پس از آن، تنها 42 دستگاه از محبوب‌ ترین سوبارو کراس‌ ترک عقب‌ تر بود.

قشقایی نیسان در آن سال شماره یک بود، اما در طی 12 ماه بعد که فروش کونا 2021 با 78 درصد افزایش به 25817 نمونه رسید، به سرعت این جایگاه را از دست داد و هیوندای کونا 2021 با فروش 18526 دستگاه باعث شد ، قشقایی پر فروش ترین خودرو سال عقب بی افتد. سال 2020 شاهد افزایش دوباره نمودارهای فروش به 31733 دستگاه بود، با این حال  Crosstrek یکی از بهترین خودرو ها با 22161 دستگاه صدر نشین است و کونا هنوز حدود یک سوم یا 9572 دستگاخ عقب است، اما امروزه ،هیوندای کونا کوچک رو به رشد است. در راه رسیدن به تقریباً همان نتایج فروش برای سال 2021، بار دیگر با 15715 نمونه پس از شش ماه محبوبیت خود را به دست آورد.

مشخصات و تست رانندگی هیوندای کونا 2021

هیوندای کونا 2021 چگونه به این حجم از فروش رسیده است؟

این خودرو کوچک یک ناک اوت است و بسیاری از نشانه‌ های استایل غیر متعارف را ترکیب می‌ کند، اما این کار را به‌ گونه‌ ای انجام می‌دهد که برای اکثر خریداران در بازار SUV سطح پایه جذاب است. در جلو و مرکز، جلو پنجره شش ضلعی منحصر بفرد هیوندای را نشان می‌ دهد، اگر چه طراحی جسورانه و قاطع آن با برخی ویژگی‌ های ظاهری نسبتاً سرگرم‌ کننده احاطه شده است.

از جمله یک نوار باریک درست در بالا، دو چراغ جلو باریک دو منظوره LED با چراغ‌ های پیچ فعال که در بالای گلگیر های جلو قرار گرفته‌ اند. در هر طرف (پروژکتورها به صورت استاندارد زیر تریم Ultimate هستند)، چند بلوک کامپوزیت مات خاکستری/مشکی درست در زیر آن‌ ها، که با قاب‌ های متالیک مایل به رنگی که شبیه دریچه‌ های ترمز اسپرت هستند، یکپارچه شده‌ اند و چراغ‌ های رانندگی LED در داخل آن قرار دارند.

این مطلب را هم بخوانید :  علائم خرابی واتر پمپ خودرو با 5 نشانه

 

طراحی جسورانه دو چراغ جلو باریک دو منظوره LED چراغ‌ های پیچ فعال
لوک کامپوزیت مات خاکستری/مشکی قاب‌ های متالیک چراغ‌ های رانندگی LED

 

طراحی بدنه هیوندای کونا 2021

یک اسپویلر لب پایینی اسپرت پر از چراغ‌ های مه شکن ، در زیر همه چیز قرار دارد، مواد مات سیاه‌ شده با گلگیر های ضخیم و گوشتی به رنگ خاکستری/مشکی به هم می‌ پیوندند که دور برش چرخ‌ ها را دور می‌ زنند، در حالی که بیشتر قسمت‌ های تیره‌ شده روی پنل‌ های راکر می‌ چرخد و نوار نازکی از تزئینات فلزی که در بالا قرار دارد.

هیوندای با نگاهی مشابه به بخش عقب خودرو به طراحی ادامه می‌ دهد، جایی که یک تریم نازک از تریم مشکی روی ستون چهارم، طرح سقف شناور را تشکیل می‌ دهد که از شیشه عقب تا مجموعه‌ ای زیبا از چراغ‌ های عقب LED با موقعیت افقی پیروی می‌ کند، که همگی در بالای مجموعه بلوکی دیگری قرار دارند. روکش مشکی که لامپ های پشتیبان و بازتابنده را قاب می کند قبل از اینکه به یک سپر عقب بزرگ به سبک دیفیوزر سیاه و خاکستری تبدیل شود.

تستر پیشرفته Kona Ultimate AWD ، مجموعه‌ ای از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با جیب‌ های خاکستری رنگ (مشترک با تریم‌های کمتر Trend) را اضافه کرد که در اطراف لاستیک تمام فصل Goodyear Eagle Touring ۲۳۵/۴۵ پیچیده شده‌ اند. رنگ آبی Lagoon آن هم مرز رادیکال است، اما هنوز هم به نوعی با کونا خوش سلیقه است، در حالی که تمام روکش‌ های بدنه خاکستری مات تیره در قسمت پایین در واقع ظاهری متالیک کمی براق در تریم Ultimate دارند.

طراحی بدنه هیوندای کونا 2021

بخش داخلی و طراحی کابین هیوندای کونا 2021

به بخش داخلی کونا 2021 بپردازیم که هیوندای در این بخش نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا خودرویی زیبا و شکیل به مشتری نمایش دهد، البته با دوختی از ظرافت سطح بالا. هیوندای ، خاکستری تیره را در بیشتر سطوح با رنگ‌ های خاکستری روشن که تقریباً با رنگ سفید حاشیه دارند، برای بخش میانی داشبورد و رویه درها ترکیب کرده است، در حالی که سطح صندلی‌ ها بیشتر به رنگ خاکستری متوسط نزدیک است.

رنگ خاکستری روشن برای جلوه‌ ای بافتی زیبا فرورفته است، و در امتداد داشبورد از جنس مصنوعی ملایم به پایان رسیده است، در حالی که هیوندای از رنگ نرم و زیبا استفاده می‌ کند تا رویه درب را کمی جذاب‌ تر کند. روی طاقچه های کناری بقیه پلاستیک‌ های داخلی سخت‌ تر هستند، اگرچه از کامپوزیت‌ های خوب و جامد تشکیل شده‌ اند و به نظر می‌ رسد که برای تحمل سوءاستفاده در طولانی‌ مدت طراحی شده‌ اند، به هر حال طراحی کلی کابین بسیار جذاب است.

شما می توانید لوازم یدکی هیوندای کونا 2021 و لوازم یدکی هیوندای را از طریق آگهی های سایت سورس یدک خریداری کنید.

این امر به‌ ویژه در مورد جزئیات آن صادق است، مانند فرمان اسپرت با روکش چرمی که شامل ضربه‌ های انگشت شست راحت و پره‌ های ظریف  است که تابلو برق با کیفیت بالایی دارد، برخی از ضامن‌ ها حتی آلومینیومی شده‌ اند. ساقه‌ های پشت فرمان نیز از نظر کیفیت بسیار بالا هستند، در حالی که تمام دکمه‌ ها، دستگیره‌ ها و ضامن‌ ها در سرتاسر فضای داخلی به‌ رغم اینکه همیشه از کامپوزیت‌ های متراکم ساخته نشده‌ اند، محکم نصب شده‌ اند و به خوبی مرطوب شده‌ اند.

این مطلب را هم بخوانید :  نحوه محاسبه مصرف سوخت خودرو چگونه است ؟

دسته ابزار اصلی عمدتاً یک طراحی آنالوگ با نور پس‌زمینه است ، اگرچه یک صفحه نمایش چند اطلاعاتی باریک و عمودی 4.2 اینچی TFT Supervision در وسط سرعت‌ سنج قرار دارد و کمی رنگ را برای برجسته کردن کلید در نظر گرفته اند.بهتر از آن، یک سیستم نمایشگر هدآپ مفید روی داشبورد قرار می گیرد و اطلاعات کلیدی را در محدوده دید راننده، جایی که توجه به آن امن تر است، نمایش می دهد.

کنترل گرمکن صندلی های جلو سه طرفه در کنسول پایینی، درست در مقابل یک دکمه جداگانه برای روشن و خاموش کردن لبه فرمان قابل گرم کردن، و در فاصله کمی از دو دکمه جداگانه برای کنترل سرازیری و سنسور های پارک عقب قرار دارند. این آخرین مورد منحصر به تریم Ultimate است)، به غیر از اهرم دنده در مرکز، همراه با دستگیره و صندوق عقب چرمی.

ویژگی ها موتوری و گیربکس هیوندای کونا 2021

اکنون که صحبت از بخش فنی و مکانیکی است به توضیح گیربکس هیوندای کونا 2021 می پردازیم، شیفتر ، فرمان‌ ها را به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه (DCT) اسپورت می‌ فرستد که در تمام مدل‌ های AWD استاندارد است. دقیقاً در کنار شیفتر در این سه تریم، که شامل Trend، Luxury و Ultimate آزمایش شده است، دکمه دیگری برای قفل چهار چرخ متحرک وجود دارد که در هنگام تلاش برای رها شدن از برف، گل یا هر نوع دیگری به کمک شما می آید. در شرایط لغزنده، یک دکمه Drive Mode در سمت مقابل کنسول به شما امکان می دهد بین تنظیمات پیش فرض، Eco و Sport جابه جا شوید.

این مطلب را هم بخوانید :  زمان تعویض لنت ترمز چه موقعه ای است؟

برای این منظور، هیوندای به مدل های AWD خود کمی بیشتر از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر می دهد، این موتور 175 اسب بخار قدرت و 195 پوند فوت گشتاور تولید می کند. پیشرانه قبلی برای این کلاس تایک کوچک اسپرت است.

  • قدرت موتور : 175 اسب بخار
  • گشتاور : 195 پوند فوت

مطمئناً از طریق اهرم دنده قابل تعویض است، که فقط با حرکت مچ دست به سمت چپ حرکت می کند، اما مردم این روزها ترجیح می دهند در قسمت های بالای کابین خلبان حرکت کنند. خواهیم دید که آیا هیوندای در به روز رسانی آینده مدل به این موضوع می پردازد یا ترمز دستی این مدل را با یک ترمز الکترومکانیکی به روز می کند یا خیر.

حداقل گیربکس به موتور اجازه می‌دهد تا قبل از تعویض خودکار، بچرخد، البته این در حالت مدل اسپورت بهترین عملکرد را دارد، اما تعویض دنده واقعا سریع‌ تر از بسیاری مدل ها در این کلاس است، طراحی دو کلاچه هنگام انجام این کار نیز نرم است، بنابراین بهترین سناریو در هر دو جهان است، در حالی که رتبه مصرف سوخت ادعا شده آن تقریباً مشابه موتور کمتر قدرتمند در هنگام بهینه سازی AWD است، 9.0 لیتر در 100 کیلومتر در شهر، 8.0 لیتر در بزرگراه و میانگین 8.6 ، در مقایسه با 9.2، 7.8 و 8.6 برای 2.0 AWD می باشد. اتفاقاً مدل پایه 2.0 FWD Kona دارای 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر شهر، 7.0 بزرگراه و 7.9 ترکیبی است.

 

مصرف سوخت در شهر : 9.0 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه : 8.0 لیتر در 100 کیلومتر

 

هیوندای کونا 2021 خودروی مناسبی است؟

هیوندای کونا 2021 به دلیل نوع طراحی و استایلش می تواند مورد علاقه خریداران بسیاری باشد و موجب شود که بخواهند پشت فرمان این خودرو بنشینند و در این زمان می توان گفت که بقیه امکانات و ویژگی های کونا 2021 باعث می شود که علاقمندان در لحظه برای خرید این خودرو اقدام کنند

کونا هر کاری را که یک شاسی‌ بلند ساب کامپکت باید انجام دهد ، انجام می دهد چ بسا که بیشتر انجام می‌ دهد، بنابراین احتمالاً تا زمانی که یک سازنده دیگر چیزی را ارائه کند که ویژگی های بیشتری را برای قیمت‌ های مشابه ارائه کند، در صدر باقی خواهد ماند.

هیوندای کونا 2021 خودروی مناسبی است؟

منبع : thecarmagazine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با اپلیکیشن سورس یدک لذت را تجربه کنید!!! همین حالا نصب کندانلود و نصب
+