تفاوت جک j4 آپشنال با معمولی، جک J4 پرچمدار در بخش سدان های ساب کامپکت محلی است. این کلاس، رقبای موجود را با فلسفه‌ی طراحی بیرونی اروپایی خود به چالش می کشد.  می توان J4 را از ارزان ترین مدل های سدان دانست. این خودرو از برند Heyue جک است و حتی به نام Heyue A30 شناخته می شود. سدان ساب کامپکت J4 در پنج رنگ بدنه موجود است. این خودرو در سال ۱۳۹۷ توسط کرمان خودرو وارد کشور شد.

  • جک J4  معمولی

جک جی ۴ یکی از اقتصادی ترین خودروهای سدان جک است. در ادامه به جزئیات بیشتری از این خودرو می پردازیم. ولی به صورت کلی این خودرو از کیفیت قابل قبولی برخوردار است، میتوان از مصرف سوخت پایین و کیفیت سواری مطلوب نام برد. ابعاد این ماشین کوچک است ولی در عین حال ظرفیت صندوق مناسبی دارد.

کرمان موتور برای اینکه قیمت این محصول را پایین نگه دارد برخی از امکانات این خودرو را حذف کرد، همچون نمایشگر مرکزی، سانروف و استارتر دکمه ای. ولی این خودرو در مقایسه با هم رده های خود از امکانات قابل قبولی برخوردار است.

از رقبای داخلی جک جی ۴ می توان به ۲۰۷ صندوقدار، دنا پلاس و تندر پلاس اشاره کرد. به لحاظ قیمتی لوازم یدکی نو و دست دوم موجود در بازار مانند هم رده های خود است. برای مشاهده قیمت و خرید لوازم یدکی جک و قطعات j4 می‌توانید به سایت سورس یدک مراجعه نمایید.

ظاهر بیرونی جک J4

J4 دارای طراحی خاص و به خصوصی نیست. این خودرو دارای خطوط کناری صاف، خط کمر قوی و گلگیرهای جلویی برجسته است. با سپر جلوی نردبانی شکل و چراغ‌های جلوی «چشم عقابی» به نمای جلو، شخصیت داده است. در همین حال، عقب دارای چراغ عقب ترکیبی بیضی شکل، به‌علاوه طراحی جمع و جور صندوق عقب است که خط سقف آن را یکپارچه می‌کند. سدان ساب کامپکت J4 در پنج رنگ بدنه موجود است. ممکن است آن را در رنگ های سفید، نقره ای، خاکستری، قرمز و مشکی داشته باشید.

مشخصات فنی جک جی ۴

جک جی ۴ دارای موتور ۱.۵ لیتری بنزینی با فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ (VVT) بهره می برد، و همینطور نوع موتور ۴ سیلندر خطی- ۱۶ سوپاپ است. این خودرو با دو مدل  گیربکس دستی و اتوماتیک ( CVT ) ساخته شده است. حداکثر قدرت موتور ۱۰۳ اسب بخار و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور است.انتقال قدرت از طریق دیفرانسیل جلو است. ظرفیت باک خودرو ۴۵ لیتر است. ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای می باشد.

برای سیستم تعلیق در قسمت جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع بازوجناغی استفاده شده است. به همین خاطر سرنشنان جلو تجربه بهتری در سواری این خودرو نسبت به سرنشینان عقب تجربه می کنند.

در کل قسمت فنی جک جی ۴ قوی نیست، ولی می تواند گزینه خوبی برای کسانی که نمی خواهند از خودروهای داخلی استفاده کنند باشد.

در حالت معمول کشش خودرو مطلوب است و سرنشینان تجربه ی خوبی را می توانند در جاده در سرعت بالا تجربه کنند. ولی زمانی که صندوق عقب خودرو کامل پر باشد، انتظار نمی رود که در جاده عملکرد سریعی را داشته باشد.

امکانات رفاهی جک J4 معمولی

جک J4 به سیستم کروز کنترل ، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سیستم الکترونیکی ضد سرقت، فرمان با قابلیت جذب ضربه، از دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، رادیو و ورودی AUX و USB ، ریموت با کنترل از راه دور، شش عدد بلندگو، سنسور نور، فرمان برقی مجهز است.

فضای داخلی جک J4

فضای داخلی جک J4

برخلاف ظاهر بیرونی این خودرو کابین ظاهر زیبایی دارد، اما فضای داخلی جک جی ۴ از مواد با کیفیت بالایی ساخته نشده است. اما برای این خودرو در این سطح، قابل قبول است. برای افرادی که فضای کابین تاریک را ترجیح می دهند، فضای داخلی مشکی در دسترس خواهد بود. داشبورد این خودرو نوع T و ممکن است با مجموعه رنگ های دوگانه در سراسر کابین مواجه شوید. منتظر بمانید تا وارد J4 شوید و با داشبورد نوع T و مجموعه رنگ های دوگانه در سراسر کابین مواجه شوید. روکش صندلی ها از جنس چرم است.

صندوق عقب jac j4

 

  • جک J4 آپشنال

کرمان موتور در تابستان ۱۴۰۱ ، مدلی از جک J4  را با نام جک جی آپشنال با امکانات جدیدی که به آن اضافه کرده است،  معرفی کرد. این طراحی اختصاصی  خود این شرکت است. تا قبل این که این مدل وارد بازار شود جک  J4 از امکانات پایینی برخوردار بود. حال این خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری نسبت به مدل معمولی آن بهره مند است. لذا تولید مدل معمولی کمتر شده و در نهایت متوقف می شود.

امکانات اضافه شده در مدل جک جی ۴ آپشنال

جک J4 جدید یا همان آپشنال  امکانات جدیدی اضافه شده است. این آپشن ها :

  • سیستم کنترل پایداری یا ESP
  • تغییر ترمزهای عقب دیسکی
  • چراغ روز یا DRL که زیر مه شکن ها جاسازی شده است.
  • نشانگر تغییر دنده یا GSI
  • سیستم مالتی مدیا با نمایشگر اندرویدی ۱۱ اینچی

همه ی این امکانات جدید طبق استانداردهای روز و مجوز های سازمان ملی استاندارد ایران است.

همینطور کرمان موتور نسخه جدید را به نام جک J4 برقی (EV) معرفی کرده است.

ایمنی جک J4 آپشنال

جک J4 در تست های موسسه سی انکپ چین پنج ستاره ایمنی را کسب کرده است. به همین دلیل امنیت این خودرو نسبتا بالا است. امکانات اضافی که کرمان موتور به این خودرو اضافه کرده است باعث شده است که بیش از پیش امن تر باشد.

تفاوت جک j4 آپشنال با معمولی

همانطور که پیش از این به آن اشاره شد، کرمان موتور به مدل معمولی جک جی ۴ آپشن های مختلفی را اضافه کرد که همین ممکن است باعثِ طرفدار داشتن این مدل نسبت به رقبای هم رده خود شود. اما به این نکته هم باید اشاره کرد که همین ویژگی ها قیمت این خودرو را بالا برده است و عده ای برای خرید به مدل برندهای دیگر روی بیاورند.

در مدل معمولی جک جی ۴، ترمز چرخ های عقب از نوع کاسه ای بود که در مدل آپشنال به دیسکی تبدیل شد. و همینطور سیستم کنترل پایدار امنیت رانندگی را بالا برد.

تفاوت جک j4 آپشنال با معمولی

سوالات متداول

۱. آیا گیربکس اتوماتیک در JAC J4 موجود است؟

بله، جک جی ۴ با گیربکس اتوماتیک (CVT) نیز وارد بازار شده است و می توانید تجربه ی خوبی را در یک ماشین اتوماتیک اقتصادی داشته باشید.

۲. جک جی ۴ در چه رنگ هایی موجود است؟

این خودرو در ۵ رنگ سفید، مشکی، آبی، خاکستری و نقره ای به بازار عرضه شده است.

۳. چند نفر در جک جی ۴ می توانند بشینند؟

ظرفیت سرنشینان این خودرو ۵ نفر است.

۴. سایز تایر جک J4 چند است؟

سایز لاستیک 185/65 R15 است.

سخن پایانی

جک J4 یک ماشین کوچکی است که به راحتی میتوانید داخل شهر جا به جا کنید. این خودرو در مدل معمولی از قیمت مناسبی برخوردار بود ولی با اضافه شدن آپشن های رفاهی متفاوت در داخل ایران قیمت آن افزایش پیدا کرد. به غیر از بحث قیمت، امکانات رفاهی و ایمنی ای که به این خودرو اضافه شده است رضایتمندی از این خودرو را افزایش داده است. ظاهر بیرونی این خودرو نظر خریدار را جلب نمی کند.

منابع