تویوتا کمری 2008 (نام کمری برگرفته از kamuri به معنی تاج) یکی از مدل‌های پر طرفدار و محبوب شرکت تویوتا می‌باشد. نسل اول این خودرو در سال 1983 توسط کمپانی ژاپنی تویوتا معرفی شده است. تویوتا کمری پس از مدتی از یک ماشین کامپکت به یک سدان سایز متوسط تبدیل شد و استانداردهایی برای کیفیت و اطمینان در کلاس خود تعریف کرد.

نسل سوم toyota camry از سال 2005 توسط نمایندگی ایرتویا وارد ایران شده و ورود کمری‌ها تا مدل‌های 2016 نسل هفتم در ایران ادامه داشت. با ممنوعیت واردات خودرو در سال 1397 دیگر مدل جدیدی از کمری به بازار ایران نیامد ولی تولید نسل هشتم آن از سال 2018 شروع شده و در اختیار خریداران جهانی قرار گرفته است.

از سال 2007 تا 2011 مدل جدید اتومبیل تویوتا کمری با عنوان نسل ششم و در تیپ‌های GL – GLX – LE – SE عرضه شد. از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی بین تیپ‌های مختلف این ماشین نیست و فرق آن‌ها در آپشن‌ها است. در سال 2009 هم این خودرو مورد فیس لیفت قرار گرفت و تغییراتی را در ظاهر خود داشت. در این مقاله تویوتا کمری 2008 را به همراه جزییات آن مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات تویوتا کمری 2008 از نظر ظاهری

toyota camry همیشه با ظاهر ساده بین مردم معروف است ولی در دوره‌های مختلف مورد استقبال افراد زیادی بوده و هست. در این خودرو  طرحی نرم و سیال جایگزین فرم خشک و ساده در مدل‌های قبلی شده است. خطوط و برجستگی‌های ماشین با طراحی سپر‌ها، چراغ‌ها و بقیه اجزای بدنه کمری هماهنگی دارد و از نظر آیرودینامیک تویوتا کمری 2008 با ضریب درگ 0.27 یکی از آیرودینامیک ترین ماشین‌های کلاس خود محسوب می‌شود.

تویوتا کمری طراحی شیک و مدرن با جلوپنجره متمایز و چراغ‌های جلویی تیز را داراست. بدنه این کمری خطوط صاف و روان دارد و می‌توان گفت ظاهر کلی آن اغلب به صورت کم‌ رنگ و در عین حال ظریف توصیف می‌شود. چراغ‌های گربه‌ای و درب‌های بلند اتومبیل حالت مدرن را به ماشین داده است و رینگ‌های این خودرو در اندازه‌های 16 و 17 اینچی ارائه شده‌اند.

عکس ماشین تویوتا کمری 2008

در تیپ SE یا همان اسپرت این خودرو سپرهای کشیده و جلوپنجره مشکی لانه‌ زنبوری همراه با رکاب و رینگ‌های متفاوت و بالچه انتهایی، ظاهری جذاب و وحشی را در ماشین به وجود آورده. بسته به سطح تریم خودرو بعضی ویژگی‌ها مانند وجود چرخ‌های آلیاژی در آن متفاوت است.

با توجه به گذشت چندین سال از تولید تویوتا کمری 2008 همچنان این ماشین ظاهری به روز و جدید را دارد. در نسخه فیس لیفت شده تغییراتی همچون : تغییر در چینش چراغ‌های خطر عقب، اضافه شدن نواره‌های LED و تغییر طراحی سپر جلو و عقب در ظاهر این خودرو اعمال شده است.

ابعاد خودرو تویوتا کمری 2008 :

  • طول 4815 میلی‌متر
  • عرض 1820 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور 2776 میلی‌متر

بررسی تویوتا کمری 2008 از لحاظ طراحی داخلی

اگر به نسل‌های مختلف کمری نگاهی داشته باشیم خلاقیت چندانی را در طراحی داخلی ماشین نمی‌بینیم. تویوتا کمری 2008 در مورد پارامترهایی نظیر: ارگونومی، کیفیت متریال و جادار بودن و راحتی صندلی‌ها بسیار موفق عمل کرده ولی بلندی درب‌ها و کوتاهی شیشه‌های کناری باعث دید کم و تسلط پایین راننده به اطراف شده است.

ابعاد این سدان فضای داخلی کافی را برای مسافران و بار فراهم می‌کند و آن را به یک انتخاب محبوب برای خانواده‌ها و مسافران تبدیل می‌کند. در این خودرو جای پا و سر کافی برای 5 سرنشین و فضای مناسب بین صندلی‌ها هم وجود دارد.

تصاویر داخلی تویوتا کمری 2008

در مدل‌های پایه و LE، طراحی داخلی کمری مبتنی بر عملکرد است. کنترل‌ها بزرگ و مرتب چیده شده‌اند، صندلی‌ها پهن هستند و حتی افراد سنگین وزن و درشت هیکل هم می‌توانند به راحتی در آن جای بگیرند. مجموعه‌ای زیبا از کابین‌ و محفظه‌ها برای جمع‌آوری هر گونه وسایل شخصی که ممکن است همراه شما باشد وجود دارد. پارچه صندلی چندان دیدنی نیست، اما بادوام است و کار خوبی برای استتار پرز و کثیفی دارد. یکی از معدود موارد استثنا در زیبایی بیش از حد عملی تویوتا، نور پس‌زمینه آبی یخی و شیک برای کنترل‌های صوتی و تهویه مطبوع است.

مدل‌های کمری SE و XLE دارای طراحی داخلی متفاوتی هستند که ضریب سبک سدان را بالا می‌برد. به ویژه، روکش پارچه ای در XLE‌های چهار سیلندر با عصاره پیله کرم ابریشم پوشانده شده است که باعث می‌شود در لمس بسیار نرم شود. علاوه بر این، سرنشینان صندلی عقب در همه مدل‌های XLE می‌توانند پشتی صندلی‌های خود را بخوابانند. ظرفیت صندوق عقب در مدل‌های پایه و LE 15 فوت مکعب و در SE و XLE 14.5 مکعب است.

امکانات و مشخصات تویوتا کمری 2008

کمری دارای آپشن‌های بسیاری در نوع خود است :

کیسه‌های هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – مجموعا 2 کیسه هوا
سیستم ترمز و پایداری سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده ترمز عقب دیسکی- ترمز کمکی اضطراری BAS – توزیع نیروی ترمز برقی EBD – ترمز ضدقفل ABS.
سیستم صوتی رادیو و ضبط سی دی با 6 بلندگو
دیگر امکانات سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – هشدار دهنده جاماندن سوئیچ – سیستم تهویه مطبوع (کولر) – آنتن مخفی در شیشه عقب – دستگیره‌های خارجی درها غیر فلزی – کمربند ایمنی سرنشینان جلو سه نقطه – سیستم پیش کشاننده مجهز به قفل اضطراری ELR – برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم – صفحه نمایشگر چند منظوره – آینه‌های بغل برقی، تاشو، همرنگ بدنه – قفل مرکزی فعال شونده با درب راننده – فرمان هیدرولیک دارای سنسور سرعت – شیشه بالابر برقی مجهز به عملکرد بازگشت اتوماتیک شیشه در سمت راننده – قفل ایمنی صندلی کودک بر روی تاقچه عقب – ستون فرمان از نوع بشکن تلسکوپی با قابلیت تنظیم دستی – آفتابگیر پارچه‌ای دارای آینه و چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو – ریموت کنترل درها – کف‌پوش – فرمان چهار حالته با روکش چرمی (دارای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان) – دسته دنده و سردنده با روکش چرمی و پنل چوبی – ظرفیت باک بنزینی 70 لیتری بدون پیچ تخلیه – تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از نوع دستی – گرمکن شیشه عقب استاندارد مجهز به تایمر – شیشه‌ها با لایه ضد UV – ضندلی‌های عقب با قابلیت تاشو – تجهیزات قابل سفارش: صندلی راننده برقی با قابلیت پرکردن گودی کمر و ارتفاع – سقف کشویی شیشه‌ای – کروز کنترل – پرده عقب برقی – مه‌شکن – سنسور جلو و عقب

کمری در سه تیپ نیمه آپشن GL، فول‌ آپشن GLX و SE عرضه شده است. نسخه پایه GL از نظر سطح امکانات در فقر به سر می‌برد و گزینه‌هایی مانند سانروف، صندلی برقی، روکش‌های چرمی، کروز کنترل و حتی رینگ‌های آلومینیومی و سنسورهای پارک را حذف کرده است.

در نسخه‌های فول آپشن امکاناتی همچون: کروز کنترل، روکش‌های چرمی، سنسورهای پارک، سانروف برقی، آینه الکتروکرومیک، پرده عقب برقی، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، صندلی راننده با تنظیمات برقی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای وجود دارد.

مشخصات فنی تویوتا کمری 2008

تویوتا کمری 2008 خودرویی دیفرانسیل جلو دارای پیشرانه‌ای 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم 2362 سی سی با مدل تنفس طبیعی و گیربکس 5 دنده خودکار تیپ ترونیک است. این موتور قدرتی معادل 157 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 218 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید می‌کند.

موتور

این خودرو با شتاب صفر تا صد 9 ثانیه و سرعت 205 کیلومتر در ساعت می‌تواند وزن 1510 کیلوگرم جابه‌جا کند. حجم باک 70 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 و میزان تولید co2،

212 گرم در هر کیلومتر است.

ایمنی و رانندگی خودرو تویوتا کمری 2008

ماشین توازن خوبی بین قدرت، دوام و مصرف سوخت ایجاد کرده و گیربکس واکنش دقیق و تقریبا سریعی را داراست. رانندگی نرم و روانی را ارائه می‌دهد و سیستم تعلیق با وجود نرم بودن ماشین باعث پایداری و ثبات در جاده شده است. داخل کابین خودرو در هنگام رانندگی کاملا بی سروصدا می‌باشد.

طبق گزارشات موسسه تست تصادف IIHS آمریکا ایمنی مناسبی دارد. به جز عملکرد متوسط در قسمت مهار سر و صندلی‌ها، در سایر بخش‌ها امتیازات مناسب را داشته است. تویوتا کمری 2008 از موسسه ANCAP استرالیا 4 ستاره ایمنی را گرفته و با وجود نداشتن سیستم ESP از پایداری مناسبی بهره می‌برد. پس میتوان گفت که ماشین ایمنی به حساب می‌آید.

مزایا و معایب تویوتا کمری 2008

مزایا مانند : استهلاک پایین، مصرف سوخت مناسب، کشش خوب در شتاب گیری‌های اولیه، کابین بی صدا حتی در سرعت‌های بالا، هندلینگ خوب، سواری نرم، مصرف کم، هماهنگی مناسب موتور با جعبه دنده و اتاق جادار.

معایب مانند : کمبود آپشن‌های رفاهی نسبت به رقیب‌ها، قیمت بیشتر از رقبا، استفاده از پلاستیک خشک در بعضی از قسمت‌ها و قیمت بالای لوازم یدکی.

لوازم یدکی تویوتا کمری 2008

چون این ماشین تقریبا قدیمی محسوب می‌شود پیدا کردن لوازم یدکی کمی کار سختی می‌باشد و باید برای پیدا کردن قطعات اصلی وقت کافی را اختصاص دهید. تمامی قطعات یدکی انواع تویوتا کمری را با قیمت مناسب و به‌صرفه در سورس یدک می‌توانید تهیه نمایید.

قیمت تویوتا کمری 2008

قیمت این خودرو با توجه به نوسانات دلار و تیپ‌های مختلف آن متفاوت است. قیمت تویوتا کمری 2008 از 1,700,000,000 تا 1,750,000,000 تومان می‌باشد.

  • قیمت تویوتا کمری 2008 GL اتوماتیک 1,750,000,000 تومان.
  • قیمت تویوتا کمری 2008 GLX اتوماتیک فول 1,750,000,000 تومان.
  • قیمت تویوتا کمری 2008 SE یا اسپرت 1,700,000,000 تومان.

لوازم یدکی تویوتا کمری را از کجا برای خودرو تهیه کنم؟

تویوتا کمری یک خودروی محبوب است که در بین ایرانیان محبوبیت خاصی دارد. تهیه قطعات جانبی و لوازم یدکی کمری کار بسیار راحتی است . کافیست شما با جستجو در فضای اینترنت یا منبع لوازم یدکی خودرو یعنی سورس یدک، قطعه مورد نظر خود را یافته و خریداری کنید.

کلام پایانی

هر ماشینی کم و کاستی‌هایی را دارد. تویوتا کمری 2008 هم از این قاعده مستثنی نیست ولی با توجه به مطالب در‌می‌یابیم که مزایای ماشین بیشتر از معایب آن است. این کمری یک خوروی لوکس خانوادگی و جادار و مناسب برای جاده و رانندگی‌های روزمره محسوب می‌شود.

خودرو تویوتا کمری 2008 با توجه به رقبای چینی خود در بازار قیمت مقرون به صرفه‌تری را داراست ولی از نظر امکانات و تجهیزات از آن‌ها عقب می‌ماند. در آخر نیاز و موقعیت و سلیقه خریدار است که انتخاب ماشین را تعیین می‌کند و امیدواریم که این مطالب بتواند در انتخاب بهتر تاثیر‌گذار باشد.