مقایسه جک j4 با اپیروس

مقایسه جک j4 با اپیروس را زمانی انجام می‌دهید که قصد خرید خودرو دارید و بین این دو مدل دچار تردید شده‌اید. زمانی که می‌خواهید به خرید خودرو بپردازید ابتدا باید هدفتان از خریدن اتومبیل را مشخص نمایید. همچنین باید به بودجه‌ای که برای این امر در نظر دارید نیز توجه کنید. اگر اهل مسافرت خانوادگی باشید باید به دنبال خودرویی بگردید که علاوه‌بر فضای جادار و راحت، امنیت شما و خانواده‌تان را نیز تامین کند.

اگر جوان هستید یا علاقه به سرعت دارید خودرویی اسپرت، با شتاب و فرمان‌پذیری راحت مناسب شما است. گاهی می‌خواهید خودرویی خریداری کنید که چندین سال برای شما کار کند و خرج زیادی هم نداشته باشد، پس باید به دنبال اتومبیلی با استهلاک کم و کیفیت بالا باشید.

زمانی که به مقایسه جک j4 با اپیروس می‌پردازید باید ببینید هدفتان چیست و کدام ویژگی خودرو بیشتر برایتان اهمیت دارد. این دو خودرو در یک سطح نیستند اما شاید نیاز داشته باشید که آن‌ها را مقایسه کنید. در این مقاله از مجله سورس یدک ضمن معرفی به مقایسه جک j4 با اپیروس کیا از منظر طراحی، امکانات ، مشخصات فنی و قیمت خواهیم پرداخت. در هر بخش ابتدا به بررسی jac j4 سپس به بررسی Kia Opirus می‌پردازیم.

سدان جک j4 اتوماتیک سال 2012 توسط کمپانی JAC تولید و عرضه شد. این خودرو برای آن که اتومبیلی اقتصادی طراحی شده بود از داشتن برخی از امکانات محروم بود. در سال 97 شمسی شرکت کرمان موتور در داخل ایران اقدام به مونتاژ j4 نمود. اگر قصد خرید جکj4 را داشته باشید این خودرو در مدل‌های 1397-1402 در بازار داخلی موجود است. همچنین می‌توانید با خرید برخی از قطعات یدکی جک آن را ارتقاء دهید. تست جک j4 امتیاز موفق بوده و این خودرو 5 ستاره ایمنی را از موسسه CNCAP دریافت نموده است.

شرکت کرمان موتور به منظور اقتصادی بودن خودرو اقدام به حذف برخی از امکانات جک جی 4 نمود. مانند ایربگ پرده‌ای و جانبی، استارت دکمه‌ای ، صفحه نمایش ، تریم 2 رنگ و استارت دکمه‌ای. اما در سال 1401 اعلام کرد کرد که به مدل جک j4 جدید آپشن‌هایی را افزوده است. نظیر TPMS، دی‌لایت ، کروز کنترل، مانیتور لمسی ، ESC ، 2 ایربگ ، ترمز دیسک عقب و تریم کابین.

سدان لوکس Opirus سال‌های 2003 تا 2010 توسط کمپانی Kia تولید شد. این خودرو چندین بار فیس‌لیفت شد. مدل اپیروس از خودروهای با امکانات زیاد کیا به حساب می‌آید. اپیروس در ایالت متحده با نام Amanti شناخته می‌شود. اپیروس به لحاظ ایمنی از موسسه آمریکایی IIHS نمره‌‌ی بالایی در تست تصادف را از آن خود کرد.

اپیروس فیس‌لیفت نیمه لوکس نسخه‌ای بود که در سال 1386 توسط اطلس خودرو به بازار ایران وارد شد و مورد استقبال قرار گرفت. خودرو اپیروس به لحاظ مشخصات فنی مشابه آزرا هیوندای است. پیشرانه 6 سیلندری این خودرو که مشابه با Azera است نقطه قوت این خودرو در بین خودروهای تازه نفس‌تر از آن که در ایران وجود دارند است. اپیروس در دو نسخه رویال و سوپررویال و در سال‌های 2008 تا 2010 در بازار ایران موجود است.

مقایسه جک j4 با اپیروس در طراحی

در این بخش به مقایسه جک j4 با اپیروس کیا به لحاظ طراحی ظاهری و داخلی خودروها خواهیم پرداخت. در ابتدا به بررسی جک j4 می‌پردازیم. این خودرو به خاطر اقتصادی بودن ساده طراحی شده است. طراحی جی 4 مشابه خودروهای اروپایی است و از خطوطی به منظور حجم‌پردازی در قسمت‌های جانبی آن استفاده شده است. ظاهر این خودرو تا حدودی مشابه مدل جک j5 است.

در طراحی بدنه JAC J4 از چراغ‌های بیضی شکل برای عقب و چراغ‌هایی مانند چشم عقاب برای جلو خودرو استفاده شده است. طراحی صندوق عقب خودرو نیز به صورت جمع‌وجور اما جادار است.

در طراحی داخلی جی 4 از پلاستیک خشک برای کابین استفاده شده است تا خودرو اقتصادی‌تر باشد. کابین خودرو جادار بوده و به صورت ارگونومیک طراحی شده اما فضای صندلی‌های عقب برای افرادی که قد بلندی دارند محدودیت ایجاد می‌کند.

خودرو اپیروس نیز مشابه j4 بر اساس خودروهای اروپایی طراحی شده است اما تفاوتی بین این دو وجود دارد. Opirus براساس خودروهای لوکس اروپایی طراحی شده است. زمانی که به این خودرو نگاه می‌کنید اتومبیل بنز را به خاطر می‌آورید. چراغ‌های جلو خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را به یاد مرسدس بنز می‌اندازند. طراحی بدنه اپیروس کیا بسیار شیک و کلاسیک است و استفاده از رینگ‌های آلومینیومی آن را جذاب‌تر نموده است.

در طراحی داخلی اپیروس کیا همه چیز در جای مناسب خود و به طور هماهنگ قرار گرفته‌اند. فضای کابین این خودرو کاملاً جادار و راحت بوده و فضای صندلی عقب نیز مناسب است. در طراحی کابین خودرو در برخی از قسمت‌ها از چوب استفاده شده است. قاب‌بندی داشبورد خودرو از جنس آلومینیوم است.

مقایسه جک j4 با اپیروس به لحاظ قیمت

قیمت خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که زمانی که قصد مقایسه جک j4 با اپیروس را دارید باید به آن‌ها توجه کنید. اگر قصد داشته باشید خودروهای اپیروس یا j4 را به صورت کارکرده خریداری نمایید باید به مواردی توجه کنید. به مواردی از قبیل آسیب‌هایی که به خودرو وارد شده، بدنه خودرو رنگ دارد یا نه، لوازم یدکی خودرو تعویض شده‌اند یا نه، و میزان کارکرد خودرو و… دقت نمایید. اگر قصد خرید لوازم یدکی جک j4 را دارید به سایت سورس یدک مراجعه نمایید.

قیمت مدل‌های هر خودرو نیز متفاوت هستند. همچنین نرخ ارز نیز در ایران دارای ثبات نیست و این امر سبب متغیر بودن قیمت اتومبیل می‌شود. قیمت خودروهای صفر با کارکرده تفاوت دارند. بنابراین زمانی که قصد خرید خودرویی را دارید باید به فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت توجه نمایید و برای خرید خودرو کارکرده باید بیشتر پرس‌وجو کنید. در جدول زیر لیست قیمت به جهت مقایسه جک j4 با اپیروس آورده شده است.

مدل خودرو قیمت (تومان)
خودرو جک j4 اتوماتیک
جک j4 اتوماتیک – 1402 740000000
جک j4 اتوماتیک – 1401 710000000
جک j4 اتوماتیک – 1400 670000000
جک j4 اتوماتیک – 1399 630000000
جک j4 اتوماتیک – 1398 610000000
جک j4 اتوماتیک – 1397 580000000
خودرو کیا اپیروس
کیا اپیروس سوپر رویال – 2009 1370000000
کیا اپیروس رویال – 2009 1320000000
کیا اپیروس رویال – 2008 1220000000

شاخصه‌های فنی و مقایسه جک j4 با اپیروس

این قسمت مربوط به بررسی و مقایسه جک j4 با اپیروس درباره مشخصات فنی این دو خودرو است که در قالب جدول آورده شده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به این دو خودرو به دست آورید.

jac j4 با مصرف سوخت ترکیبی به میزان 6.2 لیتر و تنفس طبیعی و پیشرانه 4 سیلندری، توانی با 103 اسب بخار تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند در مدت 13.5 ثانیه از شتاب صفر به 100 برسد و سرعت حداکثری 180 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

خودروی اپیروس با مصرف سوخت ترکیبی 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و پیپشرانه 6 سیلندری همراه با گیربکس 5 دنده اتومات اوردرایور قادر به تولید توان 265 اسب بخار است. در مدت 7.5 ثانیه شتاب این خودرو از صفر به صد می‌رسد. حداکثر سرعتی که خودرو اپیروس می‌تواند داشته باشد چیزی برابر با 230 کیلومتر بر ساعت است.

مدل خودرو جک J4 کیا اپیروس
شرکت سازنده جک موتورز چین کیا موتورز کره
گیربکس CVT با حالت اسپرت و برف 5 دنده اتومات overdrive با حالت اسپرت
نوع بدنه سدان جمع و جور سدان بزرگ (شاسی یکپارچه)
حجم موتور 1.5 لیتر 3.8 لیتر
حداکثر توان 103 اسب بخار 265 اسب بخار
حداکثر سرعت 180  km/h 230  km/h
حداکثر گشتاور 146 نیوتن ­متر 353 نیوتن متر
شتاب 0 تا 100 13.5 ثانیه 7.5 ثانیه
تعداد سیلندر 4 سیلندر 6 سیلندر
تعداد سوپاپ 16 16
ظرفیت باک 45 لیتر 65 لیتر
وزن خودرو 1110 کیلوگرم 1864 کیلوگرم
محور محرک دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو

مقایسه جک j4 با اپیروس در زمینه آپشن

در این بخش امکانات و آپشن‌های دو خودرو به جهت مقایسه جک j4 با اپیروس بیان می‌شوند. آپشن‌های موجود در خودرو جی 4 جدید شامل فرمان برقی و حساس به سرعت، کروز کنترل، سنسور عقب ، TPMS ، تریم چرمی ، ترمز دیسک عقب است. این خودرو همچنین مجهز به دکمه‌های کنترلی، مانیتور لمسی ، 2 ایربگ است. سیستم روشنایی آن متشکل از چراغ مه‌شکن جلو، چراغ مه‌شکن عقب، چراغ بدرقه و چراغ جلو هالوژنی ، دی‌لایت و اتولایت است. برخی از این امکانات در نسخه قدیمی j4 وجود ندارند.

امکانات اپیروس شامل کروز کنترل، 6 ایربگ، ترمز ABS ، ترمز کمکی ، پارک پدالی ، تهویه اتومات ، سنسور باران و سنسور جلو و عقب و… است. فرمان خودرو 4 حالته هیدرولیکی و حساس به سرعت همراه با روکش چرمی است. صندلی‌های اپیروس برقی بوده و قابلیت تنظیم در 8 حالت برای صندلی راننده و 4 حالت برای سرنشین جلو وجود دارد. همانطور که در بخش امکانات به مقایسه جک j4 با اپیروس پرداختیم مشاهده می‌کنید که خودروی Opirus دارای امکانات بیشتر و پیشرفته‌تری نسبت به J4 است.

سوالات متداول

کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؛ جک J4 یا Opirus؟

همانطور که در مطلب مقایسه جک j4 با اپیروس ویژگی‌های این دو خودرو بیان شده است، اپیروس سطح بالاتری نسبت به جک j4 دارد و جی 4 نیز یک خودروی اقتصادی است. اگر قصد خرید خودرویی اقتصادی با امکانات متناسب با قیمت را دارید j4 مناسب شماست. اگر به دنبال خودرویی لوکس با امکانات بالا و فنی عالی هستید اپیروس برایتان مناسب است اما هزینه‌ای به مراتب بالاتر از سدان چینی j4 دارد.

سخن آخر

در این مطلب از مجله سورس یدک به مقایسه جک j4 با اپیروس پرداختیم تا اگر قصد خرید هر یک از این دو خودرو را دارید آگاهی لازم را به دست آورید. این دو خودرو به جهت امکانات و آپشن‌ها، شاخصه‌های فنی ، طراحی داخلی و ظاهری، و قیمت در مقاله مقایسه جک j4 با اپیروس بررسی شده‌اند.