هیوندای سوناتا 2018 یک خودرو سدان متوسط شیک و راحت است و با ویژگی‌هایخاص مانند رقبای خود به بازار جهانی و ایران عرضه شده است. پس چرا احساس می‌شود که سوناتا 2018 آنچنان هم ویژه نیست؟ سوناتا یک گروه متنوع از موتورها را برای خودرو‌های خود ایجاد کرده است که از نسخه هیبرید با قابلیت شارژ گرفته تا یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با 245 اسب بخار. هر چند که رقابتی هستند، اما عملکرد آن‌ها همچنان خاصیت ندارد و هیوندای سوناتا به دینامیک‌های رانندگی خسته‌کننده مبتلا است، بدون توجه به نوع موتور. کاسنپت‌های جدید بیان‌گر این خودروی جذاب هستند، اما در مقایسه با رقبا، هرچند که کابین آن بسیار جذاب است ولی به نوعی از رقبای خود عقب افتاده است.

در هیوندای سوناتا 2018 چه چیزی جدید است ؟

سوناتا با یک به‌روزرسانی میانه دوره در سال 2018 وارد بازار شد که شامل طراحی بهتر در کانسپت خودرو ، ویژگی‌های استاندارد بیشتر، و یک گیربکس اتوماتیک هشت دنده جدید متصل به یک موتور توربوشارژ 2.0 لیتری با چهار سیلندر است. داخل خودرو نیز تغییرات کوچکی در بلوک مرکزی و فرمان دارد و یک صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی با قابلیت‌های Apple CarPlay و Android Auto به صورت استاندارد قرار گرفته است، همچنین دوربین نقطه کور و سنسور‌های هشدار برای حرکت به عقب در قسمت سپر عقب قرار گرفته است.

  1. تغییر در طراحی داخلی و خارجی خودرو
  2. اضافه شدن ویژگی‌های ایمنی استاندارد جدید
  3. گیربکس اتوماتیک هشت دنده جدید بر روی مدل‌های 2.0 توربوشارژ

هیوندای سوناتا 2018 از بغل

قیمت هیوندای سوناتا 2018

قیمت هیوندای سوناتا 2018 در بازار و جهانی و در بازار خودروی ایران بسیار متغییر است. همچنین قیمت این خودرو می‌تواند نسب به نرخ دلار در ایران تغییر کند

قیمت سوناتا 2018 در بازار جهانی

قیمت برای مدل‌ها و تریم‌های مختلف در بازار جهانی در زیر به صورت جدول آمده است.

تریم قیمت به دلار
SE 22935
ECO 23535
SEL 24858
SPORT 25385
LIMITED 28285

قیمت سوناتا 2018 در ایران

به دلیل اینکه این خودرو به صورت دست دوم و کارکرده در داخل ایران وجود دارد قیمت آن از بازه 3.100.000.000 تومان تا 3.800.000.000 است و شما می‌توانید این خودروها از بنگاه‌های ماشین و یا نمایشگاه‌دارهای معتبر خریداری کنید.

موتور، گیربکس و عملکرد سوناتا 2018

موتور هیوندای سوناتا 2018

مدل‌های سوناتا پایه با یک موتور چهار سیلندری 2.4 لیتری با توان 185 اسب‌بخار همراه با یک گیربکس اتوماتیک شش دنده بسیار راحت عمل می‌کنند. که سوناتا 2018 کمی نقص دارد، اما این نقص با عملکرد روزمره آرام و بدون مزاحم جبران می‌شود.

مدل Eco سوناتا 2018 با یک موتور توربوشارژ 1.6 لیتری با توان 178 اسب‌بخار همراه با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت دنده که متاسفانه کمی سنگین است،  در بازار جهانی عرضه شده است. یک موتور توربو 2.0 لیتری چهار سیلندر با توان 245 اسب‌بخار نیز در لاین‌آپ سوناتا وجود دارد که قدرتمندترین موتور است.

این موتور که با یک گیربکس اتوماتیک هشت دنده هماهنگ شده است، نسخه قبلی را سریع‌تر می‌کند، اما همچنان نمی‌تواند با آخرین نسخه‌های تویوتا کمری یا هوندا اکورد رقابت کند. سوناتا همچنین با پیشرانه‌های هیبرید یا هیبرید قابل شارژ در دسترس است. در جاده ساکت و راحت است، سوناتا سفر آرام دارد، اما تجربه رانندگی کم‌جذاب است. دارای یک سیستم تعلیق چسبنده است که باعث می‌شود در منحنی‌ها به شدت خم شود و فرمان کمترین بازخوردی ارائه نمی‌دهد.

داخلی، راحتی و صندوق سوناتا 2018

کابین سوناتا 2018 فضایی بزرگ و با طراحی خوب دارد، صفحه نمایش ابزار جدید جذاب و خواناست، و تعدادی از ویژگی‌های استاندارد وجود دارند. با این حال، استفاده فراوان هیوندای از پلاستیک‌های سخت باعث می‌شود که سوناتا 2018 در زمینه کیفیت ظاهر و لمس با رقبای اصلی عقب بماند.

نسخه‌های با تجهیزات بالاتر مانند کنترل دمای دو منطقه‌ای، صندلی برقی راننده ، و گرم کن صندلی‌های جلو، همچنین دارای یک بسته فناوری اختیاری که شامل ترمز خودکار اضطراری و کنترل اجزای مختلف خودروی است، افزوده شده‌اند. تمامی مدل‌های غیرهیبرید سوناتا دارای صندلی‌های عقب با قابلیت تقسیم 60/40 هستند. گنجایش بزرگ 16 فوت مکعبی صندوق عظیم سوناتا امکان جا کردن وسایل هر پنج مسافر را فراهم می‌کند. حجم صندوق سوناتای هیبرید کمی کاهش داده شده است، در حالی که حجم صندوق هیبرید قابل شارژ حتی بیشتر کاهش داده شده است.

فضای داخلی هیوندای سوناتا 2018

وسایل الکترونیکی سوناتا 2018

سوناتا 2018 دارای یک صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی است که منوهای منطقی، کنترل‌های کاربرپسند، اتصال بلوتوث، Apple CarPlay و Android Auto، و یک سیستم صوتی با شش بلندگو دارد. یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی با ناویگی، استریو بهبود یافته، و خدمات متصل Hyundai Blue Link به صورت اختیاری موجود است. هر سوناتا دارای یک کسنول ذخیره‌سازی پوشیده شده جلوی دسته دنده دارد که دو پلاگ 12 ولتی، یک پورت USB و یک ورودی مجازی را در خود جای داده است. مسافران صندلی‌های عقب باید از یک پلاگ 12 ولتی تکی استفاده کنند.

کدام یک از تریم‌های سوناتا 2018 را خریداری کنم ؟

هیوندای سوناتا 2018 را در چندین سطح مختلف در بازار وجود دارد. به علاوه، هیوندای ویرایش‌های پلاس برخی از تریم‌ها را با ارائه ویژگی‌های بازنگری شده منتشر کرده است. تعدادی از آن‌ها را در زیر توضیح می‌دهیم.

تریم‌های اسپرت و لیمیتد به شکل 2.0T در دسترس هستند. این عنوان به یک گیربکس اتوماتیک هشت دنده و یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با حجم 2.0 لیتری که توان 245 اسب‌بخار ارائه می‌دهد، اشاره دارد. این خودروهای 2.0T همچنین دارای یک سیستم تعلیق تنظیم‌شده برای حالت اسپرت هستند. برای خریدارانی که به دنبال عملکرد جذاب‌تر هستند، مدل‌های اسپرت 2.0T و لیمیتد 2.0T یک عنوان مناسب برای خرید هستند.

الکترونیک هیوندای سوناتا 2018

هیوندای سوناتا SE

  •  موتور: چهار سیلندری 2.4 لیتری با توان 185 اسب‌بخار
  •  ویژگی‌های کلیدی: دوربین نقطه کور، سنسور در دنده عقب ، کمک به تغییر بندانگشتی، دوربین عقب، صفحه نمایش لمسی 7اینچی، Apple CarPlay، Android Auto، استریو با شش بلندگو، بلوتوث، و پورت USB.

هیوندای سوناتا اکو

  •  موتور: مشابه SE اما با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت دنده و موتور توربوشارژ 1.6 لیتری با توان 178 اسب‌بخار.

هیوندای سوناتا SEL و SEL Plus

  • ویژگی‌های اضافی (SEL): باز شدن درب بدون کلید، دکمه استارت خودرو ، صفحه‌ی خودکار صندوق ، گرم کن صندلی های جلو، صندلی راننده با تنظیم برقی، فرمان با پوشش چرم، رادیو HD، رادیو ماهواره‌ای، و یک پورت USB اضافی.
  •  ویژگی‌های اضافی (SEL Plus): شارژ بی‌سیم گوشی، فرمان گرم، و کنترل اتوماتیک دما دو منطقه‌ای. هر دو همچنین با کنترل کروز هوشمند،ترمز اضطراری ، ترمز اتوماتیک و شناسایی پیاده سوار در جاده در دسترس هستند.

هیوندای سوناتا لیمیتد

  •  ویژگی‌های اضافی: صندلی‌های چرمی،تهویه برای صندلی های جلو، تنظیم کننده اتوماتیک صندلی برای راننده، کنترل دمای اتوماتیک دو منطقه‌ای، و سانروف.
  • ویژگی‌های مشترک با SEL و SEL Plus: سنسورهای پارکینگ عقب، چراغ‌های خودکار بالا، فرمان گرم، سیستم ناویگی، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، و استریو پریمیوم Infinity.

امنیت هیوندای سوناتا 2018

در زیر طبق نظرات کاربران و رتبه بندی ایمنی IIHS به امنیت هیوندای سوناتا 2018 از یک یک تا 10 اعدادی به صورت جدول آمده است که می‌توانید مشاهده کنید.

تست ضربه از جلو خوب
تست ضربه جانبی خوب
تست ضربه از پشت خوب
تست مقاومت سقف خوب
تست ضربه به راننده خوب
تست ضربه به سرنشینان جلو خوب
چراغ های جلو درجه بندی نشده
پیشگیری از تصادف جلو درجه بندی نشده

تفاوت سوناتا 2018 معمولی با سوناتا 2018 هیبرید

وقتی مشخصات و امتیازات هیوندای سوناتا 2018 معمولی و هیوندای سوناتا هیبرید 2018 را مقایسه می‌کنیم، مشخص می‌شود که هیوندای سوناتا 2018  معمولی مزیت‌هایی قیمتی نسبت به خودروی هبرید دارد. در حالی که هیوندای سوناتا هیبرید 2018 مزیت‌هایی در زمینه‌های مصرف سوخت، امتیاز کلی کیفیت و توان موتور پایه دارد. هیوندای سوناتا 2018 معمولی و هیوندای سوناتا هیبرید 2018 دارای حجم داخلی یکسان هستند. بر اساس این مقایسه از مشخصات و امتیازات هیوندای سوناتا معمولی 2018 و هیوندای سوناتا هیبرید2018، به نظر می‌رسد که هیوندای سوناتا معمولی 2018 یک انتخاب بهتر نسبت به هیوندای سوناتا هیبرید 2018 است.

تفاوت قیمت سوناتا معمولی 2018 با سوناتا هیبرید 2018

یک خودروی هیوندای سوناتا 2018 استفاده‌شده از سال 2023 با قیمت‌های متغیر از ۲۲,۹۹۹ تا ۳۳,۸۷۴ دلار موجود است، در حالی که هیوندای سوناتا هیبرید 2018 کار کرده با قیمت‌های میانگین از ۲۶,۳۹۲ تا ۳۷,۴۴۶ دلار عرضه می‌شود. برای مدل جدید، قیمت هیوندای سوناتا در بازه ۲۶,۶۹۰ تا ۳۶,۹۶۸ دلار واقع شده است، در حالی که هیوندای سوناتا هیبرید در بازه ۲۹,۷۹۲ تا ۳۸,۷۴۴ دلار موجود است.

لوازم یدکی سوناتا

قطعات و لوازم یدکی سوناتا را می‌توانید با برند‌های اصلی جنیون پارت یا موبیس از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. قطعات جانبی و یدکی سوناتا با قیمت‌های مختلف یافت در بازار قطعات خودرو یافت می‌شود. هنگام خرید این قطعات به اصل بودن آن دقت کنید  چرا که بسیاری از سودجویان هستند که در ازای قیمت پایین قطعات فیک به شما تحویل خواهند داد.

سخن آخر 

در نهایت سوناتا 2018 می‌تواند یک سدان خانوادگی باشد که شما هنگام سفر لذت کافی را از آن ببرید. این خودرو دارای شتاب خوب و ماثری در رانندگی دارد و همچنین از زیبایی خاص خود بهره می‌برد که شما میتوانید آن را در دو نسخه معمولی و هیبرید تهیه کنید.