هیوندای توسان 2010 یک انتخاب برتر در میان شاسی بلندهای کامپکت سال 2010 است. یک کراس اوور کوچک که با ورودش در سال 2005 ما را تحت تاثیر قرار داد. هیوندای توسان 2010  دارای ظاهری شیک و مصرف سوخت و عملکرد بهتری نسبت به مدل های قبلی است. همچنین یکی از بهترین امتیازات ایمنی در این سطح را دارا است.

هیوندای توسان 2010 یک تولید بسیار چشمگیر در بخش کراس اوورها است و مطمئنا در میان مدل‌های هم رده مانند فورد اسکیپ، مزدا CX-7 و نیسان اسنیپ بهترین انتخاب است. توجه داشته باشید که Chevy Equinox، Honda CR-V، Subaru Forester و Toyota RAV4 فضای بیشتری را برای کسانی که حاضرند هزینه بیشتری کنند و به بیشترین کاربرد نیاز دارند، ارائه می دهند. بنابراین اگر فقط به دنبال یک SUV کوچک کم مصرف هستید، توسان یک انتخاب عالی است.

بررسی و مشخصات هیوندای توسان 2010

هیوندای توسان 2010 یک کراس اوور SUV با پنج سرنشین است که در سطوح تریم GLS و Limited موجود است. GLS به صورت استاندارد با چرخ های فولادی 17 اینچی،  کنترل سرازیری، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع عرضه می شود. در سال 2010، هیوندای برای بهبود کابین توسان گام برداشت و منتقدان گفتند که در بیشتر موارد موفق بوده اند. اکثر منتقدان گفتند که کیفیت مواد در ابتدا نسبت به قیمت فوق ‌العاده بود.

هیوندای توسان 2010 به صورت استاندارد با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری که قدرت بیشتری نسبت به V6 قدیمی و ارتقا یافته تولید می کند، عرضه می شود. در بیشتر نقاط کشور 176 اسب بخار قدرت و 168 پوند فوت گشتاور تولید می کند. یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد در GLS جلو محرک و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک در FWD GLS اختیاری و استاندارد در GLS چهار چرخ متحرک و همه مدل‌های Limited موجود است.

قیمت هیوندای توسان 2010

اگر یک کراس اوور جمع و جور می خواهید که مقرون به صرفه و کارآمد باشد گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارند که یکی از بهترین آنها هیوندای توسان 2010 است. توسان 2010 دارای قیمت مقرون به صرفه 18995 دلار است. زیرا حداقل قیمت یک توسان AWD، حدود 23195 دلار است. همچنین قیمت یک توسان لیمیتد دیفرانسیل جلو که به صورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود، از 24345 دلار شروع می شود.

میانگین قیمت $6,919 – 13,815$
قیمت توسان 2010 18995$
قیمت توسان awd 23195$
توسان لیمیتد 24345$

لوازم یدکی توسان 

موتور هیوندای توسان 2010

هیوندای توسان 2010 به گونه‌ای طراحی شده است که نسبت به مدل قبلی و رقبای اصلی خود مانند هوندا CR-V و تویوتا راو4، مصرف سوخت بیشتری دارد. هیوندای توسان دارای موتور 2.4 لیتری DOHC چهار سیلندر خطی Theta II است. موتور Theta II تقریبا همان مقدار قدرت و شتاب موتور V6 قبلی خود را با 20٪ مصرف سوخت بهتر از موتور چهار سیلندر قدیمی ارائه می دهد.

در واقع، توسان نسبت به موتورهای چهار سیلندر هوندا CRV، نیسان روگ، تویوتا راو4 و فورد اسکیپ مصرف سوخت کمتری دارد و با گیربکس شش سرعته اتوماتیک موجود، رتبه مصرف سوخت تخمینی چشمگیر 23 مایل بر گالن شهر/31 مایل بر گالن بزرگراه را ارائه می دهد. با SHIFTRONIC. ® و دیفرانسیل جلو. توسان 2010 به تایرهای سیلیسی با مقاومت غلتشی کم مجهز شده است تا به بزرگراه 31 مایل بر گالن کمک کند. توسان با AWD سرعت تقریباً 21 مایل بر گالن شهر/28 مایل بر کیلوگرم بزرگراه را ارائه می دهد که از نسخه های پیشرو AWD از رقبا از جمله سوبارو فارستر پیشی می گیرد.

Theta II قدرتی معادل 176 اسب بخار (26 درصد بیشتر از مدل قبلی خود) و 168 پوند فوت دارد. از گشتاور این موتور 16 سوپاپ تمام آلومینیومی با تکنولوژی بالا دارای زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT) در هر دو میل بادامک و سیستم القایی متغیر (VIS) برای بهبود تنفس موتور است. در ایالت‌های سبز، هیوندای توسان 2010 دارای گواهینامه خودرویی با آلایندگی جزئی صفر (PZEV) است که به این معنی است که مانند یک خودروی هیبریدی تمیز است.

مشخصات فنی هیوندای توسان 2010

رتبه بندی هیوندای توسان 2010

در رده شاسی بلندهای کامپکت مقرون به صرفه 2010 هیوندای توسان 2010 دارای رتبه 12 است. در حال حاضر هیوندای توسان دارای امتیاز 7.8 از 10 است که بر اساس ارزیابی از 22 تحقیق است.

نقاط مثبت

  • موتور چهار سیلندر کارآمد
  • دارای تریم‌ های GLS دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک
  • رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی
  • دوربین دید عقب
  • قدرت موتور خوب با مصرف سوخت عالی
  • تهویه مطبوع
  • لوازم جانبی با قدرت کامل
  • فرمان چندکاره با روکش چرمی

نقاط منفی

  • چند متریال داخلی پایین تر
  • فضای بار کمتر نسبت به سایر SUV های جمع و جور

 

کیفیت داخلی هیوندای توسان 2010

اکثر مدل‌های شاسی‌ بلندهای کامپکت کراس اوور دارای کابین‌ هایی هستند که می‌ توان آن‌ها را از نظر طراحی کاربردی توصیف کرد. کابین های توسان 2010  دارای ظاهری ثابت و کمی براق هستند و از نظر کیفیتی قابل رقابت با سایر ماشین های مشابه در این تیپ است. در این مدل سیستم ناوبری دارای صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی است که استفاده از آن نسبتا آسان است. امکانات دیگر این اتومبیل عبارتند از مونروف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع خودکار  و صندلی های چرمی دارای سیستم گرم شونده.

با وجود صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی که در تریم GLS وجود دارد، توسان موقعیت رانندگی راحتی را برای رانندگان با هر قدی فراهم می کند. همچنین هیوندای توسان 2010 دارای ویژگی ها مانند بلوتوث، کنترل های صوتی فرمان و روکش چرم/پارچه با کیفیت بالا است.

صندلی عقب توسان کاملا جادار است و فضای زیادی برای پا و سر دارا می باشد. متأسفانه، صندلی مانند مدل های رقیب خم نمی شود. توسان جمع و جور همچنین ظرفیت بار کمتری (حداکثر 55.8 فوت مکعب) را نسبت به CR-V، Forester و RAV4 (حدود 70 فوت مکعب) ارائه می دهد.

فضای کابین توسان 2010

کابین توسان راحت و جادار است و فضای سر و پای کافی در صندلی‌ های جلو و عقب دارد. با این حال، هیوندای توسان 2010 دارای حداکثر فضای بار 55.8 فوت مکعبی توسان کمی کمتر از آن چیزی است که در رقبایی مانند هوندا CR-V 2010 و نیسان روگ 2010 خواهید یافت. توسان GLS پایه دارای ورودی بدون کلید، رادیو ماهواره ای و پورت USB و ویژگی ‌هایی مانند کروز کنترل، ناوبری، دوربین پشتیبان و استریو ارتقا یافته است.

دفترچه راهنمای هیوندای توسان 2010

ویژگی های هیوندای توسان 2010

هیوندای توسان 2010 یک کراس اوور کامپکت SUV با پنج سرنشین است که در سطوح تریم GLS و Limited موجود است. GLS به صورت استاندارد با چرخ‌های فولادی 17 اینچی، عملکرد نگه‌داشتن در تپه، کنترل سرازیری، ورود بدون کلید، کامپیوتر سفر، تهویه مطبوع، لوازم جانبی تمام قدرت، ورودی بدون کلید، فرمان شیب‌دار، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و شش عدد عرضه می‌شود. بلندگوی استریو با پخش کننده سی دی، رادیو ماهواره ای، جک صوتی کمکی و پورت USB با رابط iPod. بسته تجهیزات پرطرفدار شامل چرخ‌های آلیاژی 17 اینچی، پنجره راننده خودکار بالا/پایین، کروز کنترل، آینه‌ها و دستگیره‌های درب گرم‌شونده همرنگ بدنه، ریل‌های سقف، فرمان کج‌شده با روکش چرمی و فرمان چند منظوره تلسکوپی، روکش‌های چرمی/پارچه‌ای و بلوتوث است. بسته ناوبری تمام عناصر بسته تجهیزات محبوب به اضافه یک سیستم ناوبری صفحه لمسی، دوربین دید عقب، چراغ های جلوی خودکار و یک استریو با هفت بلندگو شامل یک ساب ووفر را اضافه می کند.

Tucson Limited همه تجهیزات محبوب را به اضافه چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی، جلوپنجره کرومی و دستگیره درها، چراغ‌های جلوی خودکار، چراغ‌های مه شکن، پاک‌کن شیشه جلو، تودوزی چرمی، صندلی‌های جلو گرم شونده، صندلی راننده برقی هشت جهته، کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای. پکیج Premium ریل های سقف را حذف می کند اما یک سانروف پانوراما و سیستم ناوبری صفحه لمسی، دوربین دید عقب و ارتقاء استریو با هفت بلندگو را اضافه می کند.

تعداد جای سرنشین 5
مصرف سوخت 21-23 شهر و 28-31 بزرگ راه ها
قدرت موتور 170 – 176 Horsepower
نوع گیربکس FWD, AWD

رقبای هیوندای توسان 2010

تویوتا RAV4 2010 عملکرد خوب و نمرات ایمنی قوی را ارائه می دهد و آن را به یک SUV کامپکت پرکاربرد تبدیل می کند. اگرچه برخی از بررسی‌ کنندگان صندلی عقب RAV4 را کمی تنگ می ‌دانستند، اما دارای یک صندلی ردیف سوم برای حمل مسافران بیشتر است و فضای بار بیشتری نسبت به توسان دارد.
اگر SUV می خواهید که رانندگی با آن لذت بخش باشد، مزدا CX-7 2010 را در نظر بگیرید. منتقدان عملکرد CX-7 را در زمانی که جدید بود دوست داشتند، به خصوص وقتی که به موتور چهار سیلندر توربوشارژ موجود مجهز شده بود. فقط توجه داشته باشید که اگرچه CX-7 پشت فرمان لذت ‌بخش ‌تر است، اما در رتبه‌ بندی ایمنی کمتری نسب به توسان دارد.

رانندگی هیوندای توسان 2010

برای تطبیق بیشتر هیوندای توسان، مهندسان هیوندای یک سیستم پیشرفته الکترونیکی AWD طراحی شده توسط JTEKT را اضافه کردند. سیستم AWD در صورت نیاز به طور خودکار در تمام شرایط رانندگی درگیر می شود و توان را به طور مساوی بین چرخ ها توزیع می کند و عملکرد رانندگی را بهینه می کند. در هنگام رانندگی معمولی، این سیستم نیرو را فقط بین چرخ های جلو تقسیم می کند و در نتیجه مصرف سوخت را کاهش می دهد. این سیستم شامل قفل AWD قابل انتخاب توسط راننده است که امکان تقسیم گشتاور 50/50 بین چرخ های جلو و عقب را برای شرایط خارج از جاده و شرایط بسیار لغزنده فراهم می کند.

برای کنترل بیشتر راننده، توسان 2010 دارای اولین دستیار کنترل سربالایی (HAC) و کنترل ترمز در سراشیبی (DBC) هیوندای است. HAC برای  هنگام بالا رفتن از جاده های شیب دار طراحی شده است. با انتخاب سوئیچ DBC، واحد کنترل هیدروالکترونیک سنسورهای سرعت چرخ، سنسور زاویه فرمان و سنسور شتاب را برای حفظ کنترل و سرعت در سطوح شیب دار بدون نیاز به استفاده از ترمز مدیریت می کند. هیچ یک از این کنترل ها در CR-V، Escape یا Rogue موجود نیستند و معمولاً در SUV های لوکس با برچسب قیمت بسیار بالاتر یافت می شوند.

ایمنی و امنیت توسان 2010

توسان 2010 هنوز توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها تست تصادف نشده است. از نظر ایمنی، توسان 2010 دارای تمام تجهیزات استاندارد مورد انتظار است. این لیست شامل دو کیسه هوای جلو و پرده ای است که کیسه ‌های هوای پرده‌ای کناری دارای سنسورهای چرخشی هستند. توسان همچنین دارای ترمزهای ضد قفل و سیستم پایداری الکترونیکی است.

به طور کلی وضعیت دید راننده خوب است. Autoblog اعلام می‌کند: «دید رو به جلو عالی است، و چرخش به راست نیز مشکلی ندارد.» اما USA Today می‌گوید: «به دلیل نحوه بلند شدن ورق فلزی از لبه عقب درب عقب، دید عقب به خطر می‌افتد». Automobile می گوید: این سندرمی است که “در بین کراس اوورها بسیار رایج است.”

ویژگی امتیاز از 1 تا 5
راحتی 4.0
طراحی داخلی 4.3
کارایی 4.2
ارزش برای پول 4.4
یک ظاهر طراحی شده بیرونی 4.4
قابلیت اطمینان 4.5

هیوندای توسان 2010 در بازار

در سال 2009، هوندا، فورد و تویوتا به ازای هر فروش هیوندای توسان، ده‌ها دستگاه خودروی CR-V، Escape و RAV4 را تولید کردند. هیوندای فکر می کند که می تواند بهتر عمل کند و دلیل کمی برای شک در این مورد وجود دارد. در سال‌های آخر، توسان قدیمی به ارزش و نه چیزهای دیگر توجه داشت. جانشین آن برخی از کاربردها را فدای طراحی می کند، اما کراس اوور به دست آمده کاملاً مطلوب است.

معایب توسان ۲۰۱۰

https://www.cars.com/shopping/hyundai-tucson-2010/suv/