برلیانس V5 طراحی بیرونی و داخلی بسیار زیبایی دارد زیرا از BMW X1 الگو برداری کرده است. این خودرو از نظر ساخت کمی سنگین در نهایت سبک و بسیار محکم میباشد. در برلیانس V5 تمامی المان ها سبک ساخته شده اند که کابین این خودرو از مواد عالی میباشد. این خودرو با طراحی صندلی های فوق العاده دید وسیعی هنگام رانندگی به شما میدهد که در رانندگی شما میتواند تاثیر بالایی داشته باشد.

برای اولین بار از مشخصات فنی برلیانس V5 در سال 2011 رونمایی شد و زمان زیادی از آن موقع گذشته است با این حال این خودرو هنوز یکی از محصولات بادوام و پرقدرت چینی در کلاس خود میباشد. در ادامه بیایید در مورد خصوصیات این خودرو بیشتر صحبت کنیم تا بتوانید برلیانس v5 را بهتر بشناسید.

مشخصات برلیانس v5

برای خرید لوازم یدکی برلیانس از صفحه آگهی های سایت اقدام کنید.

مشخصات برلیانس v5

خودروی برلیانس مدل v5 همانطور که در بالا گفته شد شبیه خودروی آلمانی bmw x1 میباشد که دارای چهره ای ظریف و زیبا است و یک سبک دلنشین را هنگام رانندگی به شما القا خواهد کرد. یکی از ویژگی های این خودرو چراغ های ویژه آن با ابعاد بزرگ و شکل حجیم میباشد.

در تمام بدنه این خودرو از قطعات فولاد با استجکام بالا به کار گرفته شده است . همچنین خودروی برلیانس v5 از کف پوش پارکت استفاده میکند که توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد. با تست های انجام شده از تمام نظر ها، این خودرو دارای انواع گواهینامه های معتبر حتی اروپایی میباشد.

این کراس اوور جدید چینی در قسمت جلویی بدنه خود دارای چراغ های نسبتا بزرگی میباشد که روشنایی در شب با لنز ها و LED های قوی برای شما چند برابر میکند. سپر جلویی این خودرو از آلمنیوم خالص و با طراحی آیرودینامیکی ساخته شده است تا بتواند به راحتی هوا را از کنار های خود عبور دهد.

ابعاد برلیانس V5

پشت برلیانس V5 دارای طراحی و اصالت خاص میباشد که از پشت تا کنار های این خودرو یک نوار کرومی را تشکیل داده اند. همچنین میتواند به دقت به طرفین خودرو و سپر عظیم این ماشین توجه کرد که واقعا میتواند چشمگیر باشد.

طول ماشین 4,405 m
عرض خودرو 1.8 m
ارتفاع 1,627 m
فاصله بین دو محور 2,630 m
عرض مسیر چرخ های جلو و عقب 1,544 m and 1,530 m
وزن خودرو 1415 to 1455 kg
حجم باک 55 litres
خجم صندوق 430 liters to 1254 liters

با توجه به جدول بالا و جمع بندی میبینیم که یک کراس اورر بسیار مناسب میباشد که حتی میتوان آن را با نمونه هیا اروپایی مقایسه کرد. به یاد داشته باشد که بدنه این خودرو از فولاد SUV میباشد که خیال شما را هنگام رانندگی میتواند راحت کند.

ابعاد برلیانس V5

فضای داخلی برلیانس V5

در صنعت خودرو سازی چین به فضای داخلی بسیار اهمیت داده میشود. به همین صورت کمپانی برلیانس تلاش زیادی کرده است که فضای داخلی این خودرو را گرم و دنج بسازد و آسایش راننده و سر نشینان را به خوبی تامین کرده است.

در این خودرو فضای زیادی برای افراد و حتی بار وجود دارد. که شما به راحتی میتوانید از این خودرو برای مسافرت های خود استفاده کنید و لذت کافی را هنگام سفر ببرید.

فرمان برلیانس V5 دارای حالت V شکل میباشد که کاملا ارتفاع آن قابل تنظیم میباشد. از سوی دیگر میتوان به داشبورد این خودرو اشاره کرد که کاملا شبکه BMW ساخته شده است. این خودرو دارای یک کنسول شبیه سوفلر میباشد. همچنین میتواند به صندلی راحت ، 6 کیسه هوا ، طراحی ارگونومیک و جای پای راحت اشاره کرد.

فضای داخلی برلیانس V5

موتور برلیانس V5

موتور بنزینی 4A92S توسط شرکت میتسوبیشی ساخته شده و به 4 سیلندر مجهز شده است. روی برلیانس V5 یک موتور 1.6 لیتری با 110 اسب بخار قرار دارد. کراس اوور بسیار مقرون به صرفه است. زیرا طبق گفته سازنده، در حالت درایو مختلط 7.2 لیتر با گیربکس اتوماتیک و 6.9 لیتر با گیربکس مکانیکی مصرف میکند. مکانیزم فرمان مجهز به eletroservrivodom است.

شتاب این خودرو با گیربکس دستی تا 100 کیلومتر در ساعت، 11.9 ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت ممکن 170 کیلومتر در ساعت است شتاب این خودرو با گیربکس اتوماتیک کمی کندتر است، طوریکه تا 100 کیلومتر در ساعت، 13.9 ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت فقط 165 کیلومتر در ساعت است. وزن برلیانس V5 تقریبا 1.5 تن است، که قدرت موتور برای این ورن کافی نیست. افرادی که با این خودرو رانندگی کرده اند تجربه خوبی از پدال های برلیانس B5 نداشته اند.

گیربکس این خودرو مشابه هیوندا است و از پنج دنده پشتیبانی می کند. برلیانس V5 فقط از لحاظ ظاهری با BMW شباهت دارد و این در حالی است که از لحاظ فنی هیچ شباهتی باهم ندارند. چیزی که این خودرو را از سایر کراس اوورهای چینی متمایز می کند این است که موتور این خودرو را با دکمه استارت می توان روشن کند.

موتور برلیانس V5

امکانات برلیانس V5

صندلی عقب می تواند سه نفر را در خود جای دهد این در حالی است که مسافران جایی برای دراز کردن پاهای خود ندارند، اما مجبور نیستند زانوهای خود را روی صندلی های جلو بگذارند.

به هر حال، برای افزایش پشتی های محفظه چمدان می توان به نسبت 60 به 40 خلاصه کرد. در مجموع، صندوق بار را می توان از 430 لیتر به 1254 لیتر افزایش داد. اما همانطور که کارشناسان خاطرنشان می کنند، دهانه درب چمدان کوچک است، قرار دادن هر شی بزرگ مشکل ساز خواهد بود. از امکانات خودرو برلیانس V5 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– موتور را میتوان با فشار دادن دکمه Start/Stop روشن کرد
– سیستم کنترل هوشمند خودرو
– برف پاک کن شیشه عقب
– فرمان چرمی
– فرمان چند منظوره
– تنظیم فرمان خودرو
– فیلتر هوای خودرو
– گرمایش صندلی های جلو
– گرم کننده آینه و شیشه عقب
– استفاده از آینه الکتروکرومیک

امنیت برلیانس V5

ایمنی در کراس اوور چینی در سطح خیلی خوبی می باشد این خودرو دارای ویژگی های زیر می باشد:

  •  در سرعت بالاتر از 25 کیلومتر درساعت، درب ها بصورت خودکار قفل می شوند
  • در صورت تصادف، قفل درب ها بصورت خودکار باز می شوند
  • استفاده از سیستم های ایمنی هشدار دهنده
  • قفل فرمان
  • قطع کردن شیشه بالابر خودرو
  • استفاده از2 کیسه هوا جهت ایمنی خودرو طراحی شده است.
  • شیشه های خودرو را می توان از راه دور کنترل کرد، آنها همچنین در برابر صدمات محافظت می کنند.
  • کمربندهای ایمنی در صندلی های عقب
  • کمربند ایمنی جلو پیش کشنده
  • ظیم ارتفاع پشتی سر در صندلی ها
  • پشتیبانی از صندلی کودک ISOFIX
  • سنسور کمربند بسته نشده با سرعت بیش از 25 کیلومتر در ساعت کار می کند.
  • قفل کودکان
  • ستون فرمان در برابر ضربه محافظت می کند

قیمت برلیانس V5

در روسیه خودرو برلیانس V5 در دو نسخه Comfort و Deluxeموجود است

تجهیزات اولیه شامل دیسک های 17 اینچی، سنسورهای پارکینگ، سیستم ترمز اضطراری، سیستم صوتی خوب با 4 بلندگو، تهویه مطبوع، پکیج کامل برقی می باشد.

در نسخه لوکس تر ازآینه‌های گرم شونده و درایو الکتریکی، شیشه‌های رنگ کارخانه ای، فرمان با روکش چرمی، دسترسی به دکمه استارت موتور، سیستم صوتی پیشرفته تر با 8 بلندگو استفاده شده است.

برای نسخه Comfort باید 11666 دلار بپردازید، در حالی که کراس اوور برتر مستقیماً از چین 13568 دلار قیمت دارد. همچنین در Deluxe چراغ های مه شکن، روکش روی رکاب ها و دستگیره های درهای کرومی نصب شده است.

قیمت برلیانس V5

مزایا و معایب برلیانس v5

مزایا برلیانس v5 :

قیمت مناسب برای تجهیزات ارائه شده

کیفیت مونتاژ و اجزای داخلی

استفاده از بهترین تولید کنندگان مواد

طراحی شیک و اقتصادی

قابل اطمینان و محکم و ماندگاری بالا

جادار بودن صندوق عقب

تعمیر و نگهداری راحت

صندلی راحتی

مانورپذیری فوق العاده

هندلینگ عالی

مزایا و معایب برلیانس v5

معایب برلیانس v5 :

موتور ضعیف

شباهت ظاهری به BMW x1

سیستم تعلیق برای جاده ها خیلی سفت و سخت است.

تعمیر و نگهداری ممکن است دشوار باشد.

منابع : https://1cars.org/237-brilliance-v5-specifications-photo-video-review-price.html