کیا اسپورتیج 2022 دارای ظاهر جدیدی می باشد که حتما هرکسی خوشش می آید ، یک خودرو راحت، کاربردی و بسیار مجهز است و مناسب برای سفرهای خانوادگی است. به گونه ‌ای طراحی شده است که شیک ‌تر به نظر برسد. اگر به شاسی بلندهای خانوادگی مانند هیوندای توسان و نیسان قشقایی علاقه دارید، پیشنهاد می شود کیا اسپورتیج  2022 را نیز در نظر بگیرید.

بررسی مشخصات کیا اسپورتیج 2022

چراغ‌ های ال ای دی به ‌سبک بومرنگ و جلو پنجره معروف به پوزه ببر کیا اسپورتیج  2022 ، جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده است که فقط با هیوندای توسان قابل مقایسه است. در قسمت عقب خودرو نیز دارای چراغ ‌های ال‌ ای ‌دی می باشد. می توانید کیا را از طریق تلفن هوشمند خود برای دریافت اطلاعات تشخیصی از طریق برنامه Kia Connect مدیریت کنید. در همین حال، با خدمات Kia Connect Live، می ‌توانید کنترل آب و هوا و باتری را در دست داشته باشید (فقط مدل‌ های کاملاً برقی و پلاگین).

طراحی داخلی و فضای کابین کیا اسپورتیج 2022

فضای داخلی کیا اسپورتیج 2022 کم می باشد اما بد نیست. اگرچه به اندازه کابین پژو 3008 جذاب نیست. فضای صندوق بار بسته به اینکه کدام نوع موتور را انتخاب کنید متفاوت است . فضای درب جلو اندازه متوسطی دارند ، اما درب دارای جیب های برای بطری ها و فلاسک می باشد. جلوتر از شیفتر دنده پشت فرمان یک فضای درب دار وجود دارد که شارژر بی سیم گوشی و تعدادی سوکت USB و یک پریز 12 ولت نیز در آنجا هست. زیر آرنج شما در کنار صندلی  بغلی جلو، یک جعبه بزرگ وجود دارد و همچنین فضای دو جا لیوانی قابل تنظیم نیز وجود دارد.

شما میتوانید آگهی لوازم یدکی کیا اسپورتیج و لوازم یدکی کیا را  در سایت ما ببینید

فضا در صندلی های عقب

فضای خوبی در پشت کیا اسپورتیج 2022 وجود دارد و در تست شش فوتی پشت شش پا، کسانی که در عقب هستند هوای زیادی بین زانوهای خود و پشتی صندلی جلو خواهند داشت. فضای سر نیز خوب است، حتی با سقف شیشه‌ای اختیاری، اما فضا برای پاهای شما تنگ است، زیرا صندلی‌های جلو به کف عقب نفوذ می ‌کنند.

صندلی عقب به اندازه کافی پهن است که بتواند سه نفر را سوار کند، اما باز هم فضای پا به دلیل قوز گیربکس در معرض خطر است. برای صندلی‌های کودک در عقب امتیاز ISOFIX دریافت می‌ کنید، ولی قرار دادن صندلی‌ها در آن‌ها کمی سخت‌ تر از برخی مدل‌های مشابه است. با وجود این، نکات بسیار خوبی دارد از جمله پشتی صندلی‌های عقب خوابیده، و همچنین جیب‌های ذخیره‌سازی و قلاب‌های کوچک کیف در پشت صندلی‌های جلو، سوکت‌های USB-C نیز در صندلی‌های جلو تعبیه شده است که زیبا و بلند هستند.

 قیمت کیا اسپورتیج 2022 در ایران

شیشه های عقب تا انتها پایین می روند. یک رخت آویز یکپارچه در پشت پشتی صندلی جلو وجود دارد اما به سرنشینان صندلی عقب کمک می کند تا صندلی خود را در دست بگیرند و تکان دهند… اوه، کمربند ایمنی درعقب در وسط نصب شده که آزاردهنده است هم برای نمای عقب راننده و هم سر شخصی که در صندلی عقب بیرونی نشسته است . در جلو کیا اسپورتیج 2022، هم راننده و هم مسافر فضای زیادی خواهند داشت. سرنشینان صندلی عقب نیز نباید شکایتی داشته باشند، زیرا فضای کافی برای سر و زانو وجود دارد. نصب صندلی کودک هیچ چالشی را ایجاد نمی کند زیرا درهای عقب به خوبی و عریض باز می شوند و فضای قابل توجهی در صندوق عقب دارد و فضا کمی کم تر از هیوندای توسان است.

صندوق بار

صندوق بار اسپورتیج 2022 دارای  فضای 591 لیتر است. در واقع، تنها خودروی دیگر در این سطح با فضای بار بیشتر، هیوندای توسان است که می تواند تا 620 لیتر را حمل کند. در مدل بنزینی کیا اسپورتیج، می ‌توانید ارتفاع کف صندوق عقب را تنظیم کنید. همه مدل‌ها همچنین دارای یک سوکت 12 ولتی و دسته‌ هایی هستند که پشتی صندلی‌ های عقب را تنظیم می ‌کنند.

اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی کیا اسپورتیج 2022

مدل ‌های اصلی دارای صفحه نمایش دیجیتال 4.3 اینچی هستند، می توانید بجای آن از یک صفحه نمایش بزرگ، روشن و 12.3 اینچی که عالی به نظر می‌ رسد و با یک سیستم اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی دیگر ترکیب می شود، به طوری که شما یک صفحه نمایش خمیده بزرگ دو فوتی دارید که در سراسر داشبورد کشیده شده است سفارش دهید. مدل های پایه دارای صفحه نمایش 8.0 اینچی هستند. اگرچه ممکن است که کار با آن خیلی پیچیده به نظر برسد، اینطور نیست در واقع استفاده از آن بسیار آسان است.

ایمنی کیا اسپورتیج 2022

به طور استاندارد، دارای سیستم تشخیص برخورد از جلو و تشخیص عابر پیاده و دوچرخه ‌سوار، محدود کننده سرعت هوشمند، فرمان پیروی از خط و مانیتور فشار باد لاستیک برخوردار می ‌شوید. دارای دوربین‌ های تشخیص نقاط کور کوچک، اما این دوربین‌ها فقط در مدل‌های 4 و GT-Line S و سیستم جلوگیری از برخورد پارکینگ (که اگر بخواهید به طور خودکار ترمز می‌ کند) در دسترس هستند و دارای دستیار پارک از راه دور. همچنین یک حالت رانندگی قابل تغییر برای مدل‌های چهار چرخ متحرک وجود دارد که تنظیمات گل، برف یا شن را تغییر می ‌دهد، اما تعداد کمی از دارندگان اسپورتیج واقعاً به آن نیاز دارند یا از آن استفاده می ‌کنند.

اسپورتیج از نظر ایمنی توسط Euro NCAP آزمایش شده است و پنج ستاره کامل از جمله امتیاز 87% برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال و امتیاز 86 درصد برای محافظت از سرنشینان کودک را کسب کرده است.

قیمت کیا اسپورتیج 2022 در امارات

خدمات کیا اسپوریتج

کیا  برای مشتری خدمات دارد و با توجه به ضمانت طولانی هفت ساله این برند که به صورت استاندارد ارائه می‌ شود، انتظار نداریم که بسیاری از مالکان با مشکلات زیادی مواجه شوند. کیا اسپورتیج 2022بسیار جدیدتر از آن است که بتواند یک حکم قطعی در مورد قابلیت اطمینان آن به دست آورد، اما موتورها و سایر قطعات را از مدل های دیگر کیا با خود دارد.

رنگ کیا اسپورتیج 2022

رنگ بولد طبیعی کیا اسپورتیج 2022 هرگز دست کم گرفته نشد، کیا اسپورتیج 2022 جدید با طراحی پوزه ببر مدرن کاملاً بازطراحی شده است.  استایل اسپرت ظریف این SUV جمع و جور را از بقیه متمایز می کند.

رانندگی کیا اسپورتیج 2022

در جاده ها، رانندگی با اسپورتیج آسان است. دید رو به جلو و فرمان سبک برای مانورهای با سرعت پایین خوب است. در جاده‌های پرپیچ و خم احساس امنیت می ‌کنید .

رانندگی در شهر

اگر به رانندگی داخل شهرعلاقه دارید، اسپورتیج هیبریدی بهترین انتخاب است. در حالت برقی به سرعت 40 مایل در ساعت می رسد. فرمان کیا اسپورتیج  2022 خوب و سبک است، اما سیستم تعلیق کمی محکم است، سرعت گیرها را به آرامی کنترل می کند، اما چاله ها را بیشتر از آنچه در فولکس واگن تیگوان احساس می کنید، احساس خواهید کرد. اگرچه ترمزهای پیشروی خوبی دارد اما همیشه در مورد هیبریدی ها اینطور نیست. داشبورد پایین و موقعیت رانندگی بالا دید خوبی به شما می دهد و دور چرخش متوسط ​​است. به اندازه کافی با دورهای کوچک کنار می آید. ترمزها حس خوبی دارند، اما صدای عجیبی را در سرعت های پایین ایجاد می کنند.

رانندگی در جاده پر پیچ و خم

ممکن است نامش اسپرت باشد، اما اسپورتیج چندان اسپرت نیست. این یک SUV خانوادگی است نه یک ماشین اسپرت. با این حال، گزینه خوبی است و تعلیق محکم به این معنی است که کیا اسپورتیج  2022 در پیچ‌ها زیاد نمی‌ چرخد. با این حال، هیچ حسی از فیدبک از طریق فرمان وجود ندارد.  اگر رانندگی در شهر مورد علاقه شماست، اسپورتیج هیبریدی بهترین انتخاب است. در حالت برقی به سرعت 40 مایل در ساعت می رسد، البته فقط برای انفجارهای بسیار کوتاه قبل از شروع مجدد موتور بنزینی. اگر به شتاب سریع نیاز دارید، آنگاه اسپورتیج یک مکث کوچک اما قابل توجه انجام می دهد و در صورت نیاز به آوردن موتور بنزینی کار می کند. بدیهی است که این مشکلی با مدل‌های بنزینی و دیزلی غیرهیبریدی معمولی نیست، اما این مدل‌ها در سطح شهر آنقدرها هم تصفیه نشده‌اند. فرمان کیا اسپورتیج 2022 خوب و سبک است، اما سیستم تعلیق کمی محکم است، سرعت گیرها را به آرامی کنترل می کند، اما چاله ها را بیشتر از آنچه در فولکس واگن تیگوان احساس می کنید، احساس خواهید کرد. اگرچه ترمزهای پیشروی خوبی دارد اما همیشه در مورد هیبریدی ها اینطور نیست. داشبورد پایین و موقعیت رانندگی بالا دید خوبی به شما می دهد (اگرچه شیشه عقب نسبتاً کوچک است)، و دور چرخش متوسط ​​است. به اندازه کافی با دورهای کوچک کنار می آید. ترمزها حس خوبی دارند، اما صدای عجیبی را در سرعت های پایین ایجاد می کنند.

 

قیمت اسپورتیج ۲۰۲۲ در دبی

موتور و گیربکس کیا اسپورتیج 2022

کیا اسپورتیج با طیف وسیعی از موتورها شامل گزینه های بنزینی، دیزلی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در دسترس است. مدل های بنزینی و دیزلی را می توان با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک جفت کرد، در حالی که هیبریدی ها فقط اتوماتیک هستند. در همین حال، پلاگین هیبریدی گران ‌تر، می ‌تواند برد الکتریکی چشمگیر در دنیای واقعی را در حدود 40 مایل مدیریت کند که اگر بخواهید کمی در هزینه پمپ‌های سوخت و مالیات خودروی شرکت صرفه‌ جویی کنید، فوق‌العاده است.

کیا اسپورتیج  2022 دارای کیت ایمنی زیاد از جمله ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده. همچنین چیزی به نام Blind Spot Collision Avoidance وجود دارد که می تواند تشخیص دهد که آیا شما در حال چرخش به مسیر یک ماشین هستید یا خیر و به طور خودکار هدایت می شود تا از یک حادثه جلوگیری کنید. همه اینها کیا اسپورتیج 2022 را بسیار ایمن می‌ کند، با این حال گاهی اوقات سیستم‌ها می ‌توانند کمی حساس باشند و خیلی راحت قطع شوند.

مزایا و معایب کیا اسپورتیج 2022

 

مزایا معایب
کابین هوشمند و مجهز فرمان بیش از حد سبک

 

اطلاعات سرگرمی عالی رانندگی با آن چندان لذت بخش نیست
جادار و کاربردی مدل PHEV آن گران است
سوکت‌های USB-C در صندلی‌های جلو نصب کمربند ایمنی عقب در وسط
پشتی صندلی‌های عقب خوابیده نداشتن چرخ یدکی
شیشه های عقب تا انتها پایین می روند شیشه عقب نسبتاً کوچک است

رقبای کیا اسپورتیج 2022

یکی از دلایلی که کیا اسپورتیج 2022 در برابر رقبا متمایز می شود، مجموعه موتورهای آن است. این شامل مدل‌های بنزینی و دیزلی معمولی، بنزینی و دیزل‌ هیبریدی ملایم، بنزین هیبریدی و بنزین هیبریدی پلاگین می‌ شود. رقیب آشکار کیا اسپورتیج 2022 هیوندای توسان است. یکی دیگر از SUV های کره ای با ظاهر جسورانه و لاین موتور گسترده. شما همچنین باید به جدیدترین نیسان قشقایی نیز نگاهی بیندازید، در حالی که جایگزین های گروه فولکس واگن مانند اشکودا کاروک، و فولکس واگن تیگوان همگی به یک اندازه مطلوب هستند. ما به پژو 3008 شیک نیز امتیاز بالایی می دهیم، در حالی که فورد کوگا، سیتروئن C5 ایرکراس و تویوتا راو4 سه انتخاب بسیار کاربردی هستند.

 

قیمت اسپورتیج ۲۰۲۰ اروندی

قیمت‌ کیا اسپورتیج 2022

قیمت‌ کیا اسپورتیج 2022 از حدود 27000 پوند شروع می ‌شود، یعنی کمی گران ‌تر از اشکودا کاروک یا نیسان قشقایی است. با این حال از هیوندای توسان و پژو 3008 کمتر است. مدل‌های هیبریدی از 33245 پوند شروع می ‌شوند، در حالی که کیا اسپورتاژلو در هیبرید از 38395 پوند قیمت گذاری شده است.

مدل قیمت
1.6T GDi HEV GT-Line 5dr Auto £32,720
1.6T GDi ISG 2 5dr £26,212
1.6T GDi HEV GT-Line S 5dr Auto £37,611

سوالات متداول کیا اسپورتیج 2022

کیا اسپورتیج چه مشکلاتی دارد؟

مشکلات رایج در کیا اسپورتیج بسیار کم است. باید یک انتخاب بسیار قابل اعتماد باشد، در حالی که گارانتی هفت ساله کیا یکی از بهترین های موجود در بازار است.

آیا کیا اسپورتیج 4*4 است؟

همه مدل های کیا اسپورتیج 4*4 نیستند. اگرچه می‌ توانید نسخه‌های AWD اسپورتیج را با موتورهای بنزینی، دیزلی یا هیبریدی خریداری کنید، در حالی که پلاگین هیبریدی منحصراً چهار چرخ متحرک است.

کیا اسپورتیج چقدر قابل اعتماد است؟

کیا اسپورتیج 2022 به تازگی از کارخانه تولید شده است که نمی توان گفت که در دراز مدت چقدر قابل اعتماد خواهد بود، اما اگر مشکل ساز باشد، باعث تعجب است چون مدل‌ های قبلی فوق ‌العاده قابل اعتماد بودند، در حالی که گارانتی هفت ساله/100000 مایلی کیا نیز باید خیال شما را راحت کند.

نتیجه گیری کیا اسپورتیج 2022

کیا اسپورتیج ممکن است راحت‌ ترین شاسی ‌بلند خانوادگی موجود در بازار نباشد، اما جادار، مجهز و یک خودروی همه کاره عالی است. کیا اسپورتیج 2022 با صندوق بار بزرگ و هزینه ‌های پایین، به لطف کاربردی بودن، فناوری و استایل منحصر به فرد خود، یک مکمل عالی برای هر خانواده ای خواهد بود. اما ما به شما اجازه می ‌دهیم خودتان نتیجه‌ گیری را در مورد استایل بگیرید.

منبع : https://www.carwow.co.uk/kia/sportage