پژو 207 پانوراما یا پژو سقف شیشه ای دنده دستی ، خودروی مدرن ، کوچک و جمع و جور فرانسوی است که به دلیل داشتن سقف پانوراما در زمان تولید خود توانست نظر رانندگان جوان را به خود جلب نماید. بین سالهای 2006 تا 2015 ، خودروی کوچک 207 محبوبیت زیادی در اروپا پیدا کرد.در ایران نیز شرکت خودرو سازی ایران خودرو در دو دهه اخیر به تولید این خودرو پرداخت و به دلیل تحریم ها وقفه ای در تولید و عرضه ایجاد شد.از سال 99 این خودرو با آپشن های جدید و تغییرات گرافیکی و فنی نسبت به مدل قبلی خود و پژو 206 وارد بازار شد.چنانچه قصد خرید پژو 207 پانوراما دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.در این مطلب مشخصات کامل این خودرو، مزایا و معایب آن و قیمت روز آن را بررسی خواهیم کرد و همچنین در سایت سورس یدک میتوانید آگهی های موجود در مورد لوازم یدکی پژو را به راحتی پیدا کنید 

قیمت پژو 207 پانوراما

 

مشخصات پژو 207 پانوراما

پژو 207 سقف شیشه ای کروز کنترل با فرمان برقی در دسته خودروهای جوان پسند و شیک قرار دارد.این خودرو از لحاظ کیفیت سواری و موقعیت راننده شباهت های بسیاری با پژو 206 دارد و ایران خودرو با کم و زیاد کردن تعدادی آپشن این خودرو رو در بازار عرضه نموده است.

نمای بیرونی پژو 207 پانوراما

اگر بخواهیم نمای جلوی خودرو را بررسی نماییم، میبینیم که چراغ های جلو و سپر تغییرات گرافیکی داشته اند. آرم پژو خیلی بزرگی در قسمت جلوی ماشین قرار گرفته که با چراغ های بزرگی که تعبیه شده شمایل خوبی گرفته و تناسب خوبی با هم دیگه دارند نمای جلوی خودرو حجیم تر از 206 شده شکل و شمایل قشنگی پیدا کرده است. همچنین چراغ های مه شکن در مکان مناسب قرار گرفتند ولی سپر جلو خیلی پایین است و احتمال اینکه ضربه بخورد بیشتر است .

نمای جانبی خودرو : اصولا زمانی که خودروسازان می خواهند ظاهر خودرویی را تغییر دهند با نمای بل کاری ندارند و تغییرات گرافیکی را در جلو و عقب خودرو اعمال می کنند. تغییرات پژو 207 سقف شیشه ای نسبت به پژو 206 هم همینطور است.نمای بغل این خودرو کاملا شبیه پژو 206 هست و درها ساده و بدون خطوط اضافی طراحی شده اند تنها تفاوت در آیینه راهنمادار و دو رنگ است.آیینه های جانبی، بزرگتر و شکیل تر از پژو 206 شده اند و دید بهتری را برای راننده ایجاد می کنند.در نمای جانبی سایز رینگ ها و ابعاد تایر هم نسبت به 206 تغییری نکرده است.

وجه تمایز پژو 207 داشتن سقف پانوراما دو رنگ یا سقف شیشه ای است.باید بدانید که این سقف شیشه ای سانروف نیست و قابلیت باز شدن ندارد.فقط یک پرده روی آن کشیده شده که به طور دستی و بدون هیچ دکمه ای جابجا می شود و عقب و جلو می رود.در رابطه با ایمنی این سقف شیشه ای باید گفت به دلیل داشتن جداره های شیشه ای و متریالی که در آن بکار رفته بسیار محکمتر و سنگین تر از سقف فلزی است و از لحاظ ایمنی هیچ مشکلی ندارد.

خرید پژو 207 پانوراما

یکی دیگر از تغییرات ظاهری 207سقف شیشه ای جابجایی آنتن کوسه ای است که در خودروهای قبلی در قسمت جلوی ماشین قرار داشت اما الان به عقب ماشین منتقل شده و ظاهر قشنگتری را ایجاد نموده است.

نمای عقب خودروی 207 پاناروما : تغییرات در عقب خودرو کمی محسوس تر از نمای جلو می باشد.چراغ های عقب توسط شرکت کروز طراحی شده و در سبک LED هستند که نسبت به چرا های سری اول 207 بزرگتر و دارای نور بیشتر هستند و نمای بهتری در شب دارند و دید بهتری را برای رانندگان ایجاد می کنند.

سنسور دنده عقب با تغیی رنگ ، به رنگ سپر درآمده و نمای جالبی دارند و ایران خودرو از این جهت سلیقه به خرج داده است.اگر بخواهیم از نکات منفی و معایب عقب خودرو بگویم دکوری بودن یکی از مه شکن ها می باشد.مه شکن سمت چپ لامپ دارد و روشن می شود ولی مه شکن سمت راست.شیشه عقب این خودرو دید خوبی به رانندگان نمی دهد و این می تواند یکی از معایت پژو 207 باشد.

صندوق عقب 207 شبیه پژو 206 است و متاسفانه کم جا می باشد و بیشتر از یک چمدان فضا ندارد.از این جهت این خودرو برای مسافرت طراحی نشده و برای مسافت های شهری مناسب است.

موتور پژو 207 پانوراما

موتور خودرو : موتور این خودرو همانند پژو پارس و تارا ، tu5 است که با داشتن ساختار قدیمی همچنان از موتورهای قوی و با قدرت بالا شناخته می شود.از مزایا و نکات مثبت 207 می توان به حذف فرمان هیدرولیک اشاره کرد.ایران خودرو در سالهای اخیر سعی بر آن داشته تا سیستم برقی این ماشین را ایرانیزه نماید و جایگزین سیستم برقی فرانسوی نماید.هم اکنون سیستم برقی خودرو صفر تا صد ایرانی است و فرمان برقی جایگزین فرمان هیدرولیک شده است.فرمان برقی در پیچ ها و دور زدن ها بسیار نرم و راحتتر از فرمان هیدرولیک عمل می کند.

داخل خودروی پژو 207 پانوراما

 در نگاه اول فرمان شیک و مجهز خودرو به چشم میخورد که از نظر گرافیکی با داشبور و دریچه های کولر تناسب رنگی دارد.تنطیمات کروز کنترل و دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان قرار دارد.مانیتور قشنگی در جای مناسبی قرار گرفته که از بلوتوث هم پشتیبانی می کند و دارای 4 باند است.طراحی داشبور به روزتر از 206 می باشد.در این خودرو سعی شده از پلاستیک خشک کمتر استفاده بشود البته که داشبور از همین جنس است و این متریال به مرور زمان سبب ایجاد سرو صدا در خودرو می گردد.داخل اتاق عایق بندی خوبی دارد.

سیستم تهویه ماشین مشابه 206 استیک سیستم دیجیتالی یک کاناله ای که بر اساس دما میزان پرتاب باد را کم و زیاد می کند.صندلی های خودرو نیز شبیه پژو 206 هستن.صندلی های راحت و فنردار اما در عقب خودرو بسیار کم جا هستند و فضای کافی برای سر یا پا برای سه بزرگسال وجود ندارد، اما برای چند کودک خوب است.

مشخصات پژو 207 پانوراما

پژو 207 پانوراما فول آپشن

پژو 207 پانوراما در دو مدل فول آپشن (full option) و لو آپشن (low option) در بازار عرضه میگردد.مدل فول آپشن دارای رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی است در حالی که مدل قدیمی تر دارای رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه ای می باشد.ترمز دیسکی عقب  خیلی در قدرت ترمزگیری موثر است و ضریب اطمینان و ایمنی خودرو را بالا می برد.ایران خودرو تمام تست های ایمنی این خودرو را پاس کرده و ادعای ایمنی بسیار بالا برای این خودرو دارد.

معایب و مزایای 207 سقف شیشه ای دنده دستی 

این خودروی مدرن و جوان پسند ظاهر داخلی نرم و راحت دارد.با این خودرو رانندگی راحت و آسان را تجربه می کنید.دسترسی به دکمه ها و کلیدهای مهم روی فرمان تعبیه شده و استفاده از آنها در حین رانندگی آسان می باشد.بالا بودن سطح ایمنی خودرو مانند داشتن کیسه هوای جلو، جانبی،داشتن 5 کمربند ایمنی،داشتن قفل مرکزی ، داشتن قفل خودکار پس از رسیدن خودرو به سرعت 6 مایل در ساعت و ایموبلایزر است و حفاظت قوی در برابر ضربه‌های جانبی و جلو از مزایای اصلی این اتومبیل است.

شاید از مهم ترین معایب پژو 207 پانوراما  نداشتن سیستم EPS که به جلوگیری از لغزش خودرو کمک می کند، باشد.مصرف سوخت بالا و نداشتن فضای کافی خودرو و کم بودن دید راننده از دیگر ایرادات پژو پانورراما می باشد.

مشخصات فنی پژو 207 پانوراما

حجم موتور 1578 سی سی
حداکثر گشتاور 142 نیوتن
انتقال نیرو محرک چرخ جلو
جعبه دنده گیربکس 5 سرعته دستی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار
حداکثر سرعت 170 کیلومتر
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 14.2 ثانیه
سایز لاستیک 185/65R15T
فاصله ترمز از 100 کیلومتر در ساعت 41.5 متر
میانگین مصرف شهری 8 لیتر در 100 کیلومتر
میانگین مصرف خارج شهری 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
میزان تولید  انتشار CO2
طول/عرض/ارتفاع 4156mm/1748mm/1516mm
وزن 1235 کیلوگرم
حجم صندوق عقب نرمال 325 لیتر
بار سقف 65 کیلوگرم
محتوای مخزن 50کیلوگرم

 

ترمز Abs موجود
سیستم ضدلغزش Eps ندارد
گیربکس اتوماتیک ندارد
کنترل پایداری رانندگی، الکترونیکی ندارد
بررسی فشار باد لاستیک ها ندارد
چرخ یدکی کامل ندارد
فرمان برقی دارد
مانیتور دارد
ایربگ، جانبی جلو/عقب دارد
سیستم صوتی دارد
قابلیت تنظیم صندلی راننده دارد
رگولاتور پنجره برقی ندارد
سیستم ایمنی کودک دارد
سیستم قفل مرکزی دارد
تکیه گاه صندلی عقب دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان دارد
سیستم تهویه مطبوع دارد
قابلیت تنظیم آیینه های بیرونی دارد
چراغ زنون ندارد
   

قیمت پژو 207 پانوراما دنده ای

قیمت پانوراما دنده ای فرمان برقی 1401 تولید کارخانه 215 میلیون تومان و قیمت در بازار آزاد 650 میلیون تومان است.

 پژو 207 پانوراما بخریم یا نه؟

به طور کلی این خودرو یک پله بالاتر از 206 است و با داشتن امکاناتی همچون کروز کنترل، سقف شیشه ای ، فرمان برقی که بسیار نرم و راحت است و دیگر تغییرات ظاهری توانسته با رقیب خود برلیانس رقابت کند و جایگاهی خوبی در بازار خودرو کسب نماید.خرید این خودرو کاملا به سلیقه شخصی راننده بستگی دارد و اگر به دنبال تنوعی نسبت به 206 هستید این خودرو با داشتن آپشن های اضافی می تواند نظر شما را جلب کند و حس رانندگی خوبی را تجربه خواهید کرد.

 منبع : https://de.motor1.com/reviews/170177/ganz-schon-erwachsen-geworden-peugeot-207-sw-im-test/