هیوندای النترا 2023 را میتوان یک گزینه ایده آل برای یک رانندگی لذت بخش روزمره دانست ، هیوندای النترا 2023 یکی از خودروهای کامپکت و جمع و جور و شرکت هیوندای کره ایی می باشد . هیوندای النترا بیش از سه دهه است که یکی از محصولات اصلی و پر فروش خودرو سازان کره جنوبی می باشد و این خودرو هوادارن زیادی را با توجه به امکانات و ویژگی های  منحصر به فرد تعبیه شده از جمله موتورهای پر جنب و جوش و کم مصرف ، سواری و هندلینگ صیقلی ،ایمنی چشمگیر ،کابین جادار و….. را به همراه داشته است .

قابلیت های جدید هیوندای النترا 2023

شرکت هیوندا برای مدل النترا 2023 تغییرات جزئی اعمال کرده است از تغییراتی که میتوان به عنوان یک تحول و تجدید نظر بزرگی برای این مدل خودرو در نظر گرفت حذف کردن گیربگس دستی برای سری خودروهای Nline و جایگزین کردن گیربگس دو کلاجه (DTC) می باشد. سری های  NLine و SEL این شرکت خودرو سازی مجهز به بسته راحتی بوده و با یک کلاستر 10.3 اینچی دیجیتال سنج استاندارد و یک صفحه نمایش10.3 اینچی در بازار عرضه می گردند.

همچنین علاوه بر این ، بسته راحتی در سری SEL این خودرو به جای چرخ های 16 رینگ های 17 دریافت میکنند و نیز لازم به ذکر است بسته پرمیوم SEL دیگر ارائه نمیشود.

مشخصات هیوندای النترا2023

جهت خرید لوازم یدکی هیوندای النترا به بخش آگهی های مربوط به آن در سایت لوازم یدکی  مراجعه فرمایید.

قیمت هیوندا ی النترا 2023

تنها تریم هیوندای النترا 2023  SEL میباشد .این مدل با قیمت مناسب بهترین امکانات را در اختیار شما قرار میدهد.محتوای استاندارد در  مدل SE شامل سیستم باز کن خودکار صندوق عقب و SiriusXM می باشد.

همچنین، انتخاب خودرو های رده SEL به جای رده SE  آپشن ها و ویژگی های ارزشمند تری را در اختیار شما  میگذارد.

به عنوان مثال، ما گزینه SEL Convenience پکیج خودرو را فعال می کنیم که  به ما یک صفحه نمایش دیجیتال 10.3 اینچی به همراه یک صفحه نمایش 10.3 اینچی مرکز اطلاعات سرگرمی با ناوبری داخلی، کروز کنترل خودکار، فرمان چرمی و دسته را به شما ارائه می دهد. شارژ تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، آینه های جانبی گرم شونده و همچنین موارد دیگر را ارائه میدهد.

مدل خودرو قیمت
 SE  22,065 (est) دلار
 SEL  23,315 (est) دلار
 Blue hybrid  25,665 (est) دلار
 Limited  27,915 (est) دلار
 N Line  28,615 (est) دلار
 Limited hybrid  30,265 (est) دلار

قیمت هیوندای النترا2023

برسی مشخصات فنی هیوندای النترا 2023

هیوندای النترا 2023 در 4 تیپ NLine ، SEL ، SE ، و Limited در بازار عرضه می شود . این خودرو از یک موتور 2.0 لیتر بنزینی با قدرت 147 اسب بخار و یا یک موتور توربو شارژ کوچکتر با قدرت201 اسب بخار استفاده میکند. و نیز  امتیاز EPA 37 مایل بر گالن برای رانندگی در سطح شهر و بزرگراه به این خودرو اختصاص داده شده است.

صرف نظر از موتور این خودرو ،باید گفت نیرو از طریق سه گیربکس مختلف تعبیه شده به چرخ های جلو منتقل می شود.

ایمن بودن یکی از مهمترین نکات و اساسی ترین گام در هنگام طراحی و ساخت خودرو النترا 2023 شرکت هیوندا میباشد. استفاده از فناوری روز  در طراحی این خودرو باعث تحول بزرگی در کاهش تصادفات  جاده ایی گردید. تکنولوژی های به کار برده در طراحی این خودرو شامل یک سیستم کمکی برای جلوگیری از برخورد قسمت جلو ماشین با اجسام می شود. استفاده از یک دوربین در قسمت جلو خودرو برای خواندن مسیر پیش رو خودرو نیز  و می‌تواند در مواقع اضطراری، ترمزها را برای جلوگیری از تصادف درگیر کند.

طول 184.1 in
عرض 71.9 in
ارتفاع 55.7 in
ظرفیت صندلی 5
فرمان برقی
سیستم تعلیق جلو استارت مکفرسون نوع با فنر مارپیچ
سیستم تعلیق عقب محور پرتو پیچشی کوپل شده

 

مشخصات فنی هیوندای النترا 2023

موتور، گیربکس و عملکرد

موتور غیر هیبریدی استاندارد النترا، یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری تنفس طبیعی است که تنها 147 اسب بخار قدرت و 132 پوند فوت گشتاور در مدل های SE و SEL تولید می کند که چندان چشمگیر نیست. با انتخاب مدل اسپورت NLine ، حجم موتور را به 1.6 لیتر کاهش می‌دهد و یک توربو شارژر ایجاد میکند که خروجی را به 201 اسب بخار و گشتاور 195 پوند بر فوت افزایش می‌دهد.

مدل های هیبریدی نیز از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده می کنند، اما به جای توربوشارژر با موتور الکتریکی جفت می شود که در نتیجه قدرت کمتری نسبت به موتور پایه با قدرت 139 اسب بخار، اما گشتاور بیشتر در 195 پوند بر فوت دارد. که برابر با گشتاور مدل آنلاین است.

موتور پایه 2.0 لیتری در مدل‌های SE و SEL با یک گیربکس CVT ( متغیر پیوسته ) جفت می‌شود، در حالی که مدل‌های NLine ، Blue Hybrid و Limited Hybrid محدود دارای گیربکس دوکلاچه DCT هستند.  است همچنین باید توجه کرد  NLine یک DCT هفت سرعته در مقایسه با DCT شش سرعته هیبریدی است.

شاید برا کسانی قیمت این خودرو بالا بنظر برسدکه می‌توانند مدل N Line رام کننده را درنظر بگیرند. بعد از رانندگی آزمایشی کوتاه مدت ، ما از شتاب برتر N Line و کنترل ماهرانه آن تحت تاثیر قرار گرفتیم که توانایی ورزشی خودرو را بالا می‌برد، بدون اینکه سفر با خودرو را به خطر بیاندازد.

نام موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری
تریم SE سدان
اسب بخار 132@4500
سیلندرها 4
سوپاپ در هر سیلندر 4
جابه جایی 1999 سی سی
قدرت 152PS@6200rpm

مشخصات فنی هیوندای النترا2023

مصرف سوخت و سوخت رسانی هیوندا ی النترا 2023

EPA (سازمان حفاظت از محیط زیست ایالت متحده ) تخمین میزند هیوندا النترا 2023 با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری در سطح شهر با 33مایل در گالن سوخت و در سطح جاده و مسافت های طولانی 42 مایل در گالن سوخت داشته باشد. مدل‌های چهار سیلندر 1.6 لیتری توربو شارژ تا 28 مایل بر گالن در  سطح شهر و 36 مایل بر گالن در بزرگراها تخمین زده می‌شوند.

النترا 2023 هیبریدی با سرعت 53 مایل بر گالن در سطح شهر و 56 مایل بر گالن در بزرگراه و جاده است که در رتبه مقرون به صرفه و کم مصرف ترین خودرو رتبه بندی شده است.

النترا هیبریدی در مسیر اقتصادی جاده‌ای با سرعت 75 مایل در ساعت، بخشی از برنامه آزمایشی گسترده ما، تنها 48 مایل در ساعت را طی نمود .در حالی که لیمیتد با موتور پایه غیر هیبریدی تنها 38 مایل بر گالن  به دست آورد . در مقایسه ، کرولا هیبریدی در تست بزرگراه ما 56 مایل بر گالن دریافت کرد. در مقایسه ، کرولا هیبریدی در تست بزرگراه ما 56 مایل بر گالن دریافت کرد.

مصرف سوخت هیوندای النترا2023

اطلاعات سرگرمی و اتصالات

یک صفحه نمایش دیجیتال  10.3 اینچی یکی از آپشن های آپشن النترا 2023 است، که نیز به همراه صفحه نمایش 10.3 اینچی دوم برای سیستم سرگرمی و ارتباطی از بالای داشبورد خودرو بیرون میزند. و آرنج های فرد سرنشین را می پوشاند. صفحه نمایش مرکزی به صورت استاندارد با اندازه 8.0 اینچی و نشانگرهای آنالوگ برای گروه سوئیچ داشبورد خودرو ارائه می شود.

آخرین رابط سرگرمی هیوندای در اینجا نشان داده شده است. iPhone CarPlay و Android Auto هر دو به صورت استاندارد در دسترس هستند و اتصال Wi-Fi نیز ارائه شده است. قابلیت تشخیص صدا به راننده این امکان را می دهد که دمای محیط و صندلی های گرم شونده خودرو را با گفتن عباراتی خاص تنظیم کند.

مشخصات فنی هیوندای النترا2023

 فضای داخلی هیوندای النترا2023

همان طور فضای بیرونی خودروی هیوندا النترا 2023 بسیار چشم نواز و جذاب میباشد نیز فضای داخلی کابین این خودرو هم به گونه ای هوشمندانه طراحی شده است.

نمایشگر و کنسول مرکزی کاملاً با ظاهر مینیمالیستی خودرو هماهنگ است. فرمان و کنسول میانی دور راننده می‌پیچند، در حالی که سمت سرنشین سقف کمتری دارد.

یک نوار LED  تکی منحصر دریچه هوای داشبورد را احاطه کرده و از ستون فرمان تا درب سرنشین سمت راست حرکت می کند. فضای زیادی برای  نشستن سرنشینان به خصوص در صندلی های عقب دارد و بسیار جا دار میباشد، که این ویژگی مزیت این خودرو نسبت به رقبای خود همچون سنترا و فولکس واگن جتا میباشد.

اما فضای داخلی هیوندا  النترا 2023، به خصوص در این بازه قیمتی، آنقدرها که در عکس ها به نظر می رسد، مجلل به نظر نمی رسد. و استفاده از لاستیک های خشک در طراحی داخلی کابین خودرو بسیار در ذوق دوستاران این خودرو میزند .این خودرو به راحتی می تواند شش چمدان را در صندوق عقب خود جای دهد.

اتاق سر جلو  40.6 اینچ
اتاق سر عقب  37.3 اینچ
فضای پا برای صندلی های جلو  42.3 اینچ
فضای پا برای صندلی های عقب  38.0 اینچ
اتاق شانه جلو  56.5 اینچ
اتاق شانه عقب  55.6 اینچ

فضای داخلی هیوندای النترا2023

ایمنی هیوندا ی النترا 2023

در این خودرو ویژگی هایی همچون امکانات ایمنی و کمک راننده تعبیه شده است.و بسیاری از این امکانات به صورت استاندارد ارائه می شوند.

برخی از ویژگی های ایمنی کلیدی این خودرو عبارتند از:

ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده به عنوان یک ویژگی استاندارد
هشدار خروج از خط با حفظ خطوط به عنوان یک ویژگی استاندارد
کنترل فاصله خودکار با مرکز مسیر به صورت اختیاری در دسترس  می باشد.

ایمنی هیوندای النترا 2023

 گارانتی هیوندای النترا 2023

النترا 2023 با گارانتی قدرتمند 10 ساله صد هزار مایلی شرکت هیوندا ارائه میشود. تنها رقیبی که در عرضه رقابت با النترا 2023 برابری کند، فورته کیا می باشد، در این حال باید توجه کرد که شرکت هیوندای سه سال تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده رایگان ارائه می‌دهد، ولی شرکت کیا این کار را نمی‌کند. و خدمتی ارائه نمیدهد.

گارانتی هیوندای النترا2023

منبع:https://cars.usnews.com/cars-trucks/hyundai/elantra