کیا اسپورتیج 2014 یک خودرو شاسی بلند جمع و جوری است که هندلینگ بهتری نسبت به اکثر شاسی بلندهای دیگر دارد، اما سواری خشن و مصرف سوخت کمتر از حد متوسط ​​در این خودرو، فضای صندلی عقب و فضای بار کم از ضعف های خودرو کیا اسپورتیج ۲۰۱۴ است.

در این مقاله به بررسی مشخصات و عملکرد خودرو کیا اسپورتیج ۲۰۱۴ ، نقاط قوت و معایب، موتور، مصرف سوخت، فضای داخلی و باری، امنیت، قیمت و آپشن های این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

برای خرید لوازم یدکی کیا میتوانید از قسمت آگهی های سایت سورس یدک قطعه مورد نظر خود را پیدا کنید

مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

در سال 2014، کیا اسپورتیج یک موتور 2.4 لیتری دریافت کرد که باعث شد این خودرو قدرتمندتر و کارآمدتر از قبل شود. تغییرات دیگر عبارتند از ظاهر جدید بیرونی، افزودن سیستم تعلیق با عملکرد بالا به تمام سطوح تریم (قبلاً فقط در SX بود) و ارتقاء ویژگی‌های مختلف، از جمله چراغ‌های زنون موجود، سیستم‌های ناوبری و صفحه لمسی به روز شده، سیستم صوتی جدید، صندلی سرنشین جلو دارای تهویه هوا، دریچه های هوای صندلی عقب و خدمات به روز تله ماتیک Uvo یا سیستم سرگرمی. تریم پایه قبلی اسپورتیج و گیربکس دستی موجود آن از خط تولید حذف شده اند.

اگر دنبال خودرو شاسی بلند با هندلینگ عالی هستید اسپورتیج برای شما جذاب خواهد بود. ولی اگر فضای بار، راحتی داخلی و سواری نرم برای شما مهم است باید دنبال خودروی دیگری باشید.

تقریباً هر خودروساز حداقل یک کراس اوور SUV کوچک در نمایشگاه خود دارد. در جواب اینکه چه چیزی باعث می شود که خودرو کیا اسپورتیج 2014 ارزش خرید و دیدن داشته باشد، میتوان به ظاهری جذاب، عملکرد قوی و بسیاری از ویژگی‌ها استاندارد مطلوب اشاره کرد.

کیا اسپورتیج 2014 با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری عرضه می شود که 182 اسب بخار قدرت تولید می کند و برای یک شاسی بلند کراس اوور کوچک بسیار قدرتمند است همچنین به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می شود. گیربکس اتوماتیک و دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد عرضه می شوند.

یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ 260 اسب بخاری نیز موجود است. توربوشارژ اسپورتیج با قدرت 260 اسب بخار می تواند تنها در 6.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

چند نقطه ضعف در اسپورتیج وجود دارد. اصلی ترین فضای داخلی است. اسپورتیج به اندازه برخی از رقبا جادار نیست و در نتیجه فضای مسافر و بار را کم می کند. اگر خانواده ای دارید و مرتب سفر می کنید و بار جابجا می کنید، اسپورتیج ایده آل نیست. همچنین، در حالی که رانندگی با این کیا بسیار سرگرم کننده است، برخی از خریداران ممکن است سواری آن را مطلوب ندانند و مصرف سوخت برای یک شاسی بلند کراس اوور کوچک ضعیف است.

هوندا CR-V 2014، سوبارو فارستر 2014، مزدا CX-5 2014 و تویوتا راو4 2014 از رقبای اسپورتیج 2014 هستند. به طور کلی، کیا اسپورتیج 2014 به دلیل داشتن سیستم سرگرم کننده و قیمت مناسب، یک رقیب قوی و محکم در بین رقبای خود است.

 

مدل SUV کراس اوور
قدرت 182 اسب بخار
شتاب 6.5 ثانیه
گشتاور 227 نیوتن‌متر
گیربکس 6 دنده اتومات
حجم موتور 2.4 لیتری
پیشرانه 4 سیلندر

نقاط قوت اسپورتیج 2014

  • طراحی شیک و چشم نواز
  • دارای موتورهای قدرتمند، به ویژه موتور توربوشارژ در تریم SX
  • هندلینگ اسپرت
  • با کیفیت عالی
  • دارای گارانتی و ضمانت

معایب اسپورتیج 2014

  • صندلی عقب و فضای بار متوسط
  • فضای بار کمتر نسبت به رقبا
  • سواری خشک و خشن
  • مصرف سوخت کم

موتور، گیربکس و عملکرد کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

موتور، گیربکس و عملکرد کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

قدرت کیا اسپورتیج 2014 از یکی از دو موتور چهار سیلندر تامین می شود. مدل های LX و EX با موتور 2.4 لیتری عرضه می شوند که 182 اسب بخار قدرت و 177 پوند فوت گشتاور تولید می کند. مدل SX دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ قوی تر است که 260 اسب بخار قدرت و 269 پوند فوت گشتاور دارد. تمامی نسخه های اسپورتیج با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می شوند. دیفرانسیل جلو استاندارد است و سیستم چهار چرخ محرک به عنوان آپشن ارائه می شود.

مصرف سوخت و MPG کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

برای LX و EX محرک جلو، مصرف سوخت تخمینی EPA به صورت ترکیبی 24 مایل در کیلوگرم (21 مایل بر گالن شهر / 28 مایل در کیلوگرم بزرگراه) است. انتخاب سیستم چهار چرخ متحرک این میزان را به 22 مایل بر گالن (19 مایل بر گالن شهر / 26 مایل در کیلوگرم بزرگراه) کاهش می دهد. SX توربوشارژر EPA تخمین زده شده 23 مایل بر گالن (20 مایل بر گالن شهر / 26 مایل بر گالن بزرگراه) با دیفرانسیل جلو و 21 مایل بر گرم ترکیبی (19/24) با AWD به دست می آورد. رقبای برتر در این کلاس معمولاً مصرف سوخت ترکیبی اسپورتیج را با 2-3 مایل بر گالن بهتر می کنند.

فضای داخلی و باری کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

فضای داخلی و باری کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

همانطور که استایل بیرونی تهاجمی کیا اسپورتیج 2014 به آن کمک می‌کند تا در میان جمعیت متمایز شود، کابین زیبای آن نیز نسبت به چندین رقیب شناخته‌شده‌تر اما محافظه‌کارانه‌تر برتری دارد. در اینجا هیچ کمبودی در پلاستیک سخت وجود ندارد، اما بافت خوبی دارد و در جایی که لازم است مقدار زیادی لایه‌بندی وجود دارد. به طور کلی، کنترل ها به طور منطقی چیده شده اند و استفاده از سیستم فرمان صوتی Uvo و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی اختیاری همراه با سیستم ناوبری آسان است.

صندلی های جلوی اسپورتیج راحت و پشتیبانی کننده هستند و فضای مناسبی برای سر و پا دارند. با این حال، صندلی عقب کوچک‌تر از حد معمول است، و اگرچه دارای پشتی صندلی‌های 60/40 با تقسیم‌بندی 60/40 است، نیمکت همچنان به جلو و عقب نمی‌لغزد، که در اینجا برای آزاد کردن فضای اضافی سرنشینان یا بار مفید است.

ما می گوییم به این دلیل که کیا با تنها 26.1 فوت مکعب فضای بار با صندلی ها بالا و 54.6 با هر دو قسمت تا شده، تقریباً 15 فوت مکعب فضای کمتری نسبت به اکثر رقبا دارد. با این حال، یک اتاقک ذخیره‌سازی زیر بار با یک سازمان‌دهنده بار تقسیم‌بندی شده، گزینه‌هایی را برای نگهداری اقلام کوچک در اختیار شما قرار می‌دهد.

امنیت و رانندگی کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

کیا اسپورتیج 2014 یک خودروی اسپورت نیست که در پوشش SUV مبدل شده باشد، اما رانندگی با آن از اکثر کراس اوورهای کوچک لذت بخش تر است. در اطراف پیچ‌ها احساس امنیت و چابکی می‌کند که از مزایای سیستم تعلیق تنظیم شده آن است.

موتور 2.0 لیتری توربوشارژ کیا اسپورتیج SX دوز مناسبی از شتاب را ارائه می دهد و جایگزین مناسبی برای V6s و توربو چهار سیلندر موجود در کراس اوورهای رقیب است.

ویژگی‌های ایمنی استاندارد در تمام مدل‌های کیا اسپورتیج 2014 شامل ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و کنترل پایداری، کیسه‌های هوای جانبی صندلی‌های جلو، کیسه‌های هوای پرده‌ای کناری تمام طول و پشتی‌های سر فعال جلو ارائه شده اند.

آخرین نسخه Uvo که در LX اختیاری است و در سایر موارد استاندارد است، شامل کمک‌های اضطراری و جاده‌ای، ردیابی وسایل نقلیه دزدیده شده، حصار جغرافیایی و ردیابی سرعت (به والدین اجازه می‌دهد تا محدودیت‌هایی برای رانندگان نوجوان تعیین کنند) و سایر ویژگی‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند که از طریق اپلیکیشن موبایل Uvo شامل می‌شود.

در تست‌های تصادف دولتی، اسپورتیج چهار چرخ متحرک با پنج ستاره برای حفاظت در برابر تصادف از جلو و پنج ستاره برای حفاظت کلی در برخورد جانبی، امتیاز کلی پنج ستاره را دریافت کرد. اسپورتیج محرک جلو دارای امتیاز کلی چهار ستاره است ، اما همچنان هر کدام پنج ستاره در دسته های جلو و جانبی دارد.

در تست تصادف مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه، اسپورتیج بالاترین امتیاز “خوب” را در تست‌های آفست جلو، برخورد جانبی و مقاومت سقف با همپوشانی متوسط ​​دریافت کرد. تکیه‌گاه‌های سر و صندلی‌های آن نیز امتیاز “خوب” را برای محافظت در برابر ضربه شلاق در برخوردهای عقب کسب کردند. با این حال، در تست آفست جلویی با همپوشانی کوچک IIHS، اسپورتیج کمترین امتیاز «ضعیف» را دریافت کرد.

مدل های کیا اسپورتیج 2014

کیا اسپورتیج 2014 یک شاسی بلند کراس اوور کوچک با پنج نفر صندلی است. سه سطح تریم وجود دارد: LX، EX و SX.

اسپورتیج LX

از ویژگی های استاندارد LX می توان به رینگ های آلیاژی 17 اینچی، شیشه عقب، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های عقب تاشو و خمیده 60/40، لوازم جانبی با قدرت کامل، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی، تلفن بلوتوث و اتصال صوتی و سیستم صوتی شش بلندگو با رادیو ماهواره ای، پخش کننده سی دی، جک ورودی صوتی کمکی و رابط صوتی iPod/USB اشاره کرد.

در پکیج سفارشی برای LX آپشن های ریل های سقف، اسپویلر عقب، چراغ های جلوی خودکار، کامپیوتر سفری، نمایشگر دوربین عقب، سنسورهای پارک عقب و کنترل صوتی و سیستم تله ماتیک کیا Uvo را اضافه می شود.

اسپورتیج EX

اسپورتیج EX شامل ویژگی‌های پکیج سفارشی به همراه رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، آینه‌های جانبی گرم شونده، چراغ‌های جلوی خودکار، چراغ‌های مه شکن، کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای، جعبه دستکش خنک‌شده، صندلی برقی شش جهته راننده، روکش پارچه‌ای، گرمکن صندلی‌های جلو، فرمان روکش چرمی و سیستم صوتی ارتقا یافته Infinity با رادیو HD ارتقا یافته است.

با افزودن پکیج Premium در EX آینه های جانبی تاشو برقی، سانروف پانوراما، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، سیستم ناوبری، روکش چرمی، صندلی های جلو تهویه شونده و احتراق/ورود بدون کلید را در اختیار شما قرار می دهد.

اسپورتیج SX

مدل SX بسیار شبیه به EX است، اما یک موتور توربوشارژ، چراغ‌های زنون و چراغ‌های عقب LED به آن اضافه می‌شود. بسته SX Premium منعکس کننده EX Premium است، اما سقف پانوراما را که یک گزینه جداگانه است شامل نمی شود.

قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

مدل پایه اسپورتیج LX مدل 2014 حدود 14000 دلار قیمت دارد، در حالی که مدل سطح بالای SX با سیستم چهار چرخ متحرک حدود 20000 دلار قیمت دارد. قیمت ها بسته به وضعیت خودرو، موقعیت مکانی و مسافت پیموده شده متفاوت است.

نظرات درمورد کیا اسپورتیج 2014

منتقدان می‌گویند کیا اسپورتیج سیستم تعلیق محکم به خوبی کنترل می شود، اما اسپورتیج به اندازه بسیاری از رقبای کلاس خود در رفع ناهمواری های جاده ای خوب عمل نمی کند. از سوی دیگر، برخی از منتقدان می‌گویند اسپورتیج بسیار چابک است و از فرمان سریع اسپورتیج راضی هستند. کیا اسپورتیج با دیفرانسیل جلو عرضه می شود و سیستم چهار چرخ متحرک در تمامی تریم ها موجود است.

منتقدان می گویند موتور پایه اسپورتیج شتاب قوی را ارائه می دهد. با این حال، بسیاری از رانندگان تست، موتور اختیاری توربوشارژ کیا اسپورتیج را توصیه می کنند که اسپورتیج را به یک SUV سرگرم کننده تر با شتاب سریع تبدیل می کند. منتقدان می گویند که برای عبور از بزرگراه و تپه نوردی توان کافی تولید می کند. بعلاوه، بازبینان موافق هستند که گیربکس اتوماتیک اسپورتیج پاسخگو بوده و دنده ها را یکپارچه تغییر می دهد.

کابین خودرو کیا اسپورتیج در مقایسه با SUV های رقیب پر سر و صدا و تنگ است. پنج سرنشین در خود جای می دهد. روکش چرمی، صندلی‌های جلو دارای گرمکن و تهویه و صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت موجود است. صندلی‌های عقب برای بزرگسالان کمی تنگ است و دید به عقب ضعیفی دارد. دو مجموعه کامل از اتصالات صندلی ماشین LATCH در صندلی‌های بیرونی عقب و یک اتصال فقط اتصال در صندلی وسط وجود دارد. اسپورتیج دارای فضای بار کمتر از حد متوسط ​​برای یک SUV جمع و جور است .

تریم LX (پایه) دارای یک سیستم صوتی با چهار بلندگو با رادیو ماهواره ای، یک پورت USB و بلوتوث است. تریم‌های EX و SX به سیستم صوتی با شش بلندگو Infinity، کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه‌ای، جعبه دستکش خنک‌کننده و سیستم اطلاعات سرگرمی UVO کیا اضافه می‌کنند. مدل‌های دارای پکیج Premium دارای ناوبری و سانروف پانوراما هستند.

منبع edmunds.com و cars.usnews.com