کیا موهاوی که به کیا بورگو نیز معروف است، شاسی بلند متوسط سنتی تولید سال 2009 کمپانی کیا می باشد. یک شاسی بلند متوسط است که هفت سرنشین را در خود جای می دهد. کیا موهاوی با موتورهای V6 یا V8 و همچنین با انتخاب دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک در دسترس است. کیا موهاوی و یا همان بورگو 2009 برای کسانی که به قابلیت و ظرفیت بکسل یک SUV بدنه روی فریم نیاز دارند، عملکرد خوب و مصرف سوخت مناسبی نسبت به بسیاری از رقبای خود ارائه می دهد.

بررسی کیا موهاوی

مشخصات و قیمت کیا موهاوی

در گذشته خودروسازان نمی توانستند خودروهای شاسی بلند با سرعت کافی تولید کنند. در طول دهه 1990 و در هزاره جدید، حتی شرکت‌هایی که از لحاظ تاریخی به خودروها پایبند بودند، از خودروهای شاسی‌بلند استفاده کردند و نسخه‌های خود را از وسایل نقلیه کاربردی توسعه دادند تا اشتهای شدید مصرف‌کنندگان را برای هیولاهای جاده‌ای برآورده کنند.

اما با ادامه افزایش قیمت سوخت، مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت خودروهای کوچک‌تر و کم ‌مصرف روی می‌آورند و برخی خودروسازان حتی با کاهش تولید خودروهای بزرگ‌تر خود برای تمرکز بر بازار خودروهای کوچک واکنش نشان داده‌اند. اما کیا نه. این شرکت کره‌ای شرط‌بندی کرده است که هنوز در بخش شاسی ‌بلندهای سایز متوسط فعال است و نتیجه در قالب کیا موهاوی و یا بورگو 2009 ارائه گردید.

کیا امیدوار است با وعده لوکس بودن با قیمتی مناسب، مشتریان را به شاسی بلند هفت سرنشین خود جذب کند. کیا موهاوی اولین مدل کیا است که ابزارهایی مانند ناوبری فعال صوتی، بلوتوث، استارت بدون کلید و دوربین پشتیبان را ارائه می دهد. گزینه‌های دیگری مانند صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی Infinity ارتقا یافته و سیستم سرگرمی دی ‌وی ‌دی صندلی‌های عقب ممکن است برای خریدارانی که قبلاً کیا را کاملاً یک برند بی‌نقص می‌دانستند، شگفت‌انگیز باشد.

مشخصات و قیمت کیا موهاوی

جهت خرید لوازم یدکی کیا به صفحه آگهی های سایت مراجعه نمایید.

کیا موهاوی 2009 یا همان بورگو یک وسیله نقلیه اسپرت است. برخلاف کراس اوورها، شاسی‌بلندهای سنتی بدنه روی فریم معمولاً می‌توانند زمین‌های ناهموارتر را مدیریت کنند و از ظرفیت بکسل بالاتری برخوردار باشند. موهاوی که با موتور V6 یا V8 موجود است، به صورت استاندارد با ویژگی هایی مانند کنترل ترمز در سراشیبی و کنترل کمکی در سراشیبی عرضه می شود و فاصله از سطح زمین برای این سگمنت برابر است. مدل های چهار چرخ متحرک نیز با جعبه انتقال دو سرعت مورد انتظار عرضه می شوند.

قابل ذکر است، موهاوی همچنین می تواند تا 7500 پوند پیشرو در کلاس یدک بکشد. از جنبه منفی، به نظر می‌رسد که بورگو در برخی از جنبه‌های عملکرد و هندلینگ، علامت خود را از دست می‌دهد، و فقدان درب برقی آن باعث می‌شود که تعجب کنیم که چگونه برندی که ویژگی‌های پیشرفته‌اش را تبلیغ می‌کند، می‌توانست چیزی بسیار رایج را نادیده بگیرد.

کیا بورگو 2009 در برابر خودروهای پرفروشی مانند فورد اکسپلورر، تویوتا 4 رانر و نیسان پثفایندر قرار دارد. و روی کاغذ، کیا یک رقیب شایسته به نظر می رسد. کیا موهاوی قیمت پایه کمی پایین تری نسبت به این رقبا دارد (اگرچه موتور V8 و آپشن های مختلف می تواند آن را گران کند) و تمام ملزومات یک خانواده فعال مانند ردیف دوم تاشو 60/40 و 50/50 را ارائه می دهد.

موهاوی 8 سیلندر آن نسبت به سایر رقبای هشت سیلندر خود اسب بخار بیشتری دارد و هنوز هم برخی از بهترین مصرف سوخت را در این بخش ارائه می دهد. ماشین کیا موهاوی همچنین دارای کوچکترین دایره چرخشی است که در تئوری باید آن را کمی زیرکتر از بقیه کند. در نهایت اگر بخواهیم به قیمت موهاوی بپردازیم باید بگوییم، کسانی که واقعاً به قابلیت‌های قوی یک شاسی‌بلند متوسط سنتی در بازه 20000 تا 35000 دلاری نیاز دارند، ممکن است با کیا موهاوی 2009 شگفت‌زده شوند.

قیمت کیا موهاوی

عملکرد، mpg و موتور کیا موهاوی

دو انتخاب موتور برای کیا موهاوی 2009 در دسترس است: یک موتور V6 3.8 لیتری با 276 اسب بخار قدرت و 267 پوند فوت گشتاور و یک موتور 4.6 لیتری V8 با 337 اسب بخار قدرت و 323 پوند فوت گشتاور. هر دو موتور با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک تمام وقت در دسترس هستند. همه مدل‌های شش سیلندر با یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند، در حالی که V8 دارای گیربکس شش سرعته اتوماتیک هستند.

یک V8 کاملاً بارگذاری شده از صفر تا 60 مایل در ساعت در مسیر آزمایشی ما در 7.8 ثانیه سرعت گرفت. مصرف سوخت تخمینی برای کیا موهاوی 2009 از 17 مایل بر گالن شهر/21 مایل بر گالن بزرگراه و 19 مایل بر گالن ترکیبی برای پیشرانه V6 محرک عقب تا 15/20/17 مایل بر گالن برای یک موتور V8 4WD متغیر است.

قدرت موتور v6 276 اسب‌بخار
گشتاور v6 267 پوند فوت
قدرت موتور v8 337 اسب بخار
گشتاور v8 323 پوند فوت
شتاب 0-60 7/8 ثانیه

عملکرد، mpg و موتور کیا موهاوی

ایمنی کیا موهاوی

استاندارد کیا موهاوی 2009، ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کنترل ترمز در سراشیبی، کنترل کمکی در سراشیبی، کیسه هوای جانبی صندلی جلو و کیسه هوای پرده ای کناری تمام قد با سنسور رول اور است. موهاوی مجهز به موتور V8 همچنین دارای استاندارد کیسه هوای زانوی راننده است.

رانندگی با کیا موهاوی

در حالی که موتور V8 قدرت کافی و گشتاور کافی در قسمت پایین دارد، به نظر می رسد دریچه گاز واکنش کندی دارد و نسبت های بلندتر در دنده های بالایی (ظاهراً برای بهینه سازی مصرف سوخت) می تواند شما را به این فکر کند که بالاخره چه زمانی گیربکس تعویض می شود. و اگرچه موهاوی V8 قدرت بیشتری نسبت به رقبای مشابه خود دارد، اوج قدرت آن در باند دور بالاتر است.

ترکیبی از این عوامل پتانسیل عملکرد را کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به لحظات ناامیدکننده‌ای در هنگام تلاش برای ادغام به بزرگراه یا بالا بردن آن با سرعت کروز شود. مانند بسیاری از شاسی بلندهای بدنه روی فریم، احساس جدایی از جاده وجود دارد، اما به نظر می رسد این امر به ویژه در مورد موهاوی صادق باشد. ما فرض می کنیم در اینجا دو عامل مقصر هستند. پایه های لاستیکی بین بدنه و قاب، در حالی که به جذب ضربه کمک می کنند و خودرو را ساکت نگه می دارند، در هنگام عبور از دست اندازها و چاله ها احساس شلختگی ایجاد می کنند. ثانیاً، کالیبراسیون سیستم تعلیق به وضوح تأثیر بیشتری بر کیفیت سواری دارد.

رانندگی با کیا موهاوی

طراحی داخلی کیا موهاوی

مواد و ویژگی های داخل کیا موهاوی 2009 لوکس تر از آن چیزی است که انتظار می رود. کابین ساده و ظریف است، در حالی که یک طرح خط خطی منطقی کنترل های مختلف را نسبتاً آسان نگه می دارد. صندلی‌های چرمی اختیاری، اگرچه با کیف دستی هرمس همتراز نیستند، اما راحت و حمایت‌کننده هستند. صندلی‌های ردیف سوم نسبتاً راحت هستند و به راحتی در جای خود قرار می‌گیرند، اگرچه ظرفیت بار با همه صندلی‌ها به اندازه 12.4 فوت مکعب است. و فقدان درب بالابر برقی در موهاوی با توجه به ادعای کیا “تجمل بیشتر برای پول” دور از انتظار است.

طراحی داخلی کیا موهاوی

مدل ها و تجهیزات کیا موهاوی

شاسی بلند متوسط کیا موهاوی 2009 در دو تیپ اصلی LX و EX موجود است. مدل‌های بورگو LX V6 محرک عقب به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، ریل‌های سقف، سیستم هشدار پشتیبان، یدک کش یکپارچه، تهویه مطبوع، لوازم جانبی تمام قدرت، کروز کنترل، ستون فرمان شیب/تلسکوپی و سیستم صوتی شش بلندگو با پخش کننده CD/MP3، رادیو ماهواره ای، پورت USB و جک کمکی. تریم EX V6 چراغ‌های مه شکن، آینه‌های بیرون گرم شونده، صندلی راننده برقی در هشت جهت، صندلی برقی سرنشین چهار جهته، کنترل‌های صوتی روی فرمان و کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه‌ای را اضافه می‌کند.

مدل های موهاوی V8 نیز در همان سطوح تریم LX و EX ارائه می شوند و از نظر تجهیزات بسیار شبیه به هم هستند، اما به صورت استاندارد با چرخ های 18 اینچی عرضه می شوند. مدل های چهار چرخ متحرک به طور مشابه مجهز شده اند و همچنین دارای یخ زدایی شیشه جلو هستند. از نظر آپشن‌ها، یک بسته راحتی برای مدل‌های LX وجود دارد که صندلی‌های چرمی و صندلی راننده برقی را اضافه می‌کند.

دو بسته آپشن اضافی، لوکس و پریمیوم، به طور انحصاری در EX در دسترس هستند. پکیج لوکس شامل چرخ‌های کرومی، تودوزی چرمی، ستون فرمان شیب‌دار/تلسکوپی، عملکرد حافظه برای صندلی راننده و گرمکن صندلی‌های جلو است. پکیج پریمیوم سانروف، سیستم صوتی Infinity با 10 بلندگو، کنترل های تهویه مطبوع عقب و دوربین پشتیبان را اضافه می کند. گزینه های اضافی برای EX شامل سیستم سرگرمی دی وی دی صندلی عقب و ناوبری با صدای فعال می شود.

مدل ها و تجهیزات کیا موهاوی

بررسی مزایا و معایب کیا موهاوی

نقاط مثبت

  • انتخاب های موتور قدرتمند
  • ظرفیت یدک کشی بالا
  • مصرف سوخت مناسب از V8
  • سواری آرام

نقاط منفی

  • شتاب تاخیر در تعویض دنده‌های آهسته
  • بدون آپشن بالابر برقی.

منبع: https://www.edmunds.com/kia/borrego/2009/review/