تویوتا CHR مدل 2022 یک SUV مد روز است که رانندگی  با آن آسان است، به خصوص اگر به دنبال یکی از مدل های هیبریدی بنزینی-الکتریکی باشید. در شهر، فرمان سبک آن را برای مانورهای با سرعت آهسته ایده‌آل می‌کند و ارتفاع سواری بلند آن به این معنی است که شما مجبور نیستید برای پرش از روی دست اندازها سرعت خود را آهسته کنید.

با این وجود ، تویوتا CHR مدل 2022 به لطف موتورهای هیبریدی 1.8 و 2.0 لیتری بنزینی-الکتریکی یک خودروی شهری عالی است. اگر به رانندگی با یک خودروی معمولی بنزینی یا دیزلی در شهر عادت دارید، می تواند چند مایل به تنهایی با برق کار کند و هزینه های جاری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تویوتا قبلاً یک مدل بنزینی 1.2 لیتری ارائه می کرد که در اکتبر 2019 کنار گذاشته شد.

بررسی تویوتا CHR مدل 2022

هر سنی که CHR خریداری می کنید، سطح تجهیزات تویویتا سخاوتمندانه است. همه مدل‌ها دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ، کروز کنترل فعال و دوربین معکوس هستند. این لیست زیاد تجهیزات، قیمت بالای تویوتا CHR را جبران می کند و دلیل دیگری است که اگر به دنبال یک خودروی مد روز هستید که زندگی با آن آسان است، باید آن را در نظر بگیرید.

بسیار خوب، بنابراین برخی از جنبه های کاربردی فدای ظاهر اسپرت آن شده است، اما تویوتا C-HR جادارتر از یک کوپه معمولی است و عملکرد عالی را با هزینه های اجرایی بسیار کم ترکیب می کند. تمام کنترل‌های ثانویه خودرو  برای سیستم تهویه و استریو  دارای دست گیره‌ها و دکمه‌های معمولی هستند که دسترسی به آن‌ها را در هنگام رانندگی آسان می‌کند، اگرچه چیدمان آن‌طور که در Skoda Karoq  می‌بینید کاملاً شهودی نیست.

بررسی تویوتا CHR مدل 2022

تویوتا CHR  2022 دارای طراحی و جذابیت های محدود است. همه مدل ها دارای موتور چهار سیلندر، گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) و دیفرانسیل جلو هستند. شتاب گیری تویوتا CHR  2022 به طرز عذاب آوری آهسته است و اگرچه در جاده های پرپیچ و خم لذتی را به همراه نمی آورد، اما سواری تویوتا CHR مدل 2022 حداقل نسبتاً راحت است.

موتور، گیربکس و عملکرد تویوتا CHR مدل 2022

چهار سیلندر تویوتاCHR  2022  می تواند از یک توربوشارژریا یک سوپرشارژراستفاده کند. بر اساس یک تست سرعت انجام شده ، CHR فقط توانست یک سانتر 11.0 ثانیه ای را از صفر تا 60 مایل در ساعت جمع کند و به طور قابل توجهی کندتر از بسیاری از رقبای خود است. هنگام رانندگی معمولی در شهر، کمبود نیرو به لطف دریچه گاز پاسخگو که شما را مشتاقانه از خط خارج می کند، به خوبی پنهان می شود.

مصرف سوخت تویوتا CHR مدل 2022

بهره وری سوخت چیزی است که این کراس اوور با آن می درخشد. بر اساس تست مصرف سوخت، مدل XLE از رتبه EPA خود عبور کرد و در طول 200 مایل سرعت خارق ‌العاده 37 مایل بر گالن را ارائه داد.

فضای داخلی، راحتی و باربری

کیفیت معمولی تویوتا در داخل کابین CHR فراوان است.کابین در صندلی عقب راحت است، اما در غیر این صورت نسبتاً کاربردی است. به جز یک جفت پانل پلاستیکی ارزان قیمت در دو طرف کنسول مرکزی، مواد استفاده شده در داخل به خوبی انتخاب شده است و بادوام به نظر می رسند. داشبورد از چرم مصنوعی با دوخت شبیه ‌سازی شده مجلل به نظر می‌ رسد.

فضای داخلی، راحتی و باربری

به طور کلی، کابین جذابیت بسیار خوبی دارد. با این حال، وقتی صحبت از در دسترس بودن ویژگی ها می شود، تویوتا CHR هر چیزی هست جز به روز بودن. کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای تنها ویژگی لوکس اساسی در این خودرو است، بنابراین کسانی که مایل به چیزهای خوبی مانند تنظیمات صندلی برقی یا سانروف هستند، ناامید خواهند شد.

وقتی صحبت از حمل بار به میان می آید، رهبر این بخش هوندا HR-V است که به لطف صندلی عقب تاشو مبتکرانه خود، فضایی بیشتر ارائه می دهد. ظرفیت بار CHR متوسط است. می توانید 14 چمدان دستی را با صندلی های عقب تا شده در داخل جا کنید.

فضای داخلی، راحتی و باربری

تویوتا CHR مدل 2022 یک طراحی داشبورد باریک و شیک دارد که کمی پلاستیکی به نظر می رسد اما بسیار محکم به نظر می رسد. فضای سر در عقب چندان زیاد نیست و شیشه‌های عقب باعث می‌شوند احساس کنید در یک سیاه‌ چال نشسته‌اید. صندوق عقب نیز برای یک SUV کوچک نسبتا کوچک است.

اطلاعات سرگرمی و اتصال تویوتا CHR مدل 2022

یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی در بالای داشبورد تویوتا CHR  قرار دارد و حتی مدل پایه به ‌صورت استاندارد با Apple CarPlay، Android Auto، رادیو ماهواره‌ای SiriusXM عرضه می ‌شود. این یک سیستم ابتدایی است و از زیبایی بصری برای منوهای غیرپیچیده ای که استفاده از آنها در حین حرکت آسان است اجتناب می کند. حتی کسانی که چندان آشنایی با این سیستم ها ندارند باید هنگام استفاده از آن احساس راحتی کنند.

اطلاعات سرگرمی و اتصال تویوتا CHR مدل 2022

ویژگی های ایمنی و کمک راننده تویوتا CHR  2022

ویژگی‌های کمک راننده در سرتاسر خط تولید استاندارد هستند. ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  • ترمز اضطراری خودکار استاندارد با تشخیص عابر پیاده
  • هشدار خروج از خط استاندارد با کمک حفظ خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی استاندارد با کمک ردیابی خطوط

گارانتی تویوتا CHR مدل 2022

تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان دو ساله تویوتا CHR مدل 2022  تنها جنبه ای است که آن را از رقبا جدا می کند. کیا سول دوره های گارانتی بسیار طولانی تری را ارائه می دهد.

قیمت تویوتا CHR مدل 2022

XLE دارای ویژگی‌های زیادی است که اکثر خریداران آن‌ها را ضروری می ‌دانند، از جمله چرخ‌های 18 اینچی، کلید مجاورت با ورود غیرفعال، نظارت بر نقاط کور، آینه‌های بیرونی و فرمان روکش چرمی. تویوتا گزینه‌های کمی به جز لوازم جانبی ارائه می ‌کند، اما به هر حال مقرون‌ به ‌صرفه است.

سوالات متداول تویوتا CHR

چه موتورها و گیربکس هایی در تویوتا CHR موجود است؟

تویوتا CHR مدل 2022 قبلاً با یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ کوچک 116 اسب بخاری عرضه می شد که در سال 2019 از فروش خارج شد. برخلاف بنزین های کوچک در اکثر رقبا که دارای موتورهای سه سیلندر هستند، تویوتا از یک موتور چهار سیلندر برخوردار است. ما از خودروهایی با گیربکس CVT اختیاری اجتناب می کنیم، زیرا گیربکس استاندارد شش سرعته دستی نرم و آسان برای استفاده است.

نسخه 1.8 لیتری 124 اسب بخاری از نظر سوخت در شهر بسیار خوب است زیرا عمدتاً با برق بی صدا کار می کند، اما دقیقاً سریع نیست و در 11 ثانیه از 0 تا 62 مایل در ساعت می رسد. شتاب آهسته آن همچنین باعث طولانی شدن پهپاد موتور ناشی از گیربکس اتوماتیک CVT خودرو می شود.

مدل 2.0 لیتری 184 اسب بخاری با سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت در 8.2 ثانیه بسیار سریعتر است. همچنین دارای یک سیستم هیبریدی پیشرفته‌تر با باتری بزرگ‌تر است که به این معنی است که می‌تواند برای مدت طولانی‌تری نسبت به 1.8 با برق کار کند.

تویوتا CHR مدل 2022 چقدر ایمن است؟

تویوتا CHR در تست تصادف ایمنی توسط Euro NCAP پنج ستاره دریافت کرد.

لیست ایمنی استاندارد طولانی است و شامل ترمزهای اضطراری خودکار است که عابران پیاده و همچنین دوچرخه سواران و سایر وسایل نقلیه، کروز کنترل فعال و کمک بین خطوط را شناسایی می کند. تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی به این معنی است که محدودیت سرعت فعلی همیشه روی صفحه اطلاعات سرگرمی خودرو نمایش داده می‌شود و همچنین دارای یک محدودکننده سرعت می باشد تا نیازی به نگرانی در مورد تند رفتن نباشید.

مدل‌های اکسل و بالاتر از کیت ایمنی استاندارد بیشتری از جمله ترمزهای اضطراری خودکار بهره می‌برند که اگر تصادفاً از یک فضای پارک عمود بر ترافیک جلو بروید، کار می‌کنند.

مدل‌های اکسل حتی از چراغ‌های LED تطبیقی هوشمندتر بهره می‌برند که پیچ و خم‌های جاده را دنبال می‌کنند.

تویوتا CHR چقدر قابل اعتماد است؟

کلمات تویوتا و قابلیت اطمینان دست به دست هم می دهند و این همان داستان C-HR است. با توجه به اینکه سازنده یکی از پیشگامان اصلی فناوری هیبریدی است، تعجبی ندارد که با وجود پیچیدگی سیستم، هیچ مشکل رایجی در مورد سیستم گزارش نشده است.

چه چیزی برای تویوتا CHR مدل 2022  جدید است؟

تویوتا تریم پایه مقرون به صرفه LE را برای سال 2022 حذف کرد و XLE را به عنوان نقطه ورود به خط تولید باقی گذاشت. Wind Chill Pearl امسال جایگزین Blizzard Pearl در پالت رنگی شده است و می توان آن را با رنگ کنتراست سقف مشکی داشت. تویوتا اعلام کرده است که CHR  برای مدل سال 2023 باز نخواهد گشت، بنابراین اگر به این کراس اوور علاقمند هستید، مدل 2022 آخرین ورژن شماست.

منابع:https://www.toyota.com/c-hr/