کیا سورنتو 2022 با امکانات پیشرانه بیشتر و اندازه کوچکتر، جایگزین جذابی برای کیا تلوراید بزرگتر خود است. هر دو مدل طراحی زیبا و سه ردیف صندلی دارند، اما صندلی‌های ردیف سوم سورنتو بسیار کوچک تر هستند و استفاده طولانی مدت از آن‌ها برای بزرگسالان راحت نیست. همچنین، درصورتی‌که فضای صندلی سوم بالا باشد، فضای صندوق عقب کمتری در اختیار قرار می‌دهد.

 با این حال، با جمع شدن صندلی‌های سوم، داخل سورنتو با طراحی زیبا و مناسب‌ترین تجهیزات برای یک خانواده کوچک، محیطی راحت و دلپذیر فراهم می‌کند. در این خودرو، هیبریدی و پلاگین هیبریدی موجود هستند که به کارایی سوخت کمک می‌کنند. سورنتو با پیشرانه‌های مختلف و رانندگی راحت، جذابیت خود را افزایش داده است. همچنین، مجهز به مزایای استاندارد و گزینه‌های اختیاری متنوع است و به دلیل کیفیت بالا به عنوان یک گزینه برتر و برنده جایزه ویرایشگران شناخته شده است. جهت خرید لوازم یدکی کیا به بخش آگهی های مربوط به آن در سایت سورس یدک مراجعه فرمایید.

کیا سورنتو 2022

بررسی کیا سورنتو 2022

برای مدل سال 2022، مدل پلاگین هیبریدی به مجموعه خودروهای سورنتو اضافه شده است. پیشرانه این مدل شامل یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ و دنده‌ی اتوماتیک شش سرعته می‌باشد که با موتور الکتریکی هم‌راستا، میزان توان نسبی 261 اسب بخار را تولید می‌کند.

همچنین، این خودرو به صورت خودکار با سیستم سواری همه چرخ (All-Wheel-Drive) آماده‌ی استفاده است و کیا به دلیل بهره‌گیری از این تکنولوژی، میانگین کارایی سوختی ترکیب شده‌ی این خودرو را برابر با 79 مایل در گالن می‌داند. همچنین، سورنتو پلاگین هیبریدی دارای محدوده‌ی الکتریکی 32 مایل است. قیمت نسخه پلاگین هیبریدی هنوز مشخص نیست، اما شرکت کیا این خودرو را با دو گزینه‌ی مدل SX و SX-P ارائه می‌دهد.

بررسی کیا سورنتو 2022

بررسی قیمت کیا سورنتو 2022

مدل خودرو قیمت به دلار
LX 30885 دلار
S 33685 دلار
S Hybrid 35385 دلار
X-Line S 35685 دلار
EX 36785 دلار
EX Hybrid 37385 دلار
SX 39585 دلار
X-Line EX 40485 دلار
SX Prestige 42485 دلار
X-Line SX Prestige 44485 دلار
SX Plug-in Hybrid 46485 دلار
SX Prestige Plug-in Hybrid 49385 دلار

مدل هیبریدی EX از قیمت پایه‌ای سورنتو گران‌تر است، اما با یک پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر توربوشارژ به قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های پایه بدون هیبریدی، به صورت استاندارد ارائه شده است. به علاوه، این مدل دارای تجهیزاتی بهتر از نسخه‌های پایین‌تر است، مانند پوشش چرمی صندلی‌ها، صندلی‌های جلویی گرم کننده، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار تردد داخلی، شروع از راه دور (ریموت استارت) و موارد دیگری مانند چرخ‌های ۱۷ اینچی و جزئیات سیاه بیشتری در بدنه خودرو.

بررسی قیمت کیا سورنتو 2022

بررسی مشخصات فنی کیا سورنتو 2022

در این قسمت به بررسی موتور، جعبه‌دنده و عملکرد کیا سورنتو 2022 میپردازیم. کیا سورنتو با گزینه‌های موتور وسیعی در دسترس بوده و با فرمان جلو یا کلیه چرخ‌ها دارای قابلیت بوده است. یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۹۱ اسب‌بخار به عنوان استاندارد و یک موتور چهار سیلندر توربوکارچوب با توان ۲۸۱ اسب‌بخار نیز در دسترس است. هر دو با جفت شدن به یک جعبه‌دنده هشت سرعته و مدل هیبرید از جعبه‌دنده خودکار شش سرعته استفاده می‌کند.

ما با نسخه بالاترین سطح تجهیز بودیم که با چهار توربو شارژ مجهز شده بود و نیروی قابل توجه آن را تحسین کردیم، اما می‌خواستیم توان در بازه تنظیم کنترل شده بازتاب فعالتری داشته باشد. همان مدل، داشتن دست‌آورد هدایت شده، سفر نرم و بازخورد قوی پدال ترمز را داشت. مدل هیبریدی کیا سورنتو 2022، دارای ترکیب موتور گازی چهار سیلندر توربوکارچوب ۱.۶ لیتری و موتور الکتریکی ۴۴.۰ کیلووات است که با هم ۲۲۷ اسب‌بخار تولید می‌کنند.

نسخه پلاگین هیبرید دارای همان موتور و جعبه‌دنده است، اما کلیه چرخ‌ها دارای موتور الکتریکی بزرگتر ۶۶.۹ کیلووات است و تنها دارای قابلیت پیمایش با همه چرخ‌هاست. کیا سورنتو 2022 با بسته کشیدن مجهز به تجهیزات کشش، می‌تواند تا ۳۵۰۰ پوند بکشد.

بررسی مشخصات فنی کیا سورنتو 2022

بررسی مصرف سوخت کیا سورنتو 2022

مصرف سوخت سورنتو با موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری پایه خود تخمین می‌شود که تا ۲۴ مایل در شهر و ۲۹ مایل در جاده طی کند. نسخه قدرتمندتر چهار سیلندر توربوکارچوب ۲.۵ لیتری تا ۲۲ مایل در شهر و ۲۹ مایل در جاده امتیاز دارد. مدل هیبریدی سورنتو با تخمین مصرف سوخت ۳۹ مایل در شهر و ۳۵ مایل در جاده، بیشترین کارایی سوختی را داشته است. در حالی که نسخه پلاگین هیبریدی در مجموع ۷۹ MPGe امتیاز گرفته است، اما تخمین مصرف سوخت در شهر و جاده آن به ترتیب ۳۵ و ۳۳ مایل در گالون است.

کیا نیز ادعا می‌کند که PHEV می‌تواند در یک شارژ تنها برق به تنهایی تا ۳۲ مایل مسافت طی کند. پس از اینکه ما فرصت داشتیم تا این موتورها را در مسیر کارایی سوختی جاده ۷۵ مایل در ساعت خود، که بخشی از برنامه تست گسترده ما است، اجرا کنیم، می‌توانیم شاخص MPG واقعی این دوگانه را ارزیابی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارایی سوختی سوزوکی سورنتو، وب سایت EPA را ملاحظه کنید.

بررسی مصرف سوخت کیا سورنتو 2022

بررسی فضای داخلی کیا سورنتو 2022

فضای داخلی کیا سورنتو مواد خوش‌ساخت و کیفیت ساخت قوی دارد. صفحه فرعی می‌تواند با یک گروه ارگ کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و یک سیستم ارتباطات لمسی ۱۰.۳ اینچی مجهز شود. قسمت دیگری از طراحی، بادگیرهای شکل لوزی، نورپردازی متناسب، و سطوح بافت شده پیچیده در پنل‌های در و وسایل الصاق یافته به صندلی را ترکیب کرده است.

تنوعی از جایگاه‌های ذخیره‌سازی و دارایی‌های بالای نوشیدنی نیز در قسمت محموله خود را پر می‌کند. همراه با ردیف سوم استاندارد، نیمه دوم می‌تواند برای جفتی از صندلی‌های کاپیتان عوض شود. نسبت به تلورید بزرگتر، صندلی‌های دورتر داخل کمر کودک‌ها راحت نیستند و ما فقط موفق به گذاشتن دو چمدان کوچک در محل بارگذاری شدیم – دو عدد کمتر از تلورید.

ابعاد کیا سورنتو 2022
محور بعدی: 110.8اینچ
طول: 189.4 اینچ
عرض: 74.8 اینچ
ارتفاع: 66.7 اینچ
حجم مسافر: 143 فوت مکعب
حجم بارگیری: 13 فوت مکعب
وزن خالص: 4095 پوند

بررسی فضای داخلی کیا سورنتو 2022

بررسی امکانات نرم افزاری و سرگرمی کیا سورنتو 2022

با ویژگی‌های ارتباطات و سرگرمی در صدر فناوری خودروهای جدید، سورنتو به همه محتوای مورد نظر پشتیبانی می‌کند. آن با یک صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی به صورت استاندارد یا یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی دلخواه قابل گزینش می‌آید. همراه با یک صفحه شارژ بی‌سیم، یک سیستم صوتی Bos ۱۲ اسپیکر قابل گزینش برای کسانی که تجربه بالا در صوت خودرو را ترجیح می‌دهند وجود دارد. همچنین، سیستم سرگرمی وسایل نقلیه با یک صفحه نمایش لمسی روی پشت هر صندلی جلو، به صورت اختیاری موجود است.

بررسی امکانات نرم افزاری و سرگرمی کیا سورنتو 2022

بررسی ایمنی کیا سورنتو 2022

سورنتو از فناوری پشتیبانی شفاف برای رانندگان، در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نتایج آزمایش تصادف سورنتو 2022، به وب سایت کارخانه ملی ایمنی ترافیک امریکا (NHTSA) و انستیتوی بیمه مسئولیت پذیری خودروهای سرعت (IIHS) مراجعه کنید. ویژگی‌های ایمنی کلیدی در زیر به شرح ذیل است:

هشدار برای برخورد پیش‌رو و ترمیم خودکار اضطراری به صورت استاندارد

هشدار خروج از مسیر و کمک خودکار حفاظت از مسیر به صورت استاندارد

نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل در دسترس است

بررسی ایمنی کیا سورنتو 2022

بررسی بیمه و گارانتی کیا سورنتو 2022

کیا یکی از قابل تحسین‌ترین برنامه‌های گارانتی در صنعت خودروسازی دارد. با این حال، در مقابل هیوندای همراهی نگهداری رایگان ارائه نمی‌کند.

گارانتی محدود پنج سال یا 60،000 مایل را پوشش می‌دهد

گارانتی قطعات جانبی، ده سال یا 100،000 مایل را پوشش می‌دهد

هیچ نگهداری مرتب زمان‌بندی شده رایگانی ارائه نمی‌شود.

بررسی مزایا و معایب کیا سورنتو 2022

نقاط قوت:

  • با ظاهر و بافت شیک و مقاوم
  • با گزینه های قدرتمند پیشرانه
  • رانندگی لذت بخش و سفر راحت

نقاط ضعف:

  • اشخاص بزرگسال باید خودروی سواری بخش سوم را اجتناب کنند.
  • صفحه نمایش بزرگتر فاقد امکان اتصال بی سیم به گوشی های هوشمند می باشد.
  • ممکن است فضای صندوق عقب تحت تاثیر قرار گیرد.

بررسی مزایا و معایب کیا سورنتو 2022

منبع: https://www.caranddriver.com/kia/sorento-2022