سال ورود خودروی جک j5 در بازار 1392 هجری شمسی است. که بعد از آن حدودا در انتهای این سال جک j4 رونمایی شد. از دلایل اینکه این ماشین‌ها در بازار ایران طرفداران زیادی دارند میتوان به قیمت و نرخ خرید آنها اشاره کرد که از نظر هزینه بسیار محبوب هستند.

اگر شما سری به سایت‌های آگهی مانند دیوار، شیپور و … بزنید متوجه آن می‌شوید که چه تعداد از این خودرو در داخل کشور ایران وجود دارد. در ادامه و طبق تحقیقاتی که ما انجام داده‌ایم می‌توانیم تفاوت‌های بسیاری بین دو خودروی جک j4 و j5 پیدا کنیم که در زیر بیشتر به آن میپردازیم.

تفاوت ظاهری جک j4 و j5

خودروی جک j4 دارای ظاهری کاملا ساده و بدون هیچ المان خاصی است. این خودرو دارای یک جلو پنجره از جنس کروم است که همچنان لوگوی جک که یک ستاره قدیمی است روی آن قرار گرفته است. همچنین روی سپر جلوی ماشین دو مه شکن قرار دارد و از چراغ‌های ساده‌ی led بهره می‌برد که هیچ گونه هیجانی را در هنگام رانندگی به شما وارد نمی‌کند.

همچنین در خودروی J4 در قسمت سپر عقبی دو مه شکن وجود دارد. کمپانی سازنده این خودرو ادعا می‌کند که خودروی گفته شده هیچ گونه باگ ایمنی ندارد ولی از نظر رانندگان بخصوص در قسمت جلویی دارای ایمنی بسیار کمی است.

در خودروی جک J4 در قسمت چرخ عبی به جای استفاده از ترمز دیسکی از ترمز کاسه ای استفاده شده است که این خود می‌توانید ایمنی را در هنگام ترمز گرفتن کاهش دهد

از دیگر ویژگی‌های جک J4 میتوان به کیسه‌ هوا و سنسور دنده عقب اشاره کرد که به رانند کمک شایانی در هنگام حرکت به عقب یا پارک کردن خودرو می‌کند. امتیاز این خودرو از طرف سازمان ایمنی و تست خودروی چین 5 است.

قطعات خودرو

اما در جک J5 چراغ‌های جلو ارتقا یافته است و ظاهری کلاسیک پیدا کرده است. همچنین در قسمت کاپوت JAC J5 خط‌های کشیده یافت می‌شود. در قسمت جلویی این خودرو پنجره رادیاتور کاملا تغییر کرده و به حالت اسپرت درآمده است و به حالت لوگوی ستاره ای جی 5 شکلی زیبا بخشیده است.

قسمت پایینی سپر جک J5 کاملا تغییر کرده است و به سه قسمت تبدیل شده که در دو طرف آن مه شکن‌ها از نظر شکل ظاهری کاملا دچار تغییرات شده اند. همچنین استفاده از رنگ‌های متفاوت در بدنه این خودرو باعث جذاب‌تر شدن یا متفاوتش دن آن نسب به جک J4 شده است.

در جک J5 رینگ‌های خودرو تغییر کرده و زیبایی خاصی به این ماشین داده است. همچنین شما می‌توانید تغییرات بسیاری در آینه‌های بغل خودرو ببینید.

خودرو جک J5

مقایسه خودرو جک j4 و j5 اتومات

امتیاز کاربران برای جک J4 3.6 و برای جک J5 3.4 است که همناطور که مشاهده می‌کند در مدل جی 5 امتیاز کاهش یافته است.

هر دو نوع خودرو دارای بدنه سدان هستند که ابعاد آنها به تریب برای جک جی 4 4335 در 1725 در 1505 میلی‌متر و برای جک جی 5 4590 در 1765 در 1465 میلی‌متر است که تفاوت نسبتا متوسطی در آن دیده می‌شود

فاصله بین دو محور ، تعداد سرنشین ، حجم صندق و وزن خودرو برای جک جی 4 2560 ، 4 ، 550 لیتر و 1110 کیلوگرم و برای جک جی 5 2710 ، 4 ، بدون حجم صندوق و 1355 کیلوگرم است.

جک j4 جک j5
حجم موتور 1.5 لیتر 1.8 لیتر
تعداد سیلندر 4 4
تعداد سوپاپ 16 16
نوع سوخت 95 92
ظرفیت باک 45 55
قدرت 113 اسب بخار 141 اسب بخار
گشتاور 146 نیوتن متر 165 نیتون متر
محور محرک دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
نوع گیربکس CVT اتوماتیک اتوماتیک تیپ ترونیک
حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت 180 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفرتاصد 13.5 ثانیه 10.5
نوع بدنه  سدان  سدان
مصرف سوخت متوسط 6.2 لیتر در صد کیلومتر 6.7 لیتر

 

امکانات ماشین جک J4 و J5

اگر از نظر امکانات به دو خودروی جک J4 و J5 نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که خودروی J5  دارای امکانات به مراتب بیشتری نسبت به J4  است.

هر دو خودرو از امکانات ایمنی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD بهره می‌برند.
هر دو خودرو از امکانات رفاهی نظیر فرمان برقی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، روکش‌های چرمی، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، سنسور نور، چراغ مشایعت، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها و کروزکنترل برخوردارند.

جک J5 از امکانات رفاهی بیشتری نظیر سیستم خودکار تهویه مطبوع، رینگ ۱۶ اینچی اسپرت آلومینیومی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، آینه‌های جانبی دارای گرمکن، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سانروف و خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب بهره می‌برد.
جک J5 از امکانات ایمنی بیشتری نظیر سیستم ترمز دیسکی دوجداره در جلو با قابلیت تهویه و خنک شوندگی برخوردار است.

جک J4

قیمت جک J4 و جک J5

با توجه به نوسان ارز و تورم در کشورمان این دو خودرو قیمت ثابتی ندارند و مدام دست‌خوش تغییر می‌شوند. شما می‌توانید از طریق برنامه‌هایی مانند دیوار، شیپور یا سایر سایت‌های معتبر در زمینه فروش خودرو از قیمت این محصولات باخبر شوید. درضمن توجه کنید که مدل J5 دارای دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک است که در قیمت این خودرو تفاوت ایجاد می‌کند.

مزایا و معایب JAC J5

از مزایای ماشین جک J5 می توان به قیمت خوب آن نسبت به رقیبان آن اشاره کرد. خودرو J5 امکانات نسبتا خوبی را داراست و دارای طراحی خوبی است. همچنین خدمات پس از فروش گسترده این خودرو یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید.

جک J5 ایراداتی را نیز در خود می‌بیند. موتور و گیربکس کند، یکی از مهمترین معایب این خودرو است که در کیفیت سواری این خودرو تاثیر می‌گزارد. کیفیت بد رنگ بدنه نیز یکی دیگر از معایب این اتومبیل است.

مزایا و معایب JAC J4

از جمله مزایای خودروی جک J4 می‌توان به طراحی زیبای داخل آن اشاره کرد. همچنین هماهنگی گیربکس و موتور به همراه سواری خوب خودرو و فضای جادار کابین آن از امکانات و مزایای این خودرو هستند. قیمت این خودرو نسبت به امکانات آن در وضع مطلوبی قرار دارد و با یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه مواجه هستیم.

از معایب JAC J4 می‌توان به کبود برخی از امکانات رفاهی مانند سانروف و نمایشگر مرکزی اشاره کرد. در بخش ایمنی نیز به دلیل استفاده از ترمز عقب کاسه‌ای و نداشتن ایربگ جانبی ایمنی کمتری نسبت به J5 دارد.

لوازم یدکی جک J4 و J5

فرقی نمی‌کند صاحب خودرو جک J5 باشید یا J5، شما در نهایت به لوازم یدکی این ماشین احتیاج پیدا خواهید کرد. در خرید لوازم یدکی این خودرو توجه داشته باشید که حتما از قطعات اصل و اورجینال استفاده کنید تا عمر خودرو شما افزایش یابد. همچنین همیشه از مراکز معتبر قطعات یدکی خودرو JAC J4 و JAC J5 خود را تهیه کنید. برای این کار شما می‌توانید از نمایندگی ها و فروشگاه‌های معتبر در زمینه قطعات یدکی خرید کنید. چنان‌چه به دنبال اطلاعات بیشتر یا خرید قطعات یدکی اصل این خودرو هستید، می‌توانید به صفحات لوازم یدکی جک J4 و لوازم یدکی جک j5 مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد تفاوت‌ جک J4 و J5 حرف زدیم مشخصات این دو خودرو را از دیدگاه‌های مختلف بررسی نمودیم. هر دو خودرو مزیت‌ها و معایب خود را دارند و این شما هستید که با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از این دو خودرو را انتخاب کنید. اگر شما تجربه‌ی رانندگی با این دو خودرو را دارید، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگزارید.