هیوندای سوناتا yf 2014، شرکت خودروسازی هیوندای در سال ۲۰۱۴ تیپ جدیدی از سوناتا را به بازار عرضه کرد. تولید سری YF از سال ۲۰۰۹ آغاز شد ولی اولین مدلی که وارد ایران شد مدل ۲۰۱۱ بود. این خودرو ظاهر مدرن، زیبا و اسپرتی دارد، به همین خاطر سوناتا وای اف طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. ولی عملکرد و شتاب خودرو در حد اسپرت نیست. اما از کشش موتور عالی و مصرف سوخت کم برخوردار است. در ادامه این مقاله بخش های مختلف Hyundai Sonata 2014 yf شرح داده شده است.

 

درباره هیوندای سوناتا YF 2014

هیوندای در سال ۲۰۱۴ تازه سازی ملایمی را روی مدل سوناتا ۲۰۱۱ انجام داد و مدل فیس لیفت شده سوناتا را وارد بازار کرد. سوناتا YF نسل ششم سوناتا است که به نماد VI شناخته می شود. این کمپانی ۵۰ ویژگی تجهیزاتی جدید را به جز این خودرو برای تیپ های مختلف GLS, SE, SE2 و مدل های لیمیتد اعمال کرد. با وجود این بروزرسانی ها، خط انتقال نیروگاه سوناتا سدان سایز متوسط ۲۰۱۴ بدون تغییر مانده است.

این کمپانی در بازارهای استرالیا، نیوزلند، سنگاپور و کلمبیا سوناتا وای اف را به نام هیوندای i45 عرضه می کنند. رنگ های موجود این تیپ مشکی، سفید، نقره ای و خاکستری است. و رنگ صندلی های آن مشکی است.

در زیر به جزئیات بیشتری از این تیپ سوناتا می پردازیم.

فرمان و داشبورد هیوندا سوناتا ۲۰۱۴ وای اف

ابعاد خودروی سوناتا YF

ابعاد خودروی  Hyundai Sonata در هر تیپ متفاوت است و یکی نیستند. سوناتا yf ابعاد متوسطی دارد.

طول: ۴.۸ متر

عرض: ۱،۸۴ متر

ارتفاع: ۱،۵ متر

مشخصات فنی هیوندای سوناتا YF 2014

هیوندای سوناتا YF فقط با یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری در ایران عرضه شد. قدرت موتور ۱۷۷ اسب بخار و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور و نیروی آن به کمک گیربکس ۶ دنده ای اتوماتیک است که به چرخ های جلو ارسال می شود. عملکرد گیربکس به هیچ وجه مانند خودروهای اسپرت نیست. تا جایی که زمانی که دنده عوض می کنید امکان اینکه گیربکس در معکوس دهی تاخیر داشته باشد. البته این موضوع به تجربه راننده هنگام رانندگی با آن بستگی دارد.

حداکثر سرعت شتاب معادل ۱۰ ثانیه و ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۱ لیتر سوخت مصرف می کند. به همین خاطر است که این تیپ از سوناتا از بهترین مدل های آن است. همینطور سوناتا وای اف ترمزهای قوی و سیستم تعلیق تعادل خوبی بین راحتی و اسپرت ایجاد می کند.

 

فضای داخلی هیوندای سوناتا YF 2014

سوناتا yf داخل کابین بسیار زیبا و مدرن دارد. رنگ فضای داخلی بسته به سری سفارش، مشکی یا مشکی و کرم است. داشبورد حالتی وای (Y) شکل دارد که نام تیپ وای اف از این مشخصه میتواند گرفته شده باشد. حالت فرمان قابل انتخاب راننده اکنون در همه نسخه ها استاندارد است.  غربیلک فرمان حالتی ایکس شکل دارد.

سیستم تهویه این ماشین در بخش بالایی به شکل عمودی قرار دارند. صندلی راحت و ارگونومی مناسب با جنس چرم از ویژگی های منحصر به فرد آن است. صندلی ها کمی پایین تر هستن و این حس امنیت ایجاد می کند. همینطور سوناتا فضایی جاداری دارد.

مواد به کار رفته در داخل این خودرو کیفیت متوسطی دارد، در مقایسه با رقبای خود از کیفیت پایین تری برخوردار است، مانند محصولات کیا موتورز که کیفیت بالایی دارند. در سر تا سر کابین یک نور پس زمینه آبی رنگ وجود دارد.  این مدل مجهز به قفل مرکزی، آینه های برقی است و همینطور از مانیتور فشار لاستیک مخصوص تایر پشتیبانی می کند.

فضای داخلی هیوندای سوناتا YF 2014

طراحی بیرونی هیوندای سوناتا YF 2014

سوناتا yf از زیبایی چشمگیری برخوردار است، و یکی از دلایل اصلی خرید خریداران همین امر می تواند باشد. ظاهر وای اف ساعث شده است بین تمامی اقشار جامعه محبوب باشد.طراحی بسیار متفاوت نسبت به نسل های قبل خود دارد.  چراغ‌های کشیده‌ جلویی به همراه خطوط موجود در بخش کناری به نوعی امضای این نسل از سوناتا هستند .نمای بیرونی سقف، حالت شیب دار دارد.

در مدل ۲۰۱۴ سوناتا رینگ های خودرو، سپرها و گرافیک درون چراغ های عقب مقداری متفاوت شده است. این تفاوت ها همچون چرخ های ۱۷ اینچی جدید (که دارای جلو پنجره پیشرفته است)، چراغ های زنون HID (با شدت تخلیه) و چراغ های عقب LED است. با همه ی این ویژگی های ظاهری خودرو به این پی میبریم که این ماشین چشم نواز و زیبا است و نمره ی بسیار خوبی می توان اعطا کرد.

طراحی بیرونی هیوندای سوناتا YF 2014

امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای سوناتا YF

سوناتا yf امکانات و تجهیزات متعددی دارد، که همین موضوع باعث محبوبیت این خودروی کره ای شده است. تجهیزات رفاهی همچون تودوزی چرمی، فرمان چرمی، دکمه های کنترلی فرمان، سقف پانوراما، صندلی های جلوی برقی، سنسور باران، مانیتور ۷ اینچی، گرم کن و سرد کن صندلی های عقب، تهویه خودکار دوگانه.

تجهیزات ایمنی سوناتا وای اف را می توان به وجود ۶ عدد ایربگ، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش اشاره کرد. این خودرو امتیاز  چهار مورد از پنج تست تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) را کسب کرده است. در تست تصادف از جلو NHTSA چهار ستاره کسب کرد.

رقبای هیوندای سوناتا YF

رقبای اصلی سوناتا yf، کیا اپتیما، نیسان تیانا و تویوتا کمری است. برخی از این ها از لحاظ شتاب و قدرت از سوناتا برتری دارند به خصوص نیسان تیانا. تویوتا کمری مدل قدیمی تری از سوناتا است و امکانات کمتری نسبت به آن دارد. از اصلی ترین رقبای این خودروی جذاب کیا اپتیما ۲۰۱۲ را می توان نام برد.

قیمت هیوندای سوناتا وای اف ۲۰۱۴

قیمت این مدل هم مانند سایر مدل ها در سال های مختلف، دچار تغییرات شده است. افزایش و کاهش ارز، تحریم و عوامل دیگر باعث این تحول شد. به همین خاطر بیشتر مردم ب جای خرید خودروی نو به خودروهای دست دوم روی می آورند. این خودرو نسبت به آپشن های زیادی که دارد ارزش خرید دارد. خودروهایی همچون نیسان جوک در رنج قیمت این خودو هستند. این رنج قیمت برای استعلام قیمت می توانید به گالری ها و سایت های فروش خودرو مراجعه کنید.

سوالات متداول

۱. ظرفیت سرنشینان سوناتا yf چند نفر است؟

ظرفیت سرنشینان این خودرو مدرن پنج نفر است.

۲. سوناتا yf از کدام ورودی های سیستم صوتی پشتیبانی می کند؟

سیستم صوتی هیوندا سوناتا وای اف دارای بلوتوث، جک صوتی USB، رادیو ماهواره ای  است که روی صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی  می توانید آنها را مشاهده کنید.

3. سایز تایر سوناتا ۲۰۱۴ yf چند است؟

شما سایز لاستیک را می توانید از روی تایر خودرو یا از قسمت داخلی درب خودرو بخوانید.

سخن پایانی

هیوندا سوناتا yf، یکی از بهترین گزینه ها در بخش مقرون به صرفه ترین خودروهای سایز متوسط سدان است. از سال ۲۰۱۵ نسل هفتم این سدان جانشین نسل های قبلی شد، اما هنوز هم سوناتا yf محبوبیت بسیار زیادی در بازار ایران دارد. این خودرو از امکانات خوب و مدرنی برخوردار است و همچنان بازار دست دوم این خودرو پر تقاضا است.

از ظاهر زیبا و مدرن این خودرو که بگذریم، ارگونومی مناسب داخل کابین نیز این خودرو را خاص کرده است. عیب کوچکی که داخل کابین سوناتا وای اف می توان نام برد، مواد به کار رفته شده در آن است که از کیفیت متوسطی برخوردار بوده، تا جایی که در دست اندازها کمی صدا تولید می کنند. اما در کل سوناتا ۲۰۱۴ yf ماشین مناسبی در بین هم رده های خودش است.