مجله سورس یدک > اجزای خودرو > بررسی کامل مشخصات تویوتا لندکروز 2022

بررسی کامل مشخصات تویوتا لندکروز 2022

تویوتا لندکروز 2022

لندکروز 2022 یکی از خودروهای SUV لوکس تولید شده توسط شرکت ژاپنی تویوتا می‌باشد. تویوتا لندکروز خودرویی آفرودی است که حضرت جاده‌ها هم نام دارد. این خودرو در سال 1995 با الهام از ماشین جیپ طراحی شده و تا کنون تولید آن تداوم یافته است. پس از گذشت 13 سال از طراحی نسل قبلی در جشن 70 سالگی مدل جدید لندکروز 2022 هم به بازار عرضه شد.

در این مدل جدید بدنه از نو طراحی شده ولی ابعاد نسبت به مدل‌های قبلی تغییری نکرده و همان ظاهر همیشگی لندکروز حفظ شده است. تغییرات این نسل بیشتر در فضای داخلی و اتاق ماشین دیده می‌شود. لندکروز 2022 با کد LC300 در دو نسخه GR – ZX با چند موتور راهی بازار شد و طراحی ساختار اصلی بر روی پلتفرم TNGA بوده است.

برای این تویوتا لندکروز علاوه بر بدنه جدید، شاسی، موتور و سیستم فنربندی تازه‌ای طراحی شده است. در این مقاله به بررسی کامل مشخصات این خودرو از جمله ظاهر ماشین و داخل کابین و نکات فنی با تمام جزییات مورد نیاز می‌پردازیم.

ماشین لندکروز 2022 از نظر ظاهری

این خودرو طراحی شیک و بسیار مقاومی را دارد. land cruiser 2022 دارای طراحی دو جعبه معمولی ولی با مقداری کشیدگی بیشتر به مدل قبلی خود می‌باشد. مدل بامپر، تیغه‌ها و خطوط بدنه آن شکل مستطیلی و آرگونومیک را در ماشین به وجود آورده است.

این خودرو حضور و قدرت خود را با طراحی جدید و تهاجمی خود که بسیاری را با جلوپنجره برجسته، برآمدگی‌های اسپرت، خطوط عریض و قوس‌های چرخ برجسته‌ای که به ایجاد ظاهری قدرتمندتر کمک می‌کنند. چراغ‌های جلو و عقب به گونه‌ای بازطراحی شده‌اند که در جلو نسبتا بلندتر باشند و هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها کمتر در معرض آسیب قرار بگیرند.

این مطلب را هم بخوانید :  مراحل تعویض اویل پمپ خودرو | 8 گام تعویض پمپ روغن

در نمای جلویی جلوپنجره جلوی نقره‌ای، سپر جلو با تزئینات کرومی، چراغ‌های جلو LED با تنظیم خودکار سطح، چراغ‌های LED در روز و چراغ‌های مه شکن جلو و گریل جلو با طراحی خاص مجهز شده است. طرفین دارای چرخ‌های آلومینیومی 18 یا 20 اینچی، آینه‌های جانبی کرومی تاشو و کنترلی، دستگیره‌های درب کرومی، دیواره‌های جانبی کرومی نوار محافظ، رکاب‌های جانبی با روکش رنگی، و دور پنجره‌های کرومی هستند.

قسمت عقب تویوتا لندکروزر 2022 شامل قلاب یدک کش عقب، اسپویلر عقب، دوربین عقب با مه آب، چراغ های عقب هالوژن و درب بالابر برقی با سنسور عبور پا می‌باشد. رنگ های خارجی موجود عبارتند از: متالیک خاکستری، نقره ای متالیک، مروارید سفید گرانبها، درخشش کریستالی مروارید سفید، میکا آبی تیره، متالیک برنز آوانگارد، میکا متالیک قرمز تیره و میکای مشکی Attitude.

عکس لندکروز 2022

 

ابعاد لندکروز 2022 :

نسخه ZX

  • طول 4985 میلی‌متر
  • عرض 1980 میلی‌متر
  • ارتفاع 1945 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور 2850 میلی‌متر

نسخه GR اسپرت

  • طول 4965 میلی‌متر
  • عرض 1990 میلی‌متر
  • ارتفاع 1945 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور 2850 میلی‌متر

فاصله کف ماشین تا سطح زمین 23 سانتی‌متر می‌باشد و زاویه خروج هم می­‌تواند تا 26.5 درجه هم افزایش یابد. کم کردن وزن 200 کیلوگرم و پایین آمدن مرکز ثقل، از مزایای پلتفرم جدید بر روی این لندکروز است.

داخل لندکروز 2022

فضای داخلی بزرگ و فراخی دارد. صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش دو منطقه‌ای، سیستم‌های سرگرمی مانند صفحه نمایش لمسی بزرگ و سیستم صوتی پیشرفته، قابلیت اتصال به اسمارت‌فون‌ها و دنده‌ی اتوماتیک با دسته کوتاه کم‌ارتفاع  از جمله ویژگی‌های داخلی این خودرو محسوب می‌شود.

فضای بارگیری بزرگ و امکان تاشویی صندوق عقب ماشین را برای سفرهای طولانی و یا استفاده‌های خانوادگی کارآمدتر می‌کند. داشبورد دیجیتال بسیار زیبا و با متریال با کیفیت و جزییات فنی دقیق طراحی شده و تزئینات چوبی داخلی، روشنایی کف، رکاب های روشن برای درهای جلو و عقب، تشک های کف لوکس، سانروف، جا لیوانی، تشک چمدان مجلل و تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای از دیگر امکانات داخل کابین هستند.

در مدل‌های قبلی باز و بسته شدن درب با یک صدای متالیک انجام می‌شد، در این مدل جدید صدای سبک و نرمی ایجاد می‌شود. داخل کابین فضای عایق‌بندی شده و بی‌صدایی است. این لندکروز دو نسخه 5 و 7 صندلی با وزن‌های متفاوت دارد و در نسخه 5 صندلی وزن 2619 کیلوگرم و در نسخه 7 صندلی وزن 2664 کیلوگرم را داراست.

این مطلب را هم بخوانید :  انواع سیستم ترمز خودرو را بشناسید

بررسی لندکروز 2022 از لحاظ امکانات

این ماشین آپشن‌های جدید و زیادی را در خود جای داده است.

سیستم صوتی سیستم صوتی 6 بلندگو یا یک سیستم صوتی 14 بلندگو از JBL و سه درگاه USB
سیستم تصویری صفحه نمایش لمسی 9 یا 6 اینچی با پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید اتو
سیستم ایمنی کنترل کروز رادار پویا (DRCC) با برد کامل ، کمک ردیابی خط (LTA) ، هشدار خروج از خط (LDA) و سیستم پرتو افقی تطبیقی (AHS) و سیستم ضد سرقت – مک چرخش تقاطع، سیستم هشدار نقطه کور، و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز
آِینه آینه‌های برقی  قابل تنظیم و گرمایشی و تاشویی – آینه‌های جانبی با قابلیت حساس به نور و کنترل خودکار
کیسه هوا 10 کیسه هوا – برای راننده، کمک راننده، سرنشینان عقب،  کیسه هوای پنجره‌ها و پشت صندلی راننده
دیگر تجهیزات سیستم پارکینگ خودکار با دوربین 360 درجه و نمایشگر هداپ دیسپلی – شارژ بی‌سیم تلفن­‌همراه – سامانه تشخیص اثر انگشت –  تنظیم فنربندی با توجه به نوع جاده – کیسه‌های هوا – سیستم‌های ناوبری و راهنمایی – تشخیص پیشرفته تصادف و کنترل ترافیک – سیستم اتوماسیون رانندگی هوشمند – سیستم ضد بخار

مشخصات فنی لندکروز 2022

در مدل‌های قدیمی این ماشین با توجه به خواست بازار موتورهای V8 بنزین یا دیزل بود. در لندکروز 2022 از دو موتور توربو دوقلو استفاده شده که یکی V6 دیزلی با حجم 3.3 لیتر با قدرت 302 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر و دومی یک V6 بنزینی با 3.5 لیتر حجم  409 اسب بخار قدرت و 651 نیوتن متر گشتاور است و  توربوشارژ دارد.

این مطلب را هم بخوانید :  علائم خرابی دیسک ترمز - دیسک ترمز چه وظیفه ای دارد ؟

با اینکه این موتورها هر دو V6 هستند ولی قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به V8 های قبلی دارند. این ماشین 6 عدد دیفرانسیل دارد و یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک هم قدرت این موتورها را به چرخ‌ها وارد می‌کند.  شتاب صفر تا صد 6.7 ثانیه طول می‌کشد و تولید دی اکسید کربن را ۱۰ درصد کاهش می دهد.

مانند نسل‌های قبلی دارای سامانه چهارچرخ محرک و سه قفل دیفرانسیل و زاویه ورود 32 درجه است. باک بنزین گنجایشی معادل 110 لیتر دارد و مصرف سوخت 10 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

رانندگی با لندکروز 2022

این خودرو دارای سیستم تعلیق تطبیق‌­پذیر، کنترل الکترونیکی پایداری تعلیق، امکان انتخاب چندین حالت رانندگی به همراه دوربین نمایش مسیر و نسخه پیشرفته از سامانه کنترل خزش و safty sense است. می‌توان لندکروز را یک خودروی لوکس خانوادگی با امکانات بالا و مقاوم برای رانندگی روزمره و مسافرت‌های طولانی دانست.

قیمت لندکروز 2022

قیمت لندکروز 2022 به دلار

قیمت این خودرو با توجه به تجهیزات ارائه شده بین 60 تا 70 هزار دلار است.

قیمت لندکروز 2022 در ایران

با توجه به نوسانات دلار قیمت مشخصی وجود ندارد ولی با توجه به هزینه‌های گمرک و غیره حدودا بین 10 تا 20 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

لوازم یدکی تویوتا لندکروز را از کجا خریداری کنیم؟

یکی از راه‌های سریع و آسان خرید لوازم یدکی لندکروز خرید اینترنتی می‌باشد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید قطعاتی را که لازم دارید در فروشگاه‌های ثبت شده سورس یدک پیدا و خریداری کنید.

جمع بندی

خودرو تویوتا لندکروز 2022 از لحاظ استحکام قوی و طراحی قدرتمند و فنی مناسبی می‌باشد. این ماشین همچنین جادار  و زیبا شناخته شده و البته بسته به سلایق هر فرد انتخاب‌ها متفاوت هستند. در این مقاله سعی بر بررسی بهتر و با جزییات این ماشین بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با اپلیکیشن سورس یدک لذت را تجربه کنید!!! همین حالا نصب کندانلود و نصب
+