هیوندای توسان 2021 که با نام هیوندای توسان ۲۰۲۱ Ix35 نیز شناخته می شود یک شاسی بلند کامپکت پنج صندلی است که در شش تیپ SE، Value، SEL، Sport، Limited و Ultimate ارائه می شود. موتور پایه 2.0 لیتری چهار سیلندر است که 161 اسب بخار قدرت دارد. یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر 181 اسب بخاری اختیاری است. هر دو موتور با گیربکس شش سرعته اتوماتیک کار می کنند. مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک در دسترس هستند و رقبای آن عبارتند از هوندا CR-V، تویوتا راو4 و نیسان روگ.

بررسی و مشخصات هیوندای توسان ۲۰۲۱ Ix35

هیوندای توسان 2021 دارای ویژگی‌های کاربرپسند، فضای داخلی راحت، هندلینگ منظم و امتیاز قابل اطمینان پیش‌بینی‌شده عالی است، اما عملکرد موتور ضعیف و مصرف سوخت متوسط است. دارای ویژگی های استاندارد رینگ های آلیاژی 17 اینچی، روکش پارچه ای، صندلی عقب تاشو و خوابیده، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند Apple CarPlay و Android Auto ،ترمز اضطراری خودکار وکمک حفظ خطوط.

لوازم یدکی هیوندای توسان 

مشخصات هیوندای توسان 2021

نقاط منفی هیوندای توسان 2021

توسان نقاط منفی زیادی ندارد، اگرچه هر دو موتور موجود آن از نظر مصرف سوخت و شتاب ضعیف هستند. فضای بار توسان نیز کمی کوچکتر از برخی از گزینه های جادارتر است. انتظار داریم سال آینده بهبودهایی در این زمینه ها در هیوندای توسان عرضه شود.

عملکرد هیوندای توسان Ix35 2021

اگر در توسان کمی اسب بخار قدرت داشت، ایراد گرفتن از نحوه عملکرد هیوندای توسان 2021 بسیار دشوار بود. ترمز و هندلینگ بیش از حد توانمند هستند و حس کنترل بهتری نسبت به سایر SUV ها ایجاد می کنند. حتی فرمان متعادلی دارد، سبک در سرعت‌های پایین اما با وزن کافی برای ایجاد اطمینان در بزرگراه. با وجود گیربکس کالیبره شده، کمبود قدرت موتور محسوس است. شاسی ‌بلندهای کوچک به دلیل شتاب ‌گیری خروشان معروف نیستند، اما حتی با در نظر گرفتن این موضوع، توسان احساس کندی می ‌کنید. پیشرانه استاندارد 2.0 لیتری حتی کمتری دارد.

راحتی هیوندای توسان 2021

اگر به دنبال یک SUV جمع و جور با فضای داخلی راحت هستید، توسان باید در صدر لیست نامزدهای شما باشد. هیوندای توسان ۲۰۲۱Ix35 با بهترین وسایل نقلیه برابری می کند و یه سر و شانه بالاتر از دیگران است. در واقع، داخل توسان مکانی آرامش بخش برای طی یک رانندگی طولانی است. بی نظمی های جاده را به خوبی کنترل می کند، فرورفتگی ها و درزها را بدون آزار سرنشینان مهار می کند. دید بیرونی خوبی در اطراف با حداقل نقاط کور وجود دارد.
صندلی های جلو هیوندای توسان 2021 نه بیش از حد محکم و نه خیلی صاف و دارای آپشن سیستم داخلی گرمایش صندلی جلو وعقب می باشد. همچنین دارای تهویه نیز می باشد. اگرچه صدای باد در سرعت های بالاتر شنیده می شود اما صدای جاده و موتور کنترل می شود.

ویژگی های هیوندای توسان 2021

ویژگی های قابل توجه هیوندای توسان 2021

  • SUV جمع و جور پنج صندلی
  • دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک
  • انتخاب موتورهای چهار سیلندر
  • استاندارد شش سرعته اتوماتیک
  • رینگ های آلیاژی 17 اینچی
  • روکش پارچه ای
  • صندلی های عقب 60/40 تقسیم شده، تاشو و خمیده
  • سیستم چندرسانه ای با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی
  • اتصال Apple CarPlay و Android Auto برای گوشی های هوشمند
  • ترمز اضطراری خودکار
  • کمک حفظ خطوط
  • چراغ های جلو LED
  • درب عقب برقی هندزفری
  • سانروف پانوراما
  • روکش چرمی
  • گرمکن صندلی های جلو و عقب
  • صندلی های جلو دارای تهویه
  • Infinity Premium Stereo
  • جهت یابی
  • سیستم دوربین 360 درجه
  • کمک نقطه کور با هشدار ترافیک متقاطع عقب
  • کروز کنترل تطبیقی ​​با عملکرد توقف و حرکت

فضای بار هیوندای توسان ix35 2021

ظرفیت کامل بار 31 فوت مکعب بجز فضای صندلی های عقب در مقایسه با برخی از رقبای خود مانند پیشروهایی مانند هوندا CR-V با 39.2 مکعب کمی عقب است. صندلی ها عقب سریع تا می شوند، بارگیری فضای بار حداقل آسان است. کابین همچنین فضای زیادی را برای نگهداری اقلام کوچک ارائه می دهد. قلاب یدک کش می تواند وزن 2000 پوند تحمل کند که بیشتر از CR-V یا سوبارو فارستر است. موتور دارای قدرت متوسط به این معنی است که هنگام انجام این کار کمی کند می شود.

هیوندای توسان 2021

موتور، گیربکس و عملکرد هیوندای توسان 2021

هیوندای توسان2021 با دو موتور 2.0 لیتری 164 اسب بخاری یا 4 سیلندر 2.4 لیتری 181 اسب بخاری و جلو یا چهار چرخ متحرک عرضه می شود. دارای گیربکس شش سرعته دستی دو چرخ متحرک می باشد. هیوندای توسان ۲۰۲۱Ix35 مجهز به فناوری منحصربفرد سیستم زمان بندی متغیر پیوسته (CVVD) هیوندای است که عملکرد موتور و بهره وری سوخت را بهینه می کند. برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ‌ای طراحی شده است و در عین حال سازگار با محیط زیست است.

engin number  2 * 2Lit
قدرت (اسب بخار) 164 HP
تعداد سیلندر 4 سیلندر 2.4 لیتری 181 HP

فن آوری و مصرف سوخت هیوندای توسان 2021

سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای توسان 2021 یکی از ساده ‌ترین و آسان‌ ترین سیستم‌های موجود در بازار است. صفحه نمایش آن زیباترین نیست، اما بسیار کاربردی است. از جمله دیگر نکات برجسته هیوندای توسان سیستم صوتی قدرتمند اختیاری با برند Infinity، کمک‌های راننده پیشرفته هوشمند و سیستم ناوبری بصری است. معایب شامل صفحه نمایش لمسی کوچک با گرافیک قدیمی است، اما این یک مشکل جزئی است. در هیوندای توسان مصرف سوخت با سرعت ۲۵ مایل در کیلوگرم (۲۲ شهر/۲۸ بزرگراه)، تشنه ‌تر از هوندا CR-V، مزدا CX-5 و سوبارو فارستر است. یک مخزن سوخت 16.4 گالن تا حدودی به سمت افزایش برد حرکت می کند.

موتور و گیربکس هیوندای توسان 2021

قیمت هیوندای توسان 2021

هیوندای توسان 2021 یک SUV جمع و جور خوب است. این خودرو دارای فضای داخلی 5 سرنشین با صندلی‌های منحنی شکل، سیستم اطلاعات سرگرمی با کاربری آسان و بسیاری از ویژگی‌های فنی و ایمنی استاندارد است. رانندگی روزانه با این اتومبیل راحت و آرامش بخش است و فضای بار مناسبی دارد.

با این حال، عملکرد موتور یکی از معدود زمینه هایی است که توسان 2021 می تواند در آن بهبود یابد. زیرا هیچ یک از گزینه های موتور چهار سیلندر آن کم مصرف نیستند، و از نظر مصرف سوخت پز هزینه هستند.

قیمت خرید این خودرو هزاران دلار کمتر از رقبای مشابه است. شرکت هیوندای تضمین می کند که با خرید هیوندای توسان 2021 می توانید یک SUV کوچک قابل رقابت و با قیمت مناسب تهیه کنید. جدول زیر لیست قیمت توسان 2021 بر اساس مدل می باشد:

SE $23,700
Value $25,150
SEL $26,100
Sport $28,250
Limited $29,400
Ultimate $32,050

سوالات متداول هیوندای توسان 2021

کدام مدل هیوندای توسان را توصیه می کنید؟

مطابق با نام ، تریم Value مجموعه ای فوق العاده از ویژگی هایپولی را ارائه می دهد. اما توصیه می کنیم فقط کمی هزینه بیشتر برای خرید SEL بپردازید. این خودرو با موتور قدرتمندتر توسان به همراه دیزاین داخلی ارتقا یافته و دریچه های هوای عقب برای راضی نگه داشتن سرنشینان صندلی عقب عرضه می شود.

چه تغییری در هیوندای توسان ۲۰۲۱Ix35 وجود دارد؟

هیچ تغییر قابل توجهی در هیوندای توسان 2021 وجود ندارد.

مدل های هیوندای توسان 2021 کدام اند؟

هیوندای توسان ۲۰۲۱Ix35 یک شاسی بلند کوچک است که در شش تیپ SE، Value، SEL، Sport، Limited و Ultimate فروخته می شود. SE و Value به صورت استاندارد با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر (161 اسب بخار قدرت، 150 پوند فوت گشتاور) عرضه می شوند. SEL، Sport و Limited دارای موتور 2.4 لیتری (181 اسب بخار، 175 پوند فوت) هستند. هر دو موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می شوند. دیفرانسیل جلو استاندارد است و سیستم چهار چرخ متحرک در تمام تریم ها اختیاری است.

هیوندای چه برنامه ای برای 2022 دارد؟

هیوندای در حال آماده شدن برای یک توسان کاملا جدید برای مدل سال 2022 است، بنابراین در این مدت تقریبا هیچ تغییری در مدل 2021 ایجاد نمی کند. در واقع، تنها چیزی که امسال متفاوت بود، انتخاب رنگ بود.

شرکت خودروسازی هیوندای از برنامه هایش برای خطوط تولید N و N Line در سال 2022 رونمایی کرده است. همچنین شاهد رونمایی از توسان 2022 برای آمریکای شمالی بودیم و بیانیه ای اعلام شد که پیکاپ سانتا کروز سال آینده وارد بازار خواهد شد. همچنین، این شرکت سازنده کره ای برنامه خود را برای برقی کردن فهرست خودروهای آمریکای شمالی ساخت خود تا سال 2022 ارائه کرد.

این طرح که با سرعت بالایی در حال اجرا است، خواستار افزایش تعداد مدل‌هایی است که به هر شکلی با برق کار می‌کنند. همچنین دو مدل جدید را که بخشی از زیرمجموعه جدید Ioniq خواهند بود را به بازار معرفی می کند. بهتر است بدانید که هیوندای اوایل سال جاری بخش Ioniq را به عنوان یک برند فرعی تغییر مکان داد. این قسمت محل عرضه های برقی این شرکت خواهد بود. شرکت هیوندای در سال 2022 به طرفدارانش قول تولید یک Ioniq 5، یک Ioniq 6 و یک Ioniq 7 داده شده است که مدل‌های عدد فرد خودروهای شاسی بلند و عدد زوج خودرو معمولی هستند.

نتیجه گیری هیوندای توسان 2021

هیوندای توسان 2021 یک شاسی بلند زیبا و راحت است که کابین آن به خوبی چیده شده است و امکانات رفاهی و لوکس فراوانی را ارائه می دهد. به خصوص در انتهای خط تولید در مدل های Limited و Ultimate . در جاده، سواری هیوندای نرم و هندلینگ آن مطلوب است. بهره وری سوخت و فضای بار در کلاس پیشرو نیستند، اما دور از دسترس هم نیستند، و سایر ویژگی های مثبت توسان به پر کردن این خلا کمک می کند.

پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال یک SUV جمع و جور هستید، به خصوص اگر بودجه کمی دارید، حتما هیوندای توسان 2021 را در نظر بگیرید. قیمت اولیه  23700 دلاری خودرو توسان آن را به یک گزینه محبوب در بین علاقه مندان به اتومبیل های SUV تبدیل کرده است.

منبع: https://www.edmunds.com/hyundai/tucson/2021/