کیا سید 2023 از دیگر خودروهایی است که پس از اخبار مربوط به واردات خودرو زمزمه های حضور آن در ایران شنیده شد. همچنین نام خودرو کیا سید 2023 (Kia Ceed) در لیست خودروهای وارداتی نمایندگان به چشم میخورد. همین موضوع بهانه ای شد تا به بررسی مشخصات فنی، قیمت، طراحی، امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری آن در این مقاله از سورس یدک بپردازیم.

جالب است بدانید این خودرو از کمپانی کیا برای بازارهای اروپا طراحی شده است و توانسته نظرات زیادی را به خود جلب کند. پس در این مطلب همراه ما باشید تا با کیا سید 2023 وارداتی هاچ بک بیشتر آشنا شوید. همچنین می تواند با مشخصات فنی کیا k5 2023 و کیا سلتوس 2023 دیگر خودروهای وارداتی این لیست آشنا شوید.

بررسی کیا سید 2023

بررسی مشخصات فنی کیا سید 2023

کیا سید 2023 یک هاچ بک خانوادگی کوچک و مقرون به صرفه با فضای داخلی جادار و بسیار کاربردی است. کیا سید علاوه بر طراحی خارجی در قسمت طراحی داخلی و کابین خودرو هم بسیار زیباتر از همیشه به نظر می رسد. همچنین تجهیزات استاندارد زیادی از جمله صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی و آینه گوشی هوشمند و تعداد زیادی تزئینات فلزی و انبوهی از تریم های پلاستیکی نرم وجود دارد.

صندلی‌ها نیز بسیار راحت هستند و تنظیمات بسیار کافی برای رانندگان قد بلند و همچنین تنظیم برقی 10 جهته و پشتیبانی الکتریکی کمر وجود دارد تا در صندلی‌های جلوی کیا سید (Ceed)راحت باشند. برای جلوگیری از کمردرد در سفرهای طولانی، کیا سید میتواند انتخاب مناسبی باشد.

خوشبختانه، راحتی صندلی‌های عقب فراموش نشده است – فضای صندلی‌های عقب تقریباً به اندازه صندلی‌های جلو سخاوتمندانه است. در نتیجه، فضای کافی برای یک مسافر شش فوتی وجود دارد که بتواند پشت یک راننده به همان اندازه قد بلند بنشیند و صندلی مرکزی نرم و کف تقریباً صاف به این معنی است که فضایی برای نشستن سه بزرگسال در کنار هم وجود دارد. علاوه بر این کیا سید صندوق عقب جادار و مناسبی هم دارد.

در صورتی که صندلی های عقب را به سمت پایین برگردانید، فضای کافی برای حمل دوچرخه با چرخ آن نیز وجود دارد. در واقع، تنها نکته قابل توجه کیا سید (Ceed) این است که فضای کافی در زیر کف صندوق عقب برای نگهداری قفسه بسته وجود ندارد. کیا سید 2023 دارای مجموعه ای از ویژگی های سطح بالا و ظاهر جدید بسیار شیک میباشد.

جهت خرید لوازم یدکی کیا به صفحه آگهی های مربوطه در سایت مراجعه فرمایید.

بررسی مشخصات فنی کیا سید 2023

تنها یک گزینه موتور برای کیا سید وجود دارد و آن یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی است. در بزرگراه صاف و بی صدا است و به لطف پدال کلاچ که نیازی به داشتن پاهایی مانند یک وزنه بردار قهرمان ندارد، به راحتی از طریق گیربکس شش سرعته دستی کار می کند. این موتور همچنین از نظر مصرف سوخت و آلایندگی عملکرد خوبی دارد.

مطمئنا، رانندگی با کیا سید حتی در اسپورت ترین تیپ آن (GT-Line) به اندازه فورد فوکوس جذاب اما کیا سید 2023 با بسیاری از ویژگی‌های با تکنولوژی بالا طراحی شده است که آن را تا حد امکان ایمن کند. هنوز تست تصادف توسط Euro NCAP انجام نشده است، اما با وجود داشتن ترمز اضطراری خودکار استاندارد، کروز کنترل و دستیار حفظ خطوط باید به یکی از ایمن‌ترین خودروهای خانوادگی کوچک تبدیل شود. اگر به‌دنبال یک خودروی خانوادگی امن، مجهز و راحت کیا سید 2023 یک انتخاب عالی است.

جدول مشخصات فنی کیا سید 2023
طول خودرو 4325 میلی متر
عرض خودرو 1800 میلی متر
ارتفاع خودرو 1447 میلی متر
تعداد درب 5
فاصله دو محور 2650 میلی متر
تعداد صندلی 5
گنجایش صندوق عقب 375-395 لیتر
گنجایش صندوق عقب (در صورت تا کردن صندلی) 1.253-1.291 لیتر
موتور 1.5 لیتر
قدرت 158 اسب بخار

قیمت کیا سید 2023

کیا سید 2023 دارای محدوده قیمت 22545 تا 31145 پوند است. کیا سید 2023 (Ceed Kia) خط تولید هاچ را به دو مدل محدود کرده است که هر دو از یک موتور و گیربکس استفاده می‌کنند. در نتیجه، انتخاب فقط بین تریم ورودی 3 و GT-Line مجلل تر است. جهت داشتن ترم GT-Line پرداخت 830 پوند بیشتر لازم است. در مورد رنگ خودرو دو انتخاب رنگ ساده و سایه های پرمیوم وجود دارد که به ترتیب 270 و 580 پوند میباشد.

جدول قیمت تریم های مختلف کیا سید 2023
تریم 2 کیا سید 2023 22545 پوند
تریم 3 کیا سید 2023 26045 پوند
تریم Gt-Line کیا سید 2023 25545 پوند
تریم Gt-Line S کیا سید 2023 31145 پوند

قیمت کیا سید 2023

بررسی عملکرد و راحتی کیا سید 2023 حین رانندگی

رانندگی با کیا سید 2023 (kia ceed) در شهر به اندازه کافی سریع و راحت است، اما در بزرگراه صدای لاستیک بسیار زیاد است. اگر بیشتر وقت خود را صرف رانندگی در شهر و ترافیک میکنید، بذون شک کیا سید یک همراه عالی برای شما است. پدال کلاچ راحتی دارد، در حالی که گیربکس شش سرعته دستی تعویض ساده و بی نیازی دارد. حیف است که گزینه گیربکس اتوماتیک برای کیا سید وجود ندارد، زیرا باعث می شد تقریباً خودرویی بینظیر در شهر باشد.

همچنین دید همه جانبه خوبی برای راننده دارد و آینه های در به شما اجازه می دهند بدون بزرگ یا دست و پا گیر بودن در هنگام عبور از شکاف های تنگ، ببینید چه اتفاقی می افتد. سیستم تعلیق منعطف با تمام چاله های معمولی و سرعتگیرها با کارایی آرام برخورد می کند.

در حالی که صندلی های کیا سید 2023 Ceed هم کاربردی و راحت هستند. تنظیم ارتفاع صندلی برای صندلی راننده و همچنین حرکت الکتریکی کمر در هر دو قسمت و ارتفاع و حرکت دستی برای فرمان وجود دارد. با این حال، تنها GT-Line دارای فرمان گرمکن و صندلی‌های جلو است.

بررسی عملکرد و راحتی کیا سید 2023 حین رانندگی

با وجود موتور 1.5 لیتری توربو بنزینی، افزایش سرعت کیا سید 2023 در بزرگراه مشکلی را ایجاد نمیکند. در حال حرکت، گیربکس شش سرعته عملکرد سبک و دقیقی دارد و کیا سید Ceed در بادهای متقابل یا هنگام عبور از کامیون ها در بزرگراه بسیار پایدار و مطمئن است.

تنها مشکلی که این خودرو در مسافت طولانی دارد، میزان صدای لاستیک است که در سرعت های بالاتر پخش می شود. این بدان معناست که برای صحبت کردن با یک مسافر باید صدای خود را بالا ببرید یا صدای استریو را کمی بیشتر از همیشه افزایش دهید.

بررسی کابین و طراحی کیا سید 2023

کمپانی کیا، کابین کیا سید 2023 Ceed را زیباتر کرده و کیت های استاندارد زیادی در طراحی آن استفاده کرده است. با این حال، برخی از رقبا و جایگزین های هاچ بک هنوز در طراحی کلی نسبت به سید برتری دارند.

زیباتر شدن کابین به دلیل استفاده از پارچه‌های نرم و لطیف زیاد و لنت‌های فراوان در مکان‌هایی مانند دسته‌های درب و درب کنسول مرکزی است. حتی روی روکش داشبورد کمی لایی می‌بینید، بنابراین همه اینها جلوه بسیار عالی‌تری به شما می‌دهد.

این حس به صندلی‌ها نیز منتقل می‌شود، صندلی‌هایی که با پارچه‌هایی تزیین شده‌اند که فضای داخلی را بالاتر از هجوم خاکستری و سیاه معمولی به چشمان اکثر خودروهای این کلاس می‌برد. صندلی راننده در تمامی مدل‌های سید دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است و همچنین دارای تنظیم الکتریکی کمر می‌باشد. با این حال، تنها مدل GT-Line با مشخصات بالا مجهز به گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان است.

به علت تنظیمات صندلی برای رانندگان قد بلندتر، متوجه می شوید که فرمان تا چه حد می تواند به سمت شما کشیده شود، و همچنین برای تعیین زاویه درست حرکت می کند، بنابراین هیچ مشکلی برای هیچ راننده ای برای یافتن موقعیت مناسب صندلی در سید Ceed وجود ندارد.

بررسی کابین و طراحی کیا سید 2023

دید همه جانبه یکی از بهترین ها در این کلاس است و هر سید Ceed دارای سنسورهای پارک عقب و دوربین معکوس است. همچنین کروز کنترل دریافت می کنید. همچنین دارای محل هایی برای قرار دادن وسایلی مانند آب معدنی می باشد که تا بطری 1 لیتری را تحمل می کند. در بین صندلی‌های جلو جا لیوانی وجود دارد و یک سینی در جلوی دسته دنده قرار دارد.

بررسی طراحی و فضای صندلی های عقب

در مورد طراحی صندلی‌های عقب کیا سید 2023 Ceed فکر زیادی شده است. فضای زیادی برای سر و زانوهای سرنشینان عقب وجود دارد، و شما می‌توانید سه بزرگسال را روی نیمکت قرار دهید، اگرچه استایل کیا به این صورت است که سرنشینان دو صندلی کناری، سرشان به قاب بالایی درب که منحنی است برخورد میکند. با این حال، فردی که در صندلی وسط قرار دارد فضای کافی برای پاهای خود دارد و بالشتک برجسته اتاق، سر را به خطر نمی‌اندازد.

بررسی طراحی و فضای صندلی های عقب

بررسی طراحی صندوق عقب

طراحی و فضای صندوق عقب کیا سید ه گونه است که فضای 395 لیتری را ایجاد میکند که بسیار مناسب و سخاوتمندانه است. نداشتن لبه بار باعث می‌شود به راحتی کیسه‌های سنگین از دهانه بزرگ درب عقب بلغزید و چند قلاب کیف به دست می‌آورید. همچنین نقاط اتصال و یک نقطه برق 12 ولت در صندوق وجود دارد.

تا کردن صندلی عقب 60-40 یکی از ساده ترین عملیات در نوع خود در این کلاس از خودروها است. فقط گیره را بکشید و آنها را به سمت پایین فشار دهید. این یک کف بار مسطح و طولانی با حداکثر 1291 لیتر فضا برای آن دسته از سفرهای هیجان انگیز ایجاد می کند.

بررسی طراحی صندوق عقب

بررسی سیستم اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی کیا سید 2023

استفاده از فناوری های روز در داخل کابین کیا سید آن را بسیار جذاب و خوش نظر کزده است. در حال حاضر طراحی و امکانات به گونه است که ظاهر و فضای یک آئودی یا BMW را به آن می بخشد. این بیشتر از عمق طراحی است، زیرا همه کنترل‌ها حس دقیقی دارند، بنابراین وقتی فرمان را می‌گیرید یا دنده را عوض می‌کنید، دستتان روی چرم در هر یک از سطوح تزئینی کیا سید Ceed قرار می‌گیرد.

کیا سید مسیر متفاوتی را برای مجموعه ابزار اصلی خود به سمتی انتخاب کرده است که اکثر خودروهای این بخش در حال حرکت هستند. در جایی که بسیاری از آنها اکنون دارای یک صفحه نمایش تمام دیجیتال هستند، سید دو صفحه آنالوگ بزرگ و گرد را برای سرعت و دور موتور حفظ می کند.

در بین این دو صفحه، یک مجموعه اطلاعات دیجیتال 4.2 اینچی قرار دارد که می‌توانید با دکمه‌های فرمان آن را پیکربندی کنید. همچنین می‌توانید از این دکمه‌ها برای کار با صفحه نمایش اصلی اطلاعات سرگرمی و همچنین کروز کنترل، اتصال هندزفری تلفن و ویژگی‌های مختلف دیگر استفاده کنید.

در مرکز داشبورد، که در بالا نصب شده است، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی قرار دارد که برای سرگرمی اطلاعاتی آن در سری سید Ceed استاندارد است. صفحه نمایش لمسی نسبت به کیا سید Ceed قبلی بسیار بهبود یافته است و اکنون دارای صفحه نمایش و گرافیک بسیار واضح تر است و پاسخگویی به حرکات انگشت شما بسیار سریعتر است.

کیا Apple CarPlay و Android Auto را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید گوشی خود را به سیستم اطلاعات سرگرمی متصل کنید. در گوشی اپل، نمایشگر از تمام عرض صفحه نمایش لمسی استفاده می کند، اما اندروید اتو همچنان به دلایلی دارای فضای خالی در سمت راست است که به نظر هدر دادن صفحه نمایش است.

کیا همچنین می تواند کیفیت صدای استریو در ماشین سید Ceed را بهبود بخشد. شش بلندگو دارد، اما صدای آن کاملا ضعیف و ریز است، تقریباً انگار صدا از ته یک چاه عمیق و تاریک می آید. در زیر صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، کنترل های گرمکن وجود دارد که همگی بسیار ساده و به سرعت قابل درک هستند. با صفحه های چرخشی دما، تنظیم گرما در حین رانندگی نیاز به تلاش زیادی ندارد.

بررسی سیستم اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی کیا سید 2023

بررسی مصرف سوخت کیا سید 2023

موتور 1.5 لیتری توربو بنزینی 160 اسب بخاری در کیا سید 2023 Ceed صرفه جویی در مصرف سوخت و آلایندگی یکسان را بدون توجه به اینکه کدام تریم را انتخاب می کنید، ارائه می دهد. هر دو مدل 3 و GT-Line بر روی رینگ های آلیاژی 17 اینچی سوار می شوند و میانگین مصرف 49.6 مایل در کیلوگرم را ارائه می دهند. آنها همچنین هر دو 129 گرم در کیلومتر دی اکسید کربن تولید می کنند.

این ارقام به اندازه کافی مناسب هستند، اما به خوبی تعدادی دیگر از رقبای بنزینی نیستند. اگر به اقتصاد و انتشار آلاینده‌های دریچه‌های خانوادگی کوچک مانند فورد فوکوس و سیت لئون که نزدیک به 70 مایل بر کیلوگرم هستند نگاه کنید، کیا کمی عقب‌تر به نظر می‌رسد.

با این حال، کیا سید 2023 Ceed طبق آمار رسمی شتاب 0-62 مایل در ساعت را در 8.4 ثانیه ارائه می دهد. دستیابی به این امر در دنیای واقعی نیاز به متعادل کردن دقیق دورهای موتور دارد و به هر حال هیچ کس به این شکل رانندگی نمی کند. مهم‌تر از آن، ارائه قدرت نرم موتور در حال حرکت است که به شما امکان می‌دهد تا برای به حداکثر رساندن صرفه‌جویی، خودرو را در دنده بالاتر برای زمان بیشتری رها کنید.

بررسی مصرف سوخت کیا سید 2023

بررسی ایمنی و امنیت کیا سید 2023

کیا سید 2023 (Kia Ceed) همراه با شش کیسه هوا، دو پایه صندلی کودک، ترمز اضطراری خودکار، و Lane Follow و Keeping Assist ارائه می‌شود. همچنین هشدار توجه راننده در صورت احساس خواب آلودگی در فرمان، هشدار خروج خودروی پیشرو و کمک به حرکت در سربالایی از دیگر ویژگی های این خودرو می باشد. هر دو تریم همچنین دارای سیستم جلوگیری از برخورد جلو هستند که می تواند افراد و دوچرخه سواران را شناسایی کند.

گارانتی کیا سید 2023

کیا به طور معمول در صدر یا نزدیک به نظرسنجی های قابلیت اطمینان است، و این در هنگام صحبت با مالکان بیش از حد موجه به نظر می رسد. خودروهای کمپانی کیا بسیار قابل اعتماد هستند و کیا به محصولات خود اطمینان دارد، بنابراین گارانتی عالی هفت ساله/100000 مایلی را به عنوان استاندارد همراه کیا سید 2023 ارائه می دهد. البته در رقابت میتوان گفت تویوتا با گارانتی 10 ساله اش می تواند از کیا سید بهتر باشد.

مزایا و معایب کیا سید 2023

مزایا

  • سایز خوب صندوق عقب
  • بسیاری از تجهیزات استاندارد
  • موتور دیزلی بسیار مقرون به صرفه

معایب

  • قیمت نسبتا بالای خودرو
  • رانندگی چندان جالب نیست.
  • فضای سر سرنشینان عقب تنگ و ناکافی است.

بررسی ایمنی و امنیت کیا سید 2023

جدول ویژگی ها و امکانات کیا سید 2023 به تفکیک تریم در یک نگاه

تریم 2
  • چرخ های آلیاژی 16 اینچی
  • نمایشگر خوشه رنگ نظارت 4.2 اینچی
  • روکش پارچه ای
  • صفحه نمایش 8 اینچی لمسی
  • Apple CarPlay™ و Android Auto™ با کنترل صوتی
  • چراغ های جلو هالوژن
  • سیستم صوتی 6 بلندگو
  • سیستم دوربین معکوس
  • جلوگیری از برخورد رو به جلو – ماشین / پد / دوچرخه
  • کروز کنترل و محدود کننده سرعت
تریم GT-Line
  • ناوبری ماهواره ای با صفحه لمسی 10.25 اینچی با خدمات رایگان 7 ساله Kia Connect
  • چرخ های آلیاژی 17 اینچی GT-Line
  • روکش پارچه مشکی و چرم مصنوعی
  • تنظیم کننده ارتفاع صندلی سرنشین جلو
  • بسته طراحی بیرونی GT-Line
  • گرمکن صندلی های جلو و فرمان
  • چراغ های جلو LED
  • پشتیبانی کمری برقی (راننده و سرنشین جلو)
  • شیشه حریم خصوصی (پنجره عقب و درب عقب)
  • سنسورهای پارک عقب
تریم 3
  • چرخ های آلیاژی 17 اینچی GT-Line
  • ناوبری ماهواره ای با صفحه لمسی 10.25 اینچی با خدمات رایگان 7 ساله Kia Connect
  • روکش پارچه مشکی و چرم مصنوعی
  • دکمه استارت/استاپ موتور با سیستم ورود هوشمند
  • تنظیم کننده ارتفاع صندلی سرنشین جلو
  • گرمکن صندلی های جلو و فرمان
  • چراغ های جلو LED
  • پشتیبانی کمری برقی (راننده و سرنشین جلو)
  • شیشه حریم خصوصی (پنجره عقب و درب عقب)
  • سنسورهای پارک عقب
تریم GT-Line S
  • چرخ های آلیاژی 18 اینچی
  • سانروف پانوراما با عملکرد کج / کشویی و کرکره برقی اتوماتیک
  • چرم مشکی با روکش صندلی جیر
  • تنظیم ارتفاع صندلی برقی (راننده)
  • نمایشگر 12.3 اینچی TFT Supervision Cluster
  • سیستم کمکی پارک هوشمند (SPAS) موازی/عمود با سنسورهای پارک جلو و عقب
  • سیستم صوتی پریمیوم JBL® 8 بلندگو
  • شارژر بی سیم موبایل
  • هشدار برخورد نقطه کور (BCW)
  • گرمکن صندلی ها (عقب بیرونی)

منبع: https://www.carwow.co.uk/kia/ceed