رنو کپچر 2015

رنو کپچر 2015 یک خودروی کوچک در میان خودروهای شاسی بلند است. رنو می‌گوید رنو کپچر 2015 ترکیبی از هاچ‌بک، شاسی‌بلند و حتی MPV است، اگرچه تمایل به شناسایی آن بیشتر به عنوان یک سواری هاچ‌بک سواری وجود دارد. در واقع، در مقایسه با مزدا یا هوندا، رنو کپچر 2015 کم شیب و کاملاً شیک است، که بیشتر شبیه به رقیب خود، یعنی پژو 2008 اما در ادازه‌ی کوچکتر است.

به طور کلی رنو کپچر 2015 با رنو کلایو شباهت دارند، اگرچه از نشانه های ظاهری گرفته تا مقایسه ابعادی مستقیم، کاملاً تفاوت آن‌ها مشهود است. بزرگترین تفاوت واقعی این است که رنو کپچر 2015 بلندتر (121 میلی متر) و کمی پهن تر (46 میلی متر) از رنو کلایو است.

خرید رنو کپچر 2015

ویژگی‌هایی که تفاوت‌های بین دو رنو را ایجاد می‌کنند، ارتفاع اضافی در رنو کپچر 2015 (که با افزایش فاصله از زمین تا 163 میلی‌متر) که موقعیت صندل بلندتر را امکان‌پذیر می‌کند و همین امر افراد زیادی را به سمت خودروهای شاسی بلند جذب می‌کند.

فضای داخلی مملو از ویژگی‌های ظاهری و ابزارهای الکترونیکی، و همچنین برخی ویژگی‌های واقعاً جذاب است، مانند روکش صندلی‌های قابل جابجایی و قابل شستشو است که در فرم استاندارد Dynamique استاندارد و در مدل Expression اختیاری هستند. همچنین سیستم تهویه مطبوع استاندارد، دوربین معکوس، چراغ‌های جلوی خودکار و برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلو، و اتصال هندزفری وجود دارند.

فضای داخلی رنو کپچر 2015

رانندگی در جاده با رنو کپچر 2015 بسیار جذب‌کننده و کنترل‌شده است (دارای فاصله بین دو محور 2606 میلی‌متری نسبت به رنو کلایو بیشتر است) و واکنش فرمان مطمئناً بیشتر شبیه خودروهای معمولی است تا یک خودروی شاسی بلند. فرمان برقی وزن خوبی دارد. چرخ را از قفل به قفل در 2.7 دور مرتب می چرخاند و در عین حال یک دایره چرخشی 10.4 متری مفید و مناسب برای رانندگی در شهر ایجاد می کند.

بیایید در مورد تجربه رانندگی رنو کپچر 2015 صحبت کنیم. اولین چیزی که باید بدانید این است که به هیچ وجه شبیه یک خودروی شاسی بلند نیست . در عوض، رنو کپچر 2015 بیشتر شبیه یک MPV کوچک است، جایگزینی برای Modus. در واقع، در همان خط مونتاژ در وایادولید اسپانیا ساخته شده است، جایی که Modus و Grand Modus قبل از لغو شدن در سال 2012 ساخته شده بودند.

از نظر من رانندگی با رنو کپچر 2015 آسان است، از پدال های سبک گرفته تا گیربکس ساده و فرمان سبک، همه چیز به گونه ای طراحی شده است که مشتریان خانم احساس کنند در خانه هستند. ترجیح بر این بود که که کمک‌های برقی کمتری برای فرمان وجود داشته باشد، زیرا سیستم رنو می‌تواند در مانورهای شهری غیر قابل کنترل شود، اما همه چیز در بزرگراه پس از عبور از حدود 90 کیلومتر در ساعت (55 مایل در ساعت) به خوبی سنگین و قابل کنترل می‌شود.

موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری تزریق مستقیم توربوشارژر کوچک که به صورت استاندارد در نسخه Dynamique استفاده شده است از نظر پاسخ دریچه گاز و شتاب میان رده چندان کوچک نیست.

چهار موتور مختلف در رنو کپچر 2015 موجود است. ارزان‌ترین موتور 0.9 لیتری 3 سیلندر توربو است که اولین بار با رنو کلایو 4 رونمایی شد. 90 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور (100 پوند فوت) تولید می‌کند. موتور بنزینی دیگر یک موتور 1.2 لیتری TCe توربو است که تنها با EDC اتوماتیک موجود است و 120 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور (140 پوند فوت) تولید می کند. دو دیزل 1.5 لیتری dCi، نسخه 90 اسب بخاری که ما آزمایش کردیم و مدل 110 اسب بخار این محدوده را کامل می کنند.

اگرچه مدل توربو 120 اسب بخاری پیشرانه خود را با دریچه گرم کلایو GT مشترک است، عملکرد بهتر به عنوان یک افزایش ثابت توصیف می شود و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 10.9 ثانیه طول می کشد. همین دلیل و این واقعیت که 0.9 TCe حتی در رنو کلایو هم ضعیف است، دلیلی است که ما قطعاً خرید توربودیزل پایه 1.5 لیتری با 90 اسب بخار قدرت را پیشنهاد می کنیم، مانند آنچه در تستر خود داشتیم. رنو برای مدت طولانی، در واقع بیش از یک دهه، آن را ساخته است، که به این معنی است که احتمال اشتباه بسیار کمتر از واحدهای جدید است. توربوشارژر بسیار کوچک است، بنابراین تاخیر بسیار کمی دارد، اما در حالت Eco، می تواند در دستان شما حالت خشک و مرده داشته باشد.

موتور رنو کپچر 2015

این گیربکس با گیربکس شش سرعته دوکلاچه ساخته شده از رنو جترگ جفت می شود که به طور کلی به نرمی کار می کند، اما در مواقعی که نیاز به کمی پاسخگویی در حرکت است، می تواند کمی عقب بماند.

کپچر بعد از کلایو دومین مدل رنو است که با گیربکس دوکلاچه EDC عرضه می شود. این واحد دارای شش دنده جلو و دو کلاچ متحدالمرکز اما مجزا است، یکی برای چرخ دنده های فرد و دیگری برای زوج. بنابراین در حین رانندگی، سرعت بعدی که نیاز دارید آماده حرکت است.

هیچ فشاری پشت فرمان وجود ندارد، اما شما واقعاً به آنها نیاز ندارید زیرا تعویض دنده در حالت خودکار خوب عمل می‌کند. یکی از نگرانی‌های ما این است که شما ندانید در کدام دنده هستید مگر اینکه آن را در مدل دستی قرار دهید. درست مانند DSG پایه در VW Polo، تعویض دنده‌ها بدون درز انجام می‌شود، اما اگر پدال گاز خیلی زود فشار داده شود، می‌تواند باعث نشان دادن واکنش از سمت خودرو شود.

88 کیلووات ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما گشتاور 190 نیوتن متری با دور 2000 دور در دقیقه پایین می آید تا به پاسخگویی میان رده کمک کند، و باعث می شود موتور 1.2 لیتری توربو بسیار قوی تر از آنچه که هست احساس شود و به طور موثر با وزن 1215 کیلوگرمی رنو کپچر 2015 مقابله کند.

با توجه به تست‌های ما مصرف سوخت ناامید کننده بود. علی‌رغم تمرکز رنو بر روی بهینه‌سازی سوخت در رنو کپچر 2015، و علی‌رغم استفاده از کمک‌های مختلف راننده مانند نشانگر تعویض دنده و حالت ECO کاهش مصرف، متوجه شدیم کپچر 1.2 لیتری به ادعای مصرف سوخت ترکیبی 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر نمیرسد و رقم آزمایشی ما به 7.3 رسید، و مخزن سوخت نسبتا کوچک 45 لیتری، به علاوه نیاز رنو به حداقل 95 RON پریمیوم رژیم سوخت بدون سرب نیز کمکی نکرد.

یکی از مشکلاتی که در تست رنو کپچر 2015 به آن بر خوردیم این بود که پلاستیک‌های استفاده شده در داخل کابین خودرو جنس براقی دارند و به همین سبب باعث ماندن جای اثر انگشت بر روی خود می‌شوند و ممکن است باعث اختلال وسواس فکری شما شود.

یکی از بزرگترین مزیت‌های این خودرو به عنوان یک سوپرمینی، فضای فوق العاده زیاد صندوق آن با با حجم 377 لیتر است. همچنین می توانید صندلی‌های عقب را به سمت جلو هل دهید و ظرفیت صندوق عقب خودروی رنو کپچر 2015 شما به 455 لیتر افزایش پیدا می‌کند، این حجم به اندازه یک هوندا سیویک یا حتی برخی از خودروهای سگمنت است. کف دو طرف دارد که طرف مقابل آن لاستیکی است تا نظافت آن راحت باشد.

صندوق عقب رنو کپچر 2015

در حال حاضر، متوجه شده‌اید که چندین نقص مهم زیر بدنه خمیده رنو کپچر 2015 پنهان شده است، که عمدتاً به دلیل استفاده از زیربنای مشابه رنو کلایو است. با این حال، اگر رنو کپچر 2015 را به عنوان MPV جک شده ای ببینید، می توانید از مشکلات آن چشم پوشی کنید. مزایای از نظر فضای صندوق عقب، راحتی سواری و جذابیت تردد، این SUV-Petender را به پیشنهاد بسیار جذاب‌تری نسبت به یک سوپرمینی متوسط تبدیل کرده است. همچنین شما می توانید برای خرید لوازم یدکی مربوط به رنو کپچر 2015 به سایت ما سر بزنید.

منابع:

carsales.com.au

autoevolution.com