در این مقاله به بررسی و مقایسه جک j4 با تارا اتوماتیک که جزو خودروهای پرطرفدار هستند, خواهیم پرداخت. اگر شما عزیزان نیز علاقه مند به خواندن این مطلب هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

تاریخچه ی دو خودروی جک j4 و تارا اتوماتیک

در ادامه بهتر است نگاهی هم به آغاز طراحی و تولید این دو خودروی محبوب بیاندازیم و بفهمیم که چطور و توسط کدام کمپانی طراحی و تولید شدند و تولید آنها تا چه زمانی ادامه داشته است.

خودروی جک j4 از آغاز تا به امروز

خودروی جک جی4 (JAC j4)  که توسط شرکت جی ای سی تولید می شود برای اولین بار در نمایشگاه گوانگ ژو چین در سال 2012 رونمایی شد. شرکت کرمان موتور نیز در ایران مشغول عرضه ی خودروی جک j4  می باشد.

درباره ی خودروی تارا اتوماتیک

تارا یک خودروی ایرانی می باشد که برای اولین بار توسط شرکت ایران خودرو در سال 2020 طراحی و تولید شد. تولید این خودرو نیز همچنان ادامه دارد. در تولید خودروی تارا از پژو 301 کمک گرفته شده است.

مقایسه جک j4 با تارا اتوماتیک از لحاظ ظاهری

خودروی جکj4  و تارا اتوماتیک هر دو از سدان های خانوادگی هستند و اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم می توانیم بگوییم خودروی تارا اتوماتیک دارای جذابیت و طراحی قابل قبول تری نسبت به جک j4  می باشد.جک j4 از طراحی قدیمی الگو گرفته است و از لحاظ ظاهری نمی تواند با تارا اتوماتیک رقابت کند.

در بخش طراحی خارجی تارا اتوماتیک باید به این نکته اشار کنیم که چراغ های این خودرو با استایل بدنه آنچنان تناسبی ندارند ولی با توجه به طراحی به روز تر این خودرو نسبت به جک j4 توانسته است مشتریان بیشتری را به طرف خود بکشاند.

ولی با توجه به اینکه خودروی جک j4 با وجود طراحی قدیمی این ناهمانگی را ندارد ممکن است در این مقایسه برای بسیاری از مشتریان در اولویت قرار بگیرد.

با وجود تمام این مزایا و معایب انتخاب هر کدام از این دو خودرو تماما به نظر و سلیقه ی شما بستگی دارد که علاقه مند به کدام سبک خودرو باشید و بخواهید چه سبک خودرویی را برای خود انتخاب کنید.

مقایسه ی طراحی داخلی خودرو جک  j4 با تارا اتوماتیک

اگر چه کابین خودرو های جکj4 و تارا ساده و قدیمی است ولی یک سری تفاوت ها هم در داخل کابین این دو خودرو مشاهده می شود.خودروی جک j4 از لحاظ طراحی داخل کابین از خودروی تارا اتوماتیک پیشی گرفته است و دارای طراحی داخلی زیباتر و جذاب تری می باشد.

یکی از ملاک ها و ویژگی های یک خودروی خوب برای ایرانیان فضای باز داخل کابین و همچنین صندوق عقب می باشد که خودروی تارا اتوماتیک در این مورد بهتر عمل کرده است و دارای فضای باز بیشتری برای سرنشینان و همچنین صندوق عقب می باشد.

مقایسه ی مشخصات فنی خودروی جک j4 با تارا اتوماتیک

حال که طراحی داخلی خودرو های تارا اتوماتیک و جک  j4 را باهم مقایسه کردیم نوبت به مقایسه ی مشخصات فنی این دو خودرو می رسد و باید ببینیم در این مورد کدام خودرو نسبت به دیگری بهتر عمل کرده است. دانستن این مشخصات فنی ما را تا حد زیادی برای انتخاب و خرید یکی از این دو خودرو یاری می کند.

مشخصات فنی خودروی جک j4

بررسی مشخصات فنی خودروی جک j4

خودروی جک j4  دارای ویژگی ها و مشخصات فنی می باشد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

  • نوع بدنه : سدان
  • تعداد صندلی ها : 5 صندلی
  • نوع سوخت : ‘گازوئیل
  • نوع گیر بکس : اتوماتیک CVT
  • نوع موتور : 4 سیلندر تنفس طبیعی
  • حجم موتور : 1499 سی سی
  • حداکثر توان : 111 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • 2 عدد کیسه ی هوا
  • حداکثر گشتاور : 146 نیوتن متر
  • شتاب صفر تا صد : 13 ثانیه
  • حداکثر سرعت : 180 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی : 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • حجم باک : 45 لیتر

مشخصات فنی خودرو تارا اتوماتیک

بررسی مشخصات فنی خودروی تارا اتوماتیک

در زیر به ذکر مشخصات فنی خودروی تارا اتوماتیک خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید :

  • نوع بدنه : سدان
  • تعداد صندلی ها : 5 صندلی
  • نوع موتور : 4 سیلندر تنفس طبیعی
  • حجم موتور : 1587 سی سی
  • حداکثر توان : 113 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور : 144 نیوتن متر
  • گیربکس : اتوماتیک 6 سرعته
  • شتاب صفر تا صد : 13 ثانیه
  • حداکثر سرعت : 190 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی : 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • حجم باک : 50 لیتر

مقایسه ی امکانات خودروی جک j4 و تارا اتوماتیک

در این قسمت از مقاله به بررسی امکانات و آپشن های موجود در هر دو خودرو می پردازیم تا ببینیم این امکانات تا چه حدی نیاز های مشتریان را فراهم می کنند.

در خودروی تارا اتوماتیک به امکاناتی نظیر: کیسه هوا برای سرنشینان جلو , فرمان برقی به همراه کلید های کنترلی  , آنتن سقفی اکتیو, شیشه ها و آینه های برقی  , مه شکن های جلو و عقب  , چراغ روشنایی در روز , سیستم ورود و استارت بدون کلید , روکش های چرمی و……… می توان اشاره کرد.

در نسخه های جدیدی که از خودروی جک j4 طراحی شده است امکاناتی مثل : سیستم مالتی مدیا ,کنترل پایداری , ترمز های عقب دیسکی و دیلایت را مشاهده می کنیم.

این دو خودرو در برخی امکانات و آپشن ها نیز با هم اشتراکاتی دارند مانند : سنسور پارک عقب, فرمان برقی, آینه های برقی  , دو کیسه هوای جلو , کروز کنترل و ………

از این مقایسه می توانیم نتیجه بگیریم که خودروی تارا اتوماتیک از لحاظ امکانات وتجهیزات نسبت به جک j4 برتری داشته است.

مقایسه ی ابعاد و اندازه ی خودروهای تارا اتوماتیک و جک j4

اگر بخواهیم از لحاظ ابعاد و اندازه به مقایسه ی خودروهای تارا اتوماتیک و جک j4 بپردازیم می توانیم بگوییم که خودروی جک j4 دارای 4435 میلی متر طول, 1725 میلی متر عرض, 1505 میلی متر ارتفاع, 2560 میلی متر فاصله ی محوری و 1110 کیلوگرم وزن است.

همچنین خودروی تارا اتوماتیک دارای 4519 میلی متر طول, 1953 میلی متر عرض, 1466 میلی متر ارتفاع , 2652 میلی متر فاصله ی محوری و 1268 کیلوگرم وزن است.

بررسی خودرو های جک j4 و تارا اتوماتیک از نظر ایمنی

می توانیم بگوییم که هر دو خودروی تارا اتوماتیک و جک j4 جزو خودروهای ایمن بازار هستند ولی باز هم نمی توان به طور دقیق امنیت این دو خودرو را با هم مقایسه کرد. خودروی جک j4 توانسته است از موسسه ی سی انکپ چین پنج ستاره ایمنی را دریافت کند. همچنین خودروی تارا اتوماتیک نیز دارای امکانات ایمنی مناسبی است.

مقایسه ی قیمت خودروهای تارا اتوماتیک و جک j4 در بازار

با توجه به امکاناتی که در بالا ذکر کردیم می توان گفت خودروی تارا با قیمت بالاتری نسبت به خودروی جک j4 تولید و به بازار عرضه می شود. ولی شما با توجه به بودجه ای که برای خرید خودرو در اختیار دارید و همچنین ملاک هایی که برای خرید خودرو در نظر دارید می توانید اقدام به خرید هر کدام از این دو خودرو نمایید.

سوالات متداول

خودروی جک j4 و تارا اتوماتیک دارای چه مشخصات فنی هستند؟

خودروی جک j4 دارای موتور 1.5 لیتری , قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر است و خودروی تارا اتوماتیک دارای موتور 1.6 لیتری , قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن متر است.

تارا اتوماتیک بخریم یا جک j4 ؟

در این مقاله به بررسی تمامی ویژگی های هر دو خودرو پرداخته ایم و اینکه کدام خودرو را خریداری کنید کاملا به سلیقه , شرایط و ملاک هایی که برای خرید خودرو در نظر دارید بر می گردد پس تا پایان, مقاله را با دقت مطالعه فرمایید تا با توجه به شرایطی که دارید بتوانید بهترین انتخاب را برای خود به ارمغان بیاورد.

خودروی جک j4 ارزان تر است یا تارا اتوماتیک؟

همانگونه که ذکر کردیم خودروی جک j4 با قیمت کم تری نسبت به خودروی تارا اتوماتیک در بازار عرضه می شود.

لوازم یدکی جک j4 و تارا اتوماتیک را از کجا بخریم؟

هنگام خرید لوازم یدکی مورد نظرتان باید حتما به کیفیت آن قطعات توجه داشته باشید. شما می توانید به صورت حضوری به مراکز فروش قطعات یدکی شهرتان مراجعه کنید یا به صورت اینترنتی تمامی قطعات یدکی جک j4 و تارا اتوماتیک را از سایت های معتبر مانند سورس یدک خریداری نمایید.

کلام آخر

سورس یدک در این مقاله به ارائه اطلاعات کامل و جامع درباره ی خودرو های جکj4  و تارا اتوماتیک پرداخته است . از شما عزیزان انتظار می رود با مطالعه ی کامل این مقاله بتوانید هرگونه تردید را در خرید هر کدام از این دو خودرو کنار بگذارید و با توجه به ملاک های خود خودروی مناسب خود را انتخاب نمایید.

همچنین می توانید نگرانی خود را در خرید لوازم یدکی مورد نیازتان کنار بگذارید زیرا سورس یدک تمامی قطعات یدکی مناسب و با کیفیت را با ضمانت پس از فروش در اختیار دارندگان خودرو قرار داد است.