مجله سورس یدک > دانستنی های خودرو > بررسی کیا k5 2023 (غول جدید Optima)

بررسی کیا k5 2023 (غول جدید Optima)

کیا k5 2023 | بررسی مشخصات و قیمت کیا اپتیما 2023 | یدک

کیا K5 2023 یا همان اپتیما 2023 که نسخه پیشرفته کیا اپتیما 2022 است یک خودروی سدان خانوادگی متوسط می‌باشد که برای کسانی که راحتی را دوست دارند ساخته شده به گونه ای که می‌توانید حتی یک چرت روزانه درون ماشین خود داشته باشید و از زیبایی‌های منحصر به فرد این خودرو لذت کافی را ببرید. از آنجایی که رانندگی با این خودرو علارغم قیمت ارزانتر تجربه ای شبیه به تجربه رانندگی با هوندا آکورد دارد، خیلی زود در بین افراد به محبوبیت رسید.

اکثر مدل های K5 با موتور 180 اسب بخاری عرضه می شوند، در حالی که تیپ برتر آن یعنی GT دارای موتور 290 اسب بخاری است. اکثر افراد معمولاً موتورهای قدرتمندتر را ترجیح می دهند، اما در این مورد پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا GT فقط با دیفرانسیل جلو در دسترس است و این ویژگی برای لاستیک آن زیاد است.

این در حالی است که سیستم چهار چرخ متحرک به عنوان یک آپشن در تیپ های دیگر این خودرو که از قدرت موتور کمتری برخوردار است، ارائه میشود و این همان چیزی است که برای ما در اولویت است. در واقع اضافه شدن سیستم چهارچرخ متحرک به تیپ GT، میتوانست آن را به یکی از اسپرت ترین سدان های این خودرو تبدیل کند. با این وجود ما مطمئن هستیم که کیا K5 2023 بهترین سدان سایز متوسط در کلاس خود باقی خواهد ماند.

کیا اپتیما یا کیا k5 2023

برای خرید لوازم یدکی کیا میتوانید از صفحه آگهی های سایت اقدام کنید

مشخصات کیا (اپتیما) k5 2023

کیا (اپتیما) k5 2023 نسبت به مدل های گذشته خود، به جز چندین به روز رسانی در سطح تریم و تجهیزات تغییر چندانی ندارد. این خودرو از کمپانی کیا موتورز پس از متوقف شدن تولید مدل های پایه LX، تیپ LXS جای خود را برای جولان باز می کند. البته این مدل با سیستم چهار چرخ متحرک در دسترس نیست. تیپ جذاب تر EX دارای شیشه آکوستیک درب جلو میباشد که همین ویژگی موجب می شود از صدای جاده کاسته شود.

البته این ویژگی به تیپ GT-Line هم افزوده شده است. یکی دیگر از آپشن های اختیاری کیا k5 2023 سقف پانوراما با نور داخلی LED و قالب گیری بدنه مشکی براق است. مدل‌های چهار چرخ متحرک GT-Line اکنون دارای فرمان گرم‌کن استاندارد هستند و مدل GT درجه یک نیز از شیشه آکوستیک برخوردار است و این تمام آپشن هایی است که به کیا اپتیما 2023 افزوده شده و می توان از آن نام برد.

این مطلب را هم بخوانید :  بررسی رنو کپچر 2015

مشخصات کیا k5 ( اپتیما ) 2023

قیمت کیا (اپتیما) k5 2023 در ایران

در جدول زیر قیمت جهانی این خودرو بر حسب دلار آورده شده است. اما در خصوص قیمت کیا کی 5 در ایران هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. با توجه به اینکه این خودرو در لیست خودروهای وارداتی سال 1401 می باشد و قرار است با عرضه در بورس به دست طرفدارانش برسد انتظار می رود با رقمی حدود یک میلیارد و هشتصد تومان در بازار ایران به فروش برسد.

تیپ خودرو قیمت به دلار
LXS 26415 دلار
GT-Line 27815 دلار
EX 30315 دلار
GT 32815 دلار

GT-Line انتخاب مناسبی برای افرادی است که به قدرت اضافه موتور 290 اسب بخاری GT اهمیتی نمیدهند. در واقع GT-Line ترکیبی رضایت بخش از یک سبک مسابقه ای با قیمت بسیار جذاب است که ما به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین افرادی که می خواهند کشش تمام چرخ متحرک را در تمام شرایط آب و هوایی داشته باشند می توانند با پرداخت فقط 1600 دلار بیشتر از این آپشن بهره مند شوند.

هر GT-Line استاندارد با کیت بدنه اسپرت‌تر، رینگ‌های 18 اینچی، صندلی راننده برقی در 10 جهت، فرمان روکش چرمی و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند عرضه می‌شود. همچنین پکیج Premium این خودرو، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو پیشرفته و چراغ‌های جلوی فول ال‌ای‌دی را به همراه دارد.

قیمت کیا (اپتیما) k5 2023 و بهترین تیپ آن

موتور، گیربکس و مشخصات فنی کیا (اپتیما) k5 2023

اکثر مدل های کیا K5 2023 با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ 180 اسب بخاری با یک گیربکس هشت ساعته اتوماتیک عرضه می شوند. موتور استاندارد با دیفرانسیل جلو ارائه میشود و سیستم چرخ محرک اختیاری است که فقط در GT-Line ارائه میشود. بر اساس آزمایش انجام شده، محرک جلو در مدل 180 اسب بخاری شتاب مناسبی در شهر داشت به طوری که در 7 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید.

مدل GT با موتور 2.5 لیتری توربو چهار و قدرت 290 اسب بخار قوی تر بوده که 311 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این تیپ که از آن می توان به عنوان اسپرت ترین مدل کیا k5 2023 اشاره کرد، علاوه بر اتومات هشت سرعته، دارای ترمزهای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق منحصربه‌فرد و لاستیک‌های پهن‌تر روی رینگ‌های 19 اینچی می باشد.

تیپ GT از سری مدل های کیا k5 2023 تنها 5.2 ثانیه طول میکشد تا به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. در بررسی قدرت ترمز آن میتوان به این مورد اشاره کرد که این خودرو در ساعت 70 مایل در ساعت در فاصله 163 فوت متوقف میشود. اگر بخواهیم این خودرو را با سوناتا N Line که دارای موتور و گیربکس مشابهی است مقایسه کنیم، باید بگوییم سوناتا کمی سریعتر (5 ثانیه) به سرعت 60 مایل بر ساعت میرسد و در فاصله 152 فوت متوقف میگردد.

این مطلب را هم بخوانید :  لیفان x60 | بررسی مشخصات فنی لیفان X60
فاصله بین دو محور 112.2 in
طول 193.1 in
عرض 73.2 in
ارتفاع 56.9 in
حجم صندوق عقب 16 ft3
وزن پایین 3581 lb

موتور، گیربکس و مشخصات فنی کیا (اپتیما) k5 2023

بررسی مصرف سوخت کیا (اپتیما) K5 2023

مصرف سوخت کیا k5 2023 با موتور 4 سیلندر و دیفرانسیل جلو 11 کیلومتر بر لیتر در شهر و 15 کیلومتر بر لیتر در بزرگراه می باشد. البته این میزان مصرف سوخت وقتی خودرو دارای سیستم چهارچرخ متحرک می شود به میزان 10 کیلومتر بر لیتر در شهر و 14 کیلومتر بر لیتر در بزرگراه تقلیل می یابد. در هر صورت، هر دو این ارقام مشابه نیسان آلتیما و تویوتا کمری چهار چرخ متحرک هستند. لازم به ذکر است مدل K5 2023 GT با موتور 290 اسب بخاری فقط با موتور جلو، با میزان 10 کیلومتر بر لیتر در شهر و 13 کیلومتر بر لیتر در بزرگراه، کمترین میزان مصرف را در بین تیپ های مختلف این خودرو دارد.

بررسی مصرف سوخت کیا (اپتیما) K5 2023

فضای داخلی کیا (اپتیما) K5 2023

فضای داخلی کیا K5 2023 با وجود قیمت معقولی که دارد بسیار جذاب می باشد. در واقع می توان گفت طراحی در عین پیچیدگی، ساده و راحت به نظر می رسد. کابین با تزئینات چوبی روی داشبورد و درها به زیبایی طراحی شده است. در طراحی داخل کابین این خودرو از ویژگی های تجملاتی همچون روشنایی داخلی محیط روی داشبورد و درها، صندلی‌های جلو دارای گرم‌کن و تهویه، سانروف پانوراما و پد شارژ بی‌سیم در طراحی خود بهره برده است.

از دیگر آپشن های طراحی آن می توان به طراحی صندلی راننده و صندلی های عقب اشاره کرد. در حالی که صندلی راننده حتی در پایین ترین وضعیت خود همچنان بلند است، اما لمس و استفاده از پدال گاز به راحتی امکان پذیر می باشد. برای صندلی های عقب نیز فضای مناسبی جهت قرار دادن پاها در نظر گرفته شده است. فضای بزرگ و مناسب صندوق عقب (با ظرفیت تقریبی 7 چمدان) از دیگر آپشن های جذاب این خودرو می باشد.

فضای داخلی کیا (اپتیما) K5 2023

صفحه نمایش لمسی و اتصالات کیا (اپتیما) k5 2023

صفحه نمایش لمسی استاندارد k5 2023 8 اینچ می باشد. اما این صفحه نمایش در تیپ GT-Line 10.3 اینچی است. هر دو صفحه مجهز به دکمه تنظیم صدا و همچنین دکمه های فیزیکی روی فرمان هستند. در حالی که نمایشگر کوچکتر یکپارچه سازی بی سیم Apple CarPlay و Android Auto را ارائه می دهد، به طور عجیبی، صفحه نمایش بزرگتر این کار را نمی کند و به اتصال سیمی نیاز دارد.

این مطلب را هم بخوانید :  کیا سورنتو 2022 | بررسی قیمت و مشخصات فنی

با این حال، واحد ارتقا یافته دارای پروفایل های قابل تنظیم و قابلیت اتصال همزمان دو دستگاه بلوتوث است. K5 2023 همچنین دارای سیستم صوتی 12 بلندگو Bose است که مناسب افرادی است که به دنبال بهترین کیفیت صوتی می باشند.

صفحه نمایش لمسی و اتصالات کیا (اپتیما) k5 2023

ویژگی های ایمنی و کمک راننده در کیا (اپتیما) k5 2023

سدان خانوادگی کیا همچنین انواع مختلفی از فناوری های استاندارد و اختیاری کمک راننده را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف K5، به وب سایت های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) مراجعه کنید. ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  • هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار
  • هشدار خروج از خط استاندارد و کمک حفظ خطوط
  • مانیتور نقطه کور و هشدار ترافیک عقب

ویژگی های ایمنی و کمک راننده در کیا (اپتیما) k5 2023

گارانتی و خدمات کیا (اپتیما) k5 2023

کمپانی کیا موتورز یکی از بهترین گارانتی ها را ارائه میدهد. در حالی که این گارانتی شامل تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان نمی باشد، اما همچنان پس از کمپانی هیوندای طولانی ترین پوشش محدود و پیشرانه خودروسازی را ارائه می دهد.

  • گارانتی محدود پنج سال یا 60000 مایل را پوشش می دهد.
  • گارانتی پیشرانه 10 سال یا 100000 مایل را پوشش می دهد.
  • بدون تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان

مزایا و معایب و ویژگی های خودرو کیا (اپتیما) k5 2023

مزایا

  • سواری راحت و آرام در بزرگراه
  • صندلی راحت
  • بسیاری از ویژگی ها و مشخصه های استاندارد
  • موتور توربوشارژ قوی در سطح تریم GT
  • سیستم های فناوری به روز و سیستم سرگرمی جذاب و در عین حال ساده

معایب

  • سقف شیب دار آن موجب کاهش فضای سر سرنشینان عقب شده است.
  • تریم قدرتمند GT با پتانسیل عملکرد خود مطابقت ندارد.

ویژگی و مشخصات

  • تعداد صندلی: 5 عدد
  • میزان مصرف سوخت: 10 تا 12 Km/L در شهر و 13 تا 15 Km/L در بزرگراه
  • قدرت موتور: 180 تا 290 اسب بخار در تیپ های مختلف

خرید کیا k5 2023 توصیه می شود؟

اگر قصد خرید یک سدان سایز متوسط با قیمت مناسب را دارید خرید کیا (اپتیما) k5 2023 پیشنهاد میشود. همچنین اگر AWD برای شما اهمیت دارد، انتخاب خوبی است. اما لازم است به این مورد اشاره شود که بررسی برخی رقبا نیز توصیه میگردد. به طور مثال هیوندا آکورد به عنوان یک خودرو مجلل تر و لذت بخش تر، میتواند انتخاب بهتری باشد. همچنین هیوندای سوناتا علارغم اینکه در بسیاری از ویژگی های مثبت با کیا اشتراک دارد، اما دارای کابینی به مراتب شیک تر میباشد. از تویوتا کمری با موتور اختیاری V6 قوی، سواری و هندلینگ متعادل و سیستم چهار چرخ متحرک موجود، به عنوان جایگزین خوب دیگری میتوان نام برد.

منابع : https://www.caranddriver.com/kia/k5.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با اپلیکیشن سورس یدک لذت را تجربه کنید!!! همین حالا نصب کندانلود و نصب
+