هیوندای توسان 2015 بیشتر از آنچه در رویا دارید، شما را به یک لذت فوق العاده در رانندگی می رساند. هیوندای توسان 2015 کره ایی که با نام ix35 هم شناخته می‌شود یک خودروی شاسی بلند (SUV) جمع و جور و دوست داشتنی میباشد.

توسان 2015 دارای طراحی شیک و منحصر به فرد می باشد. اما به جذابیت رقیب خود فورد اسکیپ و همچنین از نظر مقاومت و استکام بدنه به رقیب پیشین خود نیسان روگ نمی رسد ، اما بدون شک یکی از شاسی بلندهای کراس اوور راحت، جادار و مقرون به صرفه میباشد، و یکی از محبوب ترین خودروهای خانوادگی امروزی میباشد.

معرفی و برسی توسان2015

نمایندگی پخش لوازم یدکی خودرو

مشخصات فنی هیوندای توسان 2015

هیوندای توسان 2015 یک کراس اوور با ظرفیت حداکثر پنج سرنشین میباشد و در سه تریم GLS ، SE ، Limited به فروش می رسد.

هندلینگ پیشرفته این خودرو بیشتر شبیه یک خودرو معمولی و کوچک می باشد تا یک ماشین شاسی بلند ، توسان 2015 دارای سیستم تعلیقی قدرتمند و پیشرفته میباشد که هنوز هم قادر است بیشتر دست اندازهای جاده  را به آسانی طی نماید. و سرنشینان این خودرو احساس راحتی داشته باشند.

این خودرو دارای کابینی شیک و خوش ساخت میباشد که با مواد با کیفیت ساخته شده است اما فضای کم و تنگ صندلی های عقب ، و همچنین فضای باری کمتر این خودرو در در مقایسه با به بسیاری از رقبا این رده  در ذوق می زند ولی بهرحال  همچنان هزینه های پایین این خودرو  و اقتصادی بودن آن رتبه قابل قبولی را در میان رقبا به وجود آورده است.

مدل GLS این خودرو دارای موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر میباشد، و دارای آپشن هایی نظیر رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، چراغ‌های LED، اسپویلر عقب، صندلی هایی با روکش پارچه‌ای یا چرمی قهوه ای رنگ ، سیستم تهویه مطبوع ، سنسور پارک، کروز کنترل ،قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده ، پشتی صندلی‌های عقب تاشو ، فرمان شیب‌دار و تلسکوپی و سیستم صوتی شش بلندگو با قابلیت پخش CD و MP3  و نیز رادیو ماهواره‌ای در این خودرو تعبیه شده است .

نوع جعبه دنده  6 دنده خودکار تیپ ترونیک
کلاس بدنه  سدان
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
 سیلندر  4 سیلندر
انتقال نیرو  2 دیفرانسیل
تنفس موتور  تنفس طبیعی
تعداد صندلی ها  5 صندلی

مشخصات فنی هیوندای توسان 2015

 

موتور، گیربکس و عملکرد

در حال حاضر هیوندای توسان 2015 با موتورهای 2 و 2.4 لیتری  در بازار عرضه می شود. این خودرو با دو موتور CVVT قدرتمند و در عین حال کم مصرف  دیفرانسیل جلو و سیستم چهار چرخ متحرک می باشد، هر کدام از این دو موتور با یک سیستم گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت می شود. پیشرانه 2.0 لیتری با قدرت 164 اسب بخار  و گشتاور 151 نیوتون مترمی باشد.

و دارای مصرف سوخت تخمینی EPA 25 مایل در گالن ترکیبی (23 شهر/29 بزرگراه) میباشد. و شتاب صفر تا صد این خودرو  در 11.5 ثانیه میباشد. موتور متوسط این خودرو برای گشت و گذارهای روزانه در شهر مناسب است، اما  برای رانندگی در سطح بزرگراه ها و هنگام شتاب گیری وسرعت  احساس ضعف می کند و ضعیف عمل میکند. اگرچه موتورهای قوی تری در کلاس این خودرو  وجود دارد.

هر دو تریم SE و  Limited دارای یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری دیفرانسیل جلو چهار چرخ متحرک هستند که 182 اسب بخار قدرت و 177 پوند فوت گشتاور تولید می کند. و با مصرف سوخت 24 مایل بر گالن ترکیبی (28/21) ارائه می شوند.

در تست ادموندز، 8.4 ثانیه طول کشیدتا یک توسان Limited از صفر به 60 مایل در ساعت برسد. این نتیجه برای یک کراس اوور کامپکت مدل پایه با یک موتور منوسط قابل قبول میباشد، اما برای این مدل که دارای موتور نسبتاً قدرتمندو و ارتقا یافته است  کند و غیر قابل قبول  است.

نوع موتور  گازی
جعبه‌دنده  گیربکس 6 سرعته
سیلندرها  4 سیلندر
محل قرار گیری موتور  موتور جلو
 سوپاپ ها  16
حجم موتور  2359 cc
اسب بخار  164 اسب بخار ( 6200 دور در دقیقه)
گشتاور  151 پوند فوت ( 4000 دور در دقیقه)

 

مشخصات فنی هیوندای توسان 2015

 

مصرف سوخت و MPG

نوع سوخت  معمولی بدون سرب
سیستم سوخت رسانی  انژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت مخزن  15.3 گال

قیمت هیوندای توسان 2015

قیمت خودروهای توسان 2015 به مدل های آن بستگی دارد. قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) برای هیوندای توسان 2015 از حدود 22500 دلار شروع می شود و در بازار ارائه میشود . مدل SE که مدل پیشنهادی ما برای خریداران می باشد از حدود 24500 دلار شروع می شود، و همچنین مدل Limited با قیمت 27000 دلار شروع می شود.

 مدل قیمت
GLS  21,650 – 23,150 دلار
SE  23,700 – 25,200  دلار
Limited 26,450 – 27,950 دلار

معایب توسان 2015

  • فضای باری کوچک
  • شتاب آرام با موتور متوسط
  • سیستم فنر بندی خشک
  • کیفیت پایین مواد استفاده شده در کابین
  • فضای کم و تنگ صندلی های عقب

 مزایا توسان 2015

  • تهویه هوای مطبوع
  • کنترل از راه دور
  • کروز کنترل
  • سیستم صوتی استریو شش بلندگو
  • بلوتوث، پورت USB، جک صوتی کمکی و رادیو ماهواره ای
  • صفحه نمایش لمسی پاسخگو
  •  دوربین دنده عقب
  • سانروف پانوراما
  • کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای
  • استارت دکمه ای
  • صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی
  • سیستم ناوبری  و سیستم تلماتیک BlueLink
  • و………

از  مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این خودرو میباشد.

برسی مشخصات فنی هیوندای توسان 2015

 

فضای داخلی و باری توسان 2015

هیوندای توسان 2015 دارای یک کابین شیک و خوش ساخت می باشد ، این خودرو دارای داشبورد براقی است که با خطوط چشمگیری نمای داخلی  خودرو را تکمیل می کند. این خطوط برروی درب جلویی به شکل‌های منحنی طراحی شده اند و تا کناره های  عقب کابین ادامه پیدا می‌کنند. چراغ‌های عقب خودرو  LED و چراغ‌های جلو پروژکتوری می باشد، همچنین یک سانروف پانوراما باعث جذابیت چند برابر کابین این خودرو شده است.

این خودرو  یک کراس اوور شاسی بلند دارای 5 صندلی با روکش چرم مصنوعی می باشد، همچنین از ویژگی ها و آپشن های منحصر به فرد این خودرو میتوان به تظیم برقی صندلی راننده ، گرمکن صندلی‌های جلو و  همچنین روکش چرمی فرمان اشاره کرد. در  قسمت جلو کابین خودرو  فضای زیاد و راحتی وجود دارد، اما برعکس فضای صندلی های عقب مناسب نیست و کوچک می باشد. سقف شیب دار این خودرو  فضای سر را کاهش می دهد و همچنین پنجره های کوچک عقب دید سرنشینان را محدود می کند.

  طول   173.2 اینچ
  وزن خودرو  1585 کیلو گرم
 عرض کلی بدون آینه   71.7 اینچ
 ارتفاع   65.2 اینچ
 فاصله بین دو محور   103.9 اینچ
اتاق سر جلو   39.4 اینچ

فضای داخلی و باری توسان 2015

اطلاعات سرگرمی توسان 2015

در تریم GLS توسان به تازگی یک بسته سرگرمی محبوب عرضه شده است  که دارای امکاناتی از جمله چراغ های جلوی اتوماتیک ، سیستم صوتی با صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی، دوربین پشتیبان ، صندلی برقی هشت جهته راننده و….. را اضافه شده است .

صفحه نمایش استفاده شده در تریم SE مشابه صفحه نمایش استفاده شده در کیا اسپورتج میباشد که دارای کابری آسان بوده و به آسانی میتوان به تمام امکانات و سرگرمی های صفحه نمایش دسترسی داشت.

صفحه نمایش لمسی استفاده شده در تریم SE دارای وضوح تصویر قابل قبولی بوده و به راحتی قابل دیدن و خواندن اطلاعات میباشد و در تمام موقعیت های محیطی  مانند نور شدید خورشید ، هوای مه آلود و…. همچنین استفاده از رنگ های نئون و لایت دکمه ها زیبایی دکمه ها را چند برابر کرده و کابیین خودرو مجلل تر به نظر می رسد.

اطلاعات سرگرمی توسان 2015

امنیت و رانندگی tucson 2015

ایمنی یکی از اصلی ترین اهداف هیوندای توسان 2015 می باشد. وجود 6 کیسه هوای ایربک برای صندلی ها و سرنشینان جلویی خودرو و همچنین تعبیه کیسه های هوایی ایربک جانبی برای سرنشینان عقبی خودر اشاره کرد ، همچنین وجود امکاناتی مانند ترمز های دیسکی ضد قفل ، تکیه گاه های سر فعال صندلی ها ، سیستم کنترل و پایداری ، تعبیه یک دوربین دید عقب استاندارد در مدل های تریم SE و Limited برای دید بهتر در این خودرو  اشاره کرد .

البته باید به سیستم  Blue Link در مدل Limited توجه خاصی داشت ، این سیستم  امکانات و آپشن های منحصر به فردی را برای این خودرو فراهم می کند میتوان به ایمنی اضطراری ، ردیابی خودروی سرقت شده و…. را ذکر کرد و همچنین یکی از وِیژگی های منحصر به فرد این خودرو   سیستم حصار جغرافیایی آن می باشد ، این سیستم  به والدین این امکان را میدهد که محدودیت هایی را برای رانندگی نوجوانان  و فرزندان خود در نظر بگیرند. وآن ها را در هنام رانندگی کنترل کنند.

 

امنیت و رانندگی tucson 2015

 وارانتی

 پایه  5 سال / 60000 مایل.
 پیشرانه  10 سال / 100000 مایل
 امداد جاده ای  5 سال / مایل نامحدود

 

منبع : https://cars.usnews.com/cars-trucks/hyundai/tucson/2015