هیوندای آیونیک 6 2023 ، خودرویی ظریف و شیک

هیوندای آیونیک 6 2023 دارای بدنه صاف  و در عین حال مربعی است. ظاهر صاف بیرونی به آیونیک 6 این امکان را می دهد که تفاوت کمتری نسبت به تسلا مدل 3 داشته باشد و مستطیل های تکرار شونده در چراغ ها، تزئینات و فضای داخلی آن بخشی از زبان طراحی هیوندای برای خط تولید آیونیک برقی آن است. بنابراین  هیوندای قصد دارد با جدیدترین مدل EV خود، یک سدان به نام هیوندای آیونیک 6 2023 ، با تسلا مدل 3 رقابت کند.

بررسی اجمالی هیوندای آیونیک 6 2023

هیوندای آیونیک 6 2023

از آنجایی که آیونیک 5 مدلی جعبه ای و نوستالژیک دهه 80 است، آیونیک6 قوسی شکل است. اگر به گذشته برگردید، این روند مدرن هنر دکو در دهه 1930 است. قوس بلند خط سقف و انتهای جلو و عقب فرو رفته، نمایه ای است که برای بسیاری از وسایل برقی به مد بازگشته است . آیونیک 6 این کار را بهتر از بسیاری دیگر انجام می دهد، دم آن با یک اسپویلر لبه های شیشه ای بالا می رود که باعث می شود هیوندای بیشتر شبیه پورشه های چهار درب باشد تا برخی پورشه های چهار در.

آیونیک 6 در جلوی خود دارای نورپردازی پیچیده است که دیدن نمای جلویی با ویژگی‌هایی که فناوری زیر ورق فلز را منعکس می‌ کند، خوب است. در هیوندای آیونیک 6 2023 نوارهای براق سنسورها و ورودی های هوای بسته شده است که بر اساس نیازهای خنک کننده باز و بسته می شوند استایل آن از مفهوم دراماتیک Prophecy هیوندای الهام گرفته شده است و آیونیک  6به همان اندازه که شیک است سریع است.

همچنین فضای داخلی لوکس ‌تری نسبت به مدل 3 ارائه می ‌کند و در مقایسه با سدان‌های هیوندای سوناتا و النترا که دارای موتور گازی هستند، از فناوری بیشتری برخوردار است. یکی از علائم تجاری Ioniq 6، حداقل در خانه در کره، دوربین های آینه جانبی است.

فضای داخلی، راحتی و باربری

هیوندای تاکنون در مدل های آیونیک خود همچنان به راحتی مانند یک سالن تاکید کرده است و هیوندای آیونیک 6 2023 نیز از این قاعده مستثنی نیست. کابین مانندآیونیک 5 زیبایی مدرن و مینیمالیستی را نشان می ‌دهد و کف صاف آن دارای حس فضای داخلی راحت می باشد. به عنوان یک سدان چهار در معمولی، فضایی برای پنج نفر در دو ردیف صندلی ارائه می کند.

هیوندای تمام تلاش خود را کرده است تا کابینی آرام را تضمین کند و چندین لایه از مواد خاموش کننده صدا بین کف و فرش قرار گرفته است. فضای بار داخل صندوق عقب ممکن است با یک هاچ بک یا کراس اوور رقابتی نداشته باشد، اما صندلی‌های عقب جمع می ‌شوند تا فضا را در آنجا گسترش دهند.

فضای داخلی هیوندای آیونیک 6 2023

رانندگان و سرنشینان قد بلند و کوچک فضای زیادی در آینویک خواهند داشت. صندلی ‌های جلو قابلیت تنظیم و حتی حالت درازکشی زیادی دارند و به گونه‌ ای طراحی شده‌اند که فضای بیشتری برای کف و پا به سرنشینان عقب بدهد. صندلی‌ های عقب با کمی تکیه‌ گاه پوشانده شده‌اند و داخل و خارج شدن از صندلی ‌ها برای کودکان آسان ‌تر می ‌کند.

اطلاعات سرگرمی و اتصال هیوندای آیونیک 6 2023

دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی می باشد. آیونیک از نرم ‌افزاری مشابه سایر مدل ‌های هیوندای استفاده می ‌کند که BlueLink را برای عملکردهای اتصال و ارتباط با تلفن‌های هوشمند با استفاده از Apple CarPlay یا Android Auto در خود جای داده است. اگر می‌ خواهید همزمان تماس تلفنی داشته باشید و موسیقی هم گوش بدهید، هر دو را می ‌توان از طریق بلوتوث متصل کرد.

موتور EV، قدرت، و عملکرد

بررسی مشخصات فنی هیوندای آیونیک 6 2023

هیوندای آیونیک 6 2023پلتفرمی مشترک با 5 دارد، پیشرانه آن بیشتر منعکس کننده پیشنهادات آن مدل است. مدل پایه 22،5 اسب بخار قدرت دارد و دارای تک موتور الکتریکی است که چرخ های عقب را تامین می کند. نسخه ‌های دو موتوره 320 اسب بخاری گران ‌تر، به لطف موتورهای الکتریکی جلو و عقب، سیستم تمام چرخ محرک را ارائه می ‌کنند.

هیوندای ادعا می کند که تنظیمات قدرتمندتر می تواند هیوندای آیونیک 6 2023 را تنها در 5.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برساند. بر اساس اولین تست ، ما فکر می ‌کنیم که تخمین هیوندای محافظه ‌کارانه است و زمانی که آیونیک 6 را برای آزمایش وارد دفتر خود کردیم، انتظار نتیجه سریع ‌تری داریم. در حالی که سواری هیوندای آیونیک 6 2023روان است و کابین آن به خوبی ایزوله و بی صدا است، هندلینگ آن همچنان بسیار جذاب است. پدال‌ های فرمان به راننده اجازه می ‌دهند حالت‌های مختلف ترمز احیاکننده را در حین رانندگی انتخاب کنند.

باتری هیوندای آیونیک 6 2023

این سدان با باتری بزرگ باید حدود 320 مایل برد EPA را ارائه دهد و تمام سطوح تریم برای شارژ 400 و 800 ولت تنظیم شده است. یک شارژر 350 کیلوواتی می ‌تواند یک Ioniq تقریباً خالی را از 10 درصد به 80 درصد در کمتر از 20 دقیقه برساند، ادعایی که در Ioniq 5، Kia EV6 و Genesis GV60 با همین بسته باتری مطابقت دارد.

همچنین هیوندای آیونیک 6 2023 از سیستم خنک کننده برای آماده سازی باتری برای زمان شارژ سریع تر و مطمئن تر استفاده می کند. یک آداپتور اختیاری را می توان در درگاه شارژ نصب کرد که به هیوندای آیونیک 6 2023 اجازه می دهد لوازم جانبی شما را شارژ کند. و لوازم الکترونیکی کوچک را می توان به یک پریز در داخل کابین زیر صندلی عقب وصل کرد.

 

برد، شارژ و عمر باتری هیوندای آیونیک 6 2023

هیوندای آیونیک 6 2023 باید حدود 340 مایل برای نسخه تک موتوره و 310 مایل برای نسخه دو موتوره ارائه دهد، اگرچه رتبه رسمی EPA هنوز برای هیچ یک منتشر نشده است. به محض آزمایش برد بزرگراه واقعی 75 مایل در ساعت با نتایج آن این مطلب را به روز می کنیم.

بررسی هیوندای آیونیک 6 2023

مصرف سوخت هیوندای آیونیک 6 2023

EPA هنوز رتبه‌ بندی رسمی بهره ‌وری سوخت را برای هیوندای آیونیک 6 2023

منتشر نکرده است، اما انتظار داریم که شاهد بهبودهای جزئی نسبت به کراس اوور مربعی آیونیک 5 باشیم که تا 132 MPGe شهری و 98 MPGe بزرگراه رتبه بندی شده است.

ویژگی های ایمنی و کمک راننده

در حالی که هیوندای آیونیک 6 2023 که برای فروش در ایالات متحده در نظر گرفته شده است، با آینه های بیرونی جالب مبتنی بر دوربین نسخه کره ای عرضه نمی شود، ما انتظار داریم که هیوندای برای جبران آن، نسخه ما را به تمام فناوری های کمک راننده مجهز کند. ویژگی های ایمنی کلیدی احتمالاً شامل موارد زیر است:

  • ترمز اضطراری خودکار استاندارد با تشخیص عابر پیاده
  • هشدار خروج از خط استاندارد با کمک حفظ خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی موجود با ویژگی محوری بین خطوط
  • پوشش گارانتی و نگهداری

گارانتی هیوندای آیونیک 6 2023

هیوندای یکی از بهترین برنامه های گارانتی را در صنعت ارائه می دهد. به همین ترتیب، با مقدار قابل توجهی از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان همراه است.

 

  • گارانتی محدود پنج سال یا 60000 مایل را پوشش می دهد
  • گارانتی پیشرانه 10 سال یا 100000 مایل را پوشش می دهد
  • باتری برای 10 سال یا 100000 مایل پوشش داده می شود
  • تعمیر و نگهداری رایگان به مدت سه سال یا 36000 مایل پوشش داده می شود.

 

قیمت هیوندای آیونیک 6 2023

در حالی که هیچ خبری رسمی در مورد قیمت آن وجود ندارد، ما انتظار داریم که قیمت آن کمی گران تر از آیونیک 5 باشد که از 42745 دلار شروع می شود. برای خریدارانی که بر روی اعداد عملکرد تمرکز می کنند، هیوندای آیونیک 6 2023 ممکن است کوتاهی کند، اما جذابیت زیادی در مسیر رانندگی، فضای داخلی قابل استفاده و جالب و سواری بسیار بهتری نسبت به تسلا دارد.

اگرچه تنظیمات پیشرانه آن با مدل 5 متفاوت است. 6 یک گزینه بسته باتری تکی و یک راه اندازی تک موتوره دیفرانسیل عقب یا یک نسخه اختیاری دو موتوره چهار چرخ متحرک را ارائه می دهد.

نتیجه گیری هیوندای آیونیک 6 2023

هیوندای آیونیک 6 2023 یک محصول جدید در خط تولید است. این خودرو از نظر عددی بین آیونیک 6 و آیونیک 7 آینده جای می ‌گیرد، اما یک سدان با مشخصات کم‌ تر نسبت به کراس اوورهای بلندتر است.