در این مقاله به بررسی تفاوت های هیوندای ورنا و آوانته که دوتا از خودرو های محبوب بین مردم هستند خواهیم پرداخت . اگر شما هنگام انتخاب بین خودروهای هیوندا ورنا و آوانته دچار شک و تردید هستید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید و با دقت کامل تمام مشخصات و ویژگی های این دو خودرو را بررسی نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب ها را برای خود به ارمغان بیاورید.

در ابتدا باید نگاهی هم به گذشته ی این دو خودرو بیاندازیم و ببینیم از آغاز طراحی و تولید تا به امروز چه مسیری را پشت سر گذاشته اند.

خودروی هیوندای ورنا برای اولین بار در سال 2006 درکشور پهناور هند تولید و عرضه شد. این فصل جشن بود و هم سانترو و هم اکسنت از قبل عملکرد خوبی داشتند. ورنا شباهت زیادی به اکسنت داشت، بنابراین، به راحتی می توانست بر فروش ورنای تازه وارد نیز تأثیر بگذارد.

با این حال، سدان جدید عالی عمل کرد و فقط به مدت 15 روز توانست به فروش 5000 دستگاهی دست یابد.این سدان از هیوندای قرار بود در برابر رقبای قدرتمندی مانند هوندا سیتی که البته در آن زمان بر بازار حاکم بود، بایستد. طراحی آیرودینامیکی “تخم مرغ” هیوندای ورنا به آن کمک کرد تابتواند در برابر رقبای خود رقابت کند.

این سدان که تولید خودروساز کره ای است با توجه به امکاناتی که داشت می توانست نیاز های بسیاری از مردم را برطرف کند به همین خاطر مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

هیوندای آوانته که یک سدان کره ای است در اواسط دهه ی هشتاد  به بازار آمد و رقیبی برای خودروهای زمان خودش شد. آوانته در واقع همان النترای نسل سوم است که در سال 2001 وارد بازار جهانی شد و در دهه ی هشتاد نیز وارد بازار های داخلی ایران شد.

امروزه هیوندای آوانته توسط کرمان موتور در دو مدل دستی و اتوماتیک مونتاژ می شود.

هر دو خودرو دارای یک سری امکانات و آپشن ها هستند که در ادامه آنها را ذکر خواهیم کرد.

تفاوت های هیوندای ورنا با آوانته از نظر طراحی ظاهری

اگر به طراحی داخلی و ظاهری این دو خودرو نگاهی بیاندازیم متوجه یک سری شباهت ها و تفاوت ها خواهیم شد.

طراحی ظاهری خودروی هیوندا ورنا بسیار ساده است و آنچنان جذابیت و زیبایی ندارد و به همین دلیل در سال های نخست تولید و عرضه به بازار نمی توانست به طورجدی با رقبای خود رقابت کند. می توان گفت تنها چیزی که مردم را به سمت خرید این خودرو سوق می دهد وجود امکانات و آپشن هایی است که می تواند بسیاری از نیاز های مردم را تامین نماید.

هیوندای آوانته  یکی از خودروهایی است که به دلیل داشتن یک سری مزایا می تواند با خودروهای زیادی به رقابت بپردازد. همینطور که گفتیم هیوندای آوانته در واقع همان نسل سوم هیوندای النترا می باشد و مانند هیوندای ورنا در ظاهر و داخل کابین این خودرو طراحی بسیار ساده ای به چشم می خورد ولی با این وجود امکانات رفاهی و ایمنی آن را نمی توان نادیده گرفت.

تفاوت های هیوندای ورنا با آوانته در مشخصات فنی

اکنون که فهمیدیم هیوندای ورنا و آوانته در طراحی ظاهری به قدری به هم شباهت دارند و هر دو دارای طراحی ساده ای می باشند می خواهیم این دو خودرو را از نظر عملکرد و مشخصات فنی مقایسه کنیم.

مشخصات فنی خودروی هیوندای ورنا

بررسی طراحی ظاهری و مشخصات فنی خودروی هیوندا ورنا

در زیر به مشخصات فنی خودروی ورنا اشاره  کرده ایم پس با ما همراه باشید.

  • موتور : 4 سیلندر 12 سوپاپه
  • حجم موتور : 1600 سی سی
  • تنفس موتور : تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو : دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت : 105 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور : 144 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
  • جعبه دنده : 5 دنده دستی
  • شتاب صفر تا صد : 12.5
  • حداکثر سرعت : 180 کیلومتر بر ساعت
  • حجم باک : 45 لیتر
  • نوع سوخت : بنزین
  • نوع فرمان : هیدرولیکی

مشخصات فنی خودروی هیوندای آوانته

بررسی مشخصات فنی و ظاهری در خودروی هیوندا آوانته

 

در ادامه نیز به ذکر مشخصات فنی هیوندای آوانته خواهیم پرداخت.

  • موتور : 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور : 2000 سی سی
  • تنفس موتور: تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو : دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت : 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور : 182 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
  • جعبه دنده : 5 دنده دستی
  • شتاب صفر تا صد : 9.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت : 185 کیلومتر بر ساعت
  • حجم باک : 55 لیتر
  • نوع سوخت : بنزین
  • سیستم سوخت رسانی : انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • نوع فرمان : هیدرولیکی
  • سیشستم تعلیق جلو : مک فرسون
  • سیستم تعلیق عقب : مولتی لینک

مقایسه ی هیوندای ورنا و آوانته از لحاظ ابعاد و اندازه

اگر بخواهیم ابعاد و اندازه ی هیوندای آوانته و ورنا را با هم مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که هیوندای ورنا دارای طول 4215 میلی متر , عرض 1670 میلی متر  , ارتفاع 1395 میلی متر , فاصله ی محوری 2441 میلی متر و وزن 1225 کیلوگرم می باشد.

همچنین هیوندای آوانته نیز دارای طول 4496 میلی متر ,عرض 1720 میلی متر  , ارتفاع 1425 میلی متر , فاصله ی محوری 2611 میلی متر و وزن 1310 کیلوگرم می باشد.

مقایسه ی هیوندای ورنا و آوانته از لحاظ امکانات رفاهی

هر خودرویی که طراحی شده و به بازار عرضه می شود دارای امکاناتی است که تا حدودی می تواند نیاز های مشتریان را برآورده سازد. هیوندای آوانته و ورنا هم با اینکه ظاهر ساده ای دارند اما دارای آپشن هایی هستند که می توانند رقبای جدی برای بسیاری از خودروهای دیگر هم باشند.

هیوندای ورنا دارای سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی, غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم دستی , سیستم صندلی های جلو با قابلیت تنظیم دستی, سیستم صندلی های عقب با قابلیت تا شوندگی, دارای آینه های برقی, شیشه هایی با بالابر های برقی و……. می باشد.

هیوندای آوانته نیز دارای سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی, غربیلک فرمان 4 شاخه, صندلی های جلو با روکش پارچه ای و تنظیم دستی 4 حالته, صندلی های عقب با روکش پارچه ای و قابلیت تا شوندگی , آینه های برقی , شیشه های برقی و…… می باشد.

مقایسه ی هیوندای آوانته و ورنا از لحاظ ایمنی

امنیت یک خودرو یکی از مهم ترین ملاک هایی است که باید در خرید خودرو در نظر داشته باشید زیرا در صورت نبود ایمنی کافی در خودرو جان و مال شما تا حد زیادی در معرض خطر قرار می گیرد. امنیت یک خودرو علاوه بر وجود امکانات ایمنی به تجربه ی رانندگی خود شخص هم بستگی دارد.

هیوندای ورنا و آوانته به دلیل داشتن امکانات و تجهیزات ایمنی مناسب تا حدی می توانند ضامن جان و مال سرنشینان خودرو باشند.

امکانات ایمنی هیوندای ورنا عبارت است از : 2 عدد کیسه ی هوا برای راننده و سرنشین جلو, قفل مرکزی, سیستم ضد سرقت ایموبلایزر, ترمز های دیسکی جلو, ترمز های کاسه ای عقب , ترمز ضد قفل و سیستم فرمان هیدرولیکی می باشد.

از جمله تجهیزات ایمنی هیوندای آوانته نیز می توان به : 2 عدد کیسه ی هوا برای راننده و سرنشین جلو, قفل مرکزی, ریموت کنترل, سیستم ضد سرقت ایموبلایزر, ترمزهای دیسکی جلو, ترمز های دیسکی عقب, فرمان هیدرولیکی و سیستم ترمز ABS و EBD اشاره کرد.

مقایسه ی قیمت های هیوندای ورنا و آوانته

هر خودرو براساس میزان امکانات و تجهیزاتی که دارد قیمت گذاری می شود. در بازار قیمت هیوندای آوانته از ورنا بالاتر است و   این افزایش قیمت می تواند به دلیل وجود امکانات بیشتر آن باشد. با این وجود شما باید با توجه به سلیقه و نیاز خود و همچنین بودجه ای که برای خرید خودرو در نظر دارید اقدام به خرید یکی از این دو خودرو نمایید.

سوالات متداول

هیوندای آوانته و ورنا چه مشخصات فنی و ظاهری دارند؟

در این مقاله به بررسی تمامی مشخصات ظاهری و فنی هیوندای آوانته و ورنا پرداختیم. شما می توانید با خواندن دقیق این مقاله به شباهت ها و تفاوت های این دو خودرو پی ببرید.

هیوندای آوانته بخریم یا ورنا؟

اینکه شما چه نوع خودرویی بخرید کاملا به نیاز و سلیقه ی خودتان بستگی دارد ولی ما تا حدودی در این مقاله شما را راهنمایی کرده ایم تا با آگاهی کامل اقدام به خرید خودروی مورد نظرتان نمایید.

لوازم یدکی خودروهای ورنا و آوانته را از کجا بخریم؟

برای خرید لوازم یدکی موردنیاز خود می توانید هم به صورت حضوری به مراکز معتبر شهرتان مراجعه کنید و هم به صورت اینترنتی تمامی قطعات یدکی اصل و با کیفیت را خریداری کنید. سورس یدک به عنوان یک سایت معتبر تمامی لواز یدکی هیوندای ورنا و همچنین لوازم یدکی آوانته را در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

کلام آخر

سورس یدک با سابقه ی درخشانی که در این سال ها توانسته است کسب کند همواره تلاش کرده تا با ارائه ی اطلاعات مفید و ارزشمند, شما هموطنان عزیز را یاری نماید. باشد که شما نیز کوشا باشید و با کسب این اطلاعات ارزشمند بتوانید بهترین انتخاب ها را داشته باشید.