مجله سورس یدک > دانستنی های خودرو > اجرت تعویض لنت در سال 1402 چقدر است ؟

اجرت تعویض لنت در سال 1402 چقدر است ؟

اجرت تعویض لنت

لنت ترمز یکی از مهم ترین قطعات و اجزای مهم و حیاتی در خودروها می باشد. این قطعه جزو لوازم مصرفی به حساب می آید یعنی هرچند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد و بخش قابل توجهی از هزینه های سرویس های دوره ای را شامل می شود. مالکین خودروها همیشه تمایل دارند که از میزان اجرت تعویض لنت و هزینه قطعات مرتبط با آن مطلع باشند. با توجه به اوضاع و شرایط بد اقتصادی و نوسانات دلار باعث شده تا بر روی قیمت و کیفیت قطعات مصرفی نظیر لنت ترمز نیز تاثیرگذار باشد. به همین خاطر در سایت سورس یدک قصد داریم تا میزان اجرت ماشین ها و خودروهای سواری و شخصی مختلف را بررسی کنیم، پس همراه ما باشید.

عوامل موثر در هزینه تعویض لنت ترمز:

اجرت تعویض لنت و قیمت لنت مصرفی تا حد زیادی به نوع خودرو و شرکت تولید کننده بستگی دارد. اجرت تعویض لنت ۱۴۰۲ در خودروهای ایرانی نسبت به ماشین های خارجی پایینتر است. علاوه بر آن نوع لنت ترمز نیز در این زمینه کاملا موثر می باشد. قیمت تعویض لنت ترمز دیسکی نیز در مقایسه با نوع کاسه ای کمتر می باشد. البته نوع و مدل لنت های ترمز و تولید کننده های داخلی و خارجی نیز باهم فرق دارد. مثلا لنت ترمز پراید در دو نوع ایرانی و کره ای در بازار وجود دارند که از نظر قیمتی باهم تفاوت دارند و مدل کره ای کیفیت بالاتری دارد.

عوامل موثر در هزینه تعویض لنت ترمز

خرید لوازم یدکی خودرو

تشخیص زمان تعویض لنت ترمز

برای تعویض به موقع لنت ها باید ابتدا تلاش کنید تا ماشین تان را به خوبی بشناسید. مسافت طی شده را باید چک کنید و هر چند زمان دقیق برای تعویض لنت ها وجود ندارد. اما بین 35 تا 40 هزار کیلومتر لنت ها را بررسی نمایید و چنانچه ضخامت لنت ها به حدد 80 درصد مقدار اولیه خودش رسیده است، یعنی 20 درصد باقی مانده باید لنت را تعویض نمایید. حتما سعی کنید علائم تعویض لنت را شناسایی کنید، همانند خرخر کردن یا صدای سوت یا جیغ شنیدن، گرفتن پدال ترمز در پایینترین حد خودش و … از جمله این موارد هستند.

این مطلب را هم بخوانید :  هیوندای اکسنت 2022

تشخیص زمان تعویض لنت ترمز

هزینه تعویض لنت خودرو

قبل از اینکه بخواهید لنت ترمز خودتان را تعویض نمایید ابتدا باید از هزینه اجرت تعویض لنت مطلع شوید، با توجه به تفاوت در برند لنت ترمز و همچنین مهارت و انصاف برخی از تعمیرکاران، امکان اعلام یک نرخ کاملا دقیق در این زمینه وجود ندارد. نرخ ها به صورت بازه ای با تقریب و نسبیت تعیین می شوند. بنابراین ممکن است در عمل با نرخ هایی چند درصد بالاتر یا پایینتر از موارد اعلام شده روبرو شوید. یکی از نکات دیگر این است که اجرت تعویض لنت عقب نسبت به اجرت تعویض لنت جلو کمی گران تر است زیرا در بیشتر خودروهای داخلی ترمز عقب به صورت کاسه ای بوده و تغییر لنت در آنها نیز سخت تر است.

هزینه تعویض لنت خودرو

هزینه تعویض لنت ترمز محصولات سایپا

یکی از پرفروش ترین محصولات خودرویی در بازار ایران قطعا شرکت سایپا است. اجرت تعویض لنت پراید در برندهای متنوع با توجه به کیفیت، کشور سازنده و نصب آنها تعیین می شود. قیمت لنت ترمز جلو پراید از حدود 130 هزار تومان برای اناوع معمولی شروع شده و برای برخی از برندهای کره ای تا حدود 600 هزار تومان می رسد. اجرت تعویض لنت جلو پراید نیز حدود 70 تا 100 هزار تومان متغییر است. البته هزینه تعویض لنت تیبا نیز با کمی بالاتر از پراید معمولی می باشد.

اجرت تعویض لنت عقب پراید حدود 150 تا 200 هزار تومان متغییر است. قیمت این قطعه در بازار از حدود 200 هزار تومان آغاز شده و برای مدل های کره ای نیز به 600 هزار تومان می رسد. بنابراین در زمان تعویض لنت ترمز عقب پراید باید مبلغی حدود 300 تا 500 هزار تومان هزینه نمایید.

این مطلب را هم بخوانید :  فرمان خودرو چیست و نحوه عملکرد آن

هزینه تعویض لنت خودرو

اجرت تعویض لنت ترمز تیبا ، ساینا ، کوییک

خودروهای دیگر شرکت سایپا شامل خانواده تیبا، کوییک و ساینا نیز اجرت تعویض لنت آنها تفاوت زیادی با اجرت پراید ندارد، اما قیمت لنت ترمز در این ماشین ها کمی بالاتر از پراید است. قیمت لنت ترمز جلو تیبا و ساینا و کوییک از 250 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغییر است.

هزینه تعویض لنت ترمز محصولات ایران خودرو

هزینه تعویض لنت ترمز محصولات ایران خودرو

یکی دیگر از محصولات محبوب ایران خودرو یعنی خانواده سمند، پژو 405، پژو 206 و 207، پژو پارس می باشد. لنت ترمز همه آنها در بخش جلو باهم مشترک است و قیمت آن بین 150 تا 800 هزار تومان قیمت دارد. البته اجرت تعویض لنت جلو این ماشین ها تفاوت زیادی با ماشین های ارزان تر نظیر سایپا ندارد و بین 70 تا 100 هزار تومان است.

اجرت تعویض لنت عقب ۴۰۵

ترمز عقب در ماشین های ایران خودرو مرتب در حال تغییر است. ترمز عقب خودروها توسط این شرکت همیشه از حالت دیسکی به کاسه ای و حتی بالعکس تغییر می کند. اجرت تعویض لنت عقب پژو 405 ، پارس و سمند اگر ترمز در حالت کاسه ای باشد بین 150 تا 200 هزار تومان است. اما اگر ترمز عقب دیسکی باشد هزینه پایینتر آمده و بین 130 تا 170 هزار تومان است. لنت ترمز عقب کاسه ای این ماشین ها نیز 400 تا 800 هزار تومان در بازار قیمت دارند. اگر ترمز عقب پژو پارس از نوع دیسکی باشد، باید برای تهیه لنت آن حدود 250 تا 500 هزار تومان هزینه بپردازید.

این مطلب را هم بخوانید :  معرفی انواع ماشین‌ها در کلاس‌های مختلف

تعویض لنت 206

در زمان خرید لنت ترمز جلو پژو 206 تیپ 2 می توانید مبلغی حدود 200 هزار تومان برای ماشین های ایرانی تا 1 میلیون تومان برای قطعات اصلی فرانسه هزینه نمایید. این قطعات در پژو 206 تیپ 5 قیمت بالاتری دارد و معمولا قیمت آن از 300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان متغییر است. لنت ترمز عقب پژو 206 تیپ 2 هم بین 300 تا 900 هزار تومان در بازار قیمت دارد. اجرت تعویض لنت خودرو پژو 206 تفاوت خاصی با سایر محصولات ایران خودرو ندارد.

اجرت تعویض لنت ال 90

اجرت تعویض لنت ال 90

یکی از محصولات محبوب و پرطرفدار در بین خودروهای ایرانی مشترک ایران خودرو و پارس خودرو بنام رنو تندر 90 یا ال 90 می باشد. اجرت تعویض لنت در این مدل ماشین ها نیز همانند پژو و سمند متعلق به ایران خودرو است. میانگین قیمت لنت ترمز ال نود در بازار نسبت به بقیه خودروها بالاتر است. قیمت لنت ترمز از 250 هزار تومان برای مدل های ایرانی شروع شده تا 2 میلیون و 500 هزار تومان برای مدل فرانسوی می رسد. هر دست لنت ترمز عقب فرانسوی کم استهلاک هم در بازار بین 400 هزار تا 2 میلیون تومان قیمت دارد.

کلام پایانی

در این مقاله به طور کامل با اجرت تعویض لنت آشنا شده اید. همانطور که می دانید هزینه تعویض لنت در خودروها و شرکت های خودروسازی در ایران متفاوت است. اما فارغ از هزینه تعویض لنت ترمز، این قطعه جزو یکی از اجزای حیاتی ترمز ماشین است. این قطعات به طور مستقیم با جان و مال سرنشینان خودرو و عابران پیاده در ارتباط است. بنابراین باید همیشه لنت ترمز را چک نمایید و از کیفیت و برندهای معتبر آن اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با اپلیکیشن سورس یدک لذت را تجربه کنید!!! همین حالا نصب کندانلود و نصب
+