مجله سورس یدک > خودرو ها > مقایسه هیوندای i20 و i30 |کدام برای خرید مناسب است؟

مقایسه هیوندای i20 و i30 |کدام برای خرید مناسب است؟

مقایسه ی هیوندای i20 و i30

در این مقاله قصد داریم به مقایسه هیوندای i20 و i30 بپردازیم. اگر شما فردی هستید که در هنگام خرید این دو خودرو دچار شک و تردید می شوید خواندن این مقاله می تواند تا حدودی برای شما مفید باشد و این مشکل را برای شما برطرف نماید. چرا که ما تمامی مشخصات هیوندای i20 و i30 را در ادامه ی مقاله ذکر خواهیم کرد.

در ابتدا همه باید بدانیم هیوندای i20 و i30 از چه زمانی و توسط کدام شرکت طراحی و تولید شدند و به بازار های جهانی راه یافتند.

هیوندای i20 یک هاچ بک سوپرمینی است که از سال 2008 توسط شرکت هیوندای تولید شده است.هیوندای i20 برای اولین بار در اکتبر  2008 در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد. در حال حاضر، بزرگترین بازارهای i20 در مناطق اروپا و هند هستند که دو مدل مختلف برای هر بازار توسعه داده شده است.

هیوندای i30 یک خودروی خانوادگی کوچک است که توسط شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی از سال 2006 تولید شده است. خودروی هیوندای i30 در کنار نسل پنجم هیوندای النترا در ایالات متحده و کانادا در ابتدا با نام Elantra Touring به بازار عرضه شد و سپس به Elantra GT تغییر نام داد. نسل دوم i30 در سپتامبر 2011 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد.

اکنون که با تاریخچه ی هیوندای i20 و i30 آشنا شدید به سراغ معرفی مشخصات هر دو خودرو می رویم تا ببینیم هر کدام دارای چه آپشن ها و ویژگی هایی است تا بتواند نیازهای شما مشتریان را برطرف نماید.

بررسی تفاوت های هیوندای i20 و i30

مقایسه ی قیمت های هیوندای i20 و i30

قیمت هر خودرویی در بازار های جهانی بر اساس مدل و امتیازاتی تعیین می شود که آن خودرو را از سایر خودرو ها متمایز می کند. در حال حاضر قیمت خودرو های مختلف در جمهوری اسلامی ایران روند صعودی داشته است و این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله افزایش قیمت لوازم یدکی خودروها و….

قیمت یک خودرو یکی از فاکتور های بسیار مهم در خرید خودرو محسوب می شود. با این حال در مقایسه ی قیمت های هیوندای i20 و i30 باید بگوییم که هیوندای i30 در بازار با قیمت های بیشتری نسبت به هیوندای i20 به فروش می رسد.

به دلیل گرانی خودروها در بازار بسیاری از مردم به خرید خودروهای دست دوم و کارکرده روی می آورند. البته در هنگام خرید خودرو های دست دوم نیز باید به نکات زیادی توجه داشته باشید تا از ایمنی خودرویتان اطمینان حاصل فرمایید.

مقایسه ی هیوندای i20 و i30 از لحاظ مشخصات فنی

در ادامه به بررسی مشخصات فنی هیوندای i20 و i30 خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

این مطلب را هم بخوانید :  تفاوت جک j4 آپشنال با معمولی

مشخصات فنی هیوندای i20

مشخصات فنی و ظاهری هیوندای i20

  • محور محرک : دیفرانسیل جلو
  • گیربکس : 4 دنده اتومات
  • پیشرانه : 4 سیلندر
  • حجم موتور : 1.4 لیتر
  • قدرت : 99 اسب بخار
  • گشتاور : 134 نیوتن متر
  • شتاب : 13.2 ثانیه
  • سرعت : 170 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف ترکیبی : 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

مشخصات فنی هیوندای i30

مشخصات فنی و ظاهری هیوندای i30

  • محور محرک : دیفرانسیل جلو
  • گیربکس : 4 دنده اتومات
  • پیشرانه : 4 سیلندر
  • حجم موتور : 2 لیتر
  • قدرت : 143 اسب بخار
  • گشتاور : 186 نیوتن متر
  • شتاب : 11.2 ثانیه
  • سرعت : 205 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف ترکیبی : 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر

مقایسه ی هیوندای i20 وi30 از نظر ابعاد و اندازه ها

هیوندای i20 دارای 3940 میلی متر طول, 1709 میلی متر عرض, 1491 میلی متر ارتفاع, 2525 میلی متر فاصله ی محوری و 1166 کیلوگرم عرض است.

همچنین اگر بخواهیم به ابعاد و اندازه های هیوندای i30 نیز اشاره کنیم می توانیم بگوییم که این خودرو دارای 4245 میلی متر طول, 1775 میلی متر عرض, 1480 میلی متر ارتفاع, 2650 میلی متر فاصله ی محوری و 1350 کیلوگرم وزن است.

مقایسه ی هیوندای i20 وi30 از نظر طراحی داخلی

نمای داخلی i30 آنچنان جذابیتی ندارد اما چیدمان ساده آن برای استفاده آسان است. طرح رنگ تا حدی تیره است اما پنجره ها نور زیادی را به داخل می دهند. همه ی این ها در کنار هم بسیار محکم به نظر می رسند و در طرای داخلی هیوندای i30 می توانیم کیفیت خوب اجزای داخلی را مشاهده کنیم. به طور کلی هیوندای i30 می تواند خودروی بسیار دلپذیری برای گذراندن وقت باشد.

بررسی طراحی داخلی خودروی هیوندای i30

در طراحی داخلی هیوندای i20 بر خلاف طراحی خارجی آن از مواد و پلاستیک های بی کیفیت و ارزان قیمت استفاده شده است که ممکن است برای مدت طولانی دوام نیاورد.

از این مقایسه می توانیم نتیجه بگیریم که هیوندای i3 از نظر طراحی داخلی توانسته است از رقیب خود یعنی هیوندای i20 پیشی بگیرد.

بررسی طراحی داخلی هیوندای i20

بررسی هیوندای i20 وi30 از نظر تجربه در رانندگی

اکنون به بررسی هیوندای i20 و i30 از نظر تجربه رانندگی در سه موقعیت داخل شهر, بزرگراه ها و جاده ها می پردازیم.

مقایسه رانندگی هیوندای i20 و i30 در شهر

وقتی در شهر در حال رانندگی هستید چیزهای زیادی در مورد هیوندای i20 وجود دارد. برای شروع، یک دایره چرخشی تنگ دارد، بنابراین می‌توانید موانع را به سرعت ببافید یا بدون نیاز به ضربه زدن به آن، یک دور برگردانید.

هیوندای i20 دارای سنسورهای پارک عقب و دوربین معکوس به صورت استاندارد است که از بسیاری از خودرو های دیگر با این اندازه و قیمت بهتر است. پنجره‌های کوچک در ستون‌های عقب به هنگام عقب‌نشینی به فضا کمک می‌کنند، در حالی که ستون‌های جلو هنگام بیرون کشیدن از اتصالات مانع دید نمی‌شوند.

موتور هیوندای i20 قابلیت بلند شدن و حرکت زیادی دارد و گیربکس استاندارد شش سرعته دستی حس بسیار خوبی به آن دارد. همچنین گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه که نرم است و در هنگام ترافیکب سیار کمک می کند.

در هنگام ترافیک، متوجه می‌شوید که سیستم هیبریدی ملایمی که در همه ی هیوندای i20 ها استفاده می‌شود، اغلب موتور را خاموش می‌کند تا در ساحل توقف کنید و در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنید. هیوندای i20 همچنین می‌تواند با استفاده از نیروی باتری، قبل از اینکه موتور بنزینی به‌طور نامحسوس قطع شود، خود را کنار بکشد.

هیوندای i20 در برخورد با دست انداز ها آنچنان احساس راحتی را به شما نمی دهد و برآمدگی های زیادی را احساس می کنید.

این مطلب را هم بخوانید :  بررسی مشخصات کامل و مقایسه جک J3 و پژو 206

هیوندای i30 اندازه ی کوچکی دارد و منظره خوبی از صندلی راننده به بیرون وجود دارد، بنابراین گشت و گذار در شهر به اندازه کافی آسان است. نمای بیرون از صندلی های عقب به خوبی نیست زیرا پنجره بسیار کوچک است.

با این حال، هر مدل دارای سنسور پارک عقب و یک دوربین معکوس است، بنابراین شکاف در فضای پارک هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. سیستم تعلیق در خیس کردن چاله‌ها و تپه‌های سرعت کار مناسبی انجام می‌دهد، بنابراین در جاده‌های شهری ویران‌شده به اطراف رد نمی‌شوید.

اکثر مردم باید بتوانند موقعیت رانندگی راحتی را پیدا کنند. عجیب این است که پدال کلاچ در خودروهایی که دارای گیربکس دستی هستند به نوعی تند و تیز است که می تواند رانندگی را در ترافیک  نسبتاً ناخوشایند کند. اما اگر بیشتر در شهر رانندگی می‌کنید، رانندگی با مدل‌های اتوماتیک راحت‌تر و دلپذیرتر خواهد بود.

مقایسه ی رانندگی هیوندای i20 و i30 در بزرگراه ها

سواری محکم هیوندای i20 در شهر، وقتی به سمت بزرگراه می روید، نتیجه خوبی دارد، زیرا خودرو احساس می کند که بیش از حد توانایی خود را در بین کامیون ها و وانت ها حفظ می کند.

استحکام و مقاومت در سرعت‌های پایین‌تر باعث می‌شود هیوندای i20  یک خودروی کنترل‌شده و آرام محسوب شود. شما همچنین دارای کمک حفظ خطوط و جلوگیری از برخورد از جلو، به علاوه ترمز اضطراری خودکار برای جلوگیری از هر گونه موقعیت خطرناک هستید.

با این حال در داخل کابین i20 صدای باد و جاده بسیار زیاد است و این مورد احساس راحتی زیادی را به سرنشینان خودرو نمی دهد.

موتور هیوندای i20 به اندازه کافی پف دارد تا بتواند با رانندگی در بزرگراه کنار بیاید، اما برای اینکه از جاده لغزنده خارج شوید یا به راحتی از تپه ها بالا بروید، باید یک یا دو دنده را پایین بیاورید تا با سرعت مناسبی شتاب بگیرید.

هیوندایi30 در بزرگراه ها سرعت زیادی دارد اما بار زیادی را نمی تواند حمل کند وهنگام شتاب گیری شدید در بزرگراه ها می تواند مشکل داشته باشد، بنابراین رانندگی به صورت خودکار بسیار بهتر است.

هیوندای i30 سواری راحتی دارد ,فضای داخلی به اندازه کافی ساکت است، کروز کنترل استاندارد بار کاری شما را کاهش می دهد و سیستم خروج از خط به شما کمک می کند در مسیر مستقیم و باریک قرار بگیرید.

مقایسه ی رانندگی هیوندای i20 وi30 در جاده

اشکالی که هیوندای i20 دارد این است که به نظر می رسد فرمان به چرخ های جلو متصل نیست. ماشین را به خوبی می چرخاند و هیوندای i20 خط خود را با چسبندگی زیاد حفظ می کند. اما راننده از چیزهایی که رخ می دهد آگاه نیست . همچنین سیستم تعلیق محکم باعث می شود که بدنه همیشه مشکل ساز نباشد، اگرچه تغییرات کیفیت سطح جاده را اغلب می شنوید.

هیوندای i30 با کارایی بالایی که دارد یکی از بهترین خودروهایی است که می توانید تهیه کنید. فرمان این خودرو بسیار دقیق است.سیستم تعلیق توده ها و برجستگی ها را جذب می نماید و همچنین شما می توانید در یک جاده ی پر از پیچ و خم با سرعت برانید.

مقایسه ی هیوندای i20 وi30 از نظر امکانات رفاهی

خودروی هیوندای i20 دارای امکانات و آپشن هایی مثل : 6 عدد کیسه ی هوا, سیستم های ترمز و پایداری, سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک, صندلی برقی راننده, کروز کنترل, اتولایت, سیستم قفل خودرکار درها و.. می باشد.

این مطلب را هم بخوانید :  معرفی و بررسی سوناتا 2018

از جمله امکانات هیوندای i30 هم می توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی, سانروف برقی, چراغ مه شکن, ترمز ضد قفل, قفل ضد سرقت, سنسور پارک عقب و.. اشاره کرد.

مقایسه ی هیوندای i20 وi30 از نظر ایمنی

هیوندای i20 مانند سایر خودرو ها دارای امکاناتی است که تا حدودی امنیت خودرو و سرنشینان را تضمین می کند. از جمله این امکانات می توانیم به شش عدد کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار و کمک حفظ بین خطوط اشاره داشته باشیم. البته ناگفته نماند که هیوندای i20 توانسته است 5 ستاره ی ایمنی را از موسسه ی یورو انکپ دریافت کند.

کارشناسان ایمنی خودرو Euro NCAP امتیاز کامل پنج ستاره را به هیوندای i30 اعطا کردند. این خودرو برای محافظت از سرنشینان امتیاز خوبی کسب کرده است و به مقدار زیادی از ویژگی های ایمنی مجهز شده است. این ویژگی ها شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، کمک حفظ خطوط، هشدار توجه راننده و سیستم تماس اضطراری هستند.

خرید لوازم یدکی هیوندایi20 وi30

اگر شما دارای هر نوع خودرویی اعم از هیوندای i20 یا i30 هستید مطمعنا بعد از مدتی نیاز به خرید و تعویض قطعات جانبی آن خودور دارید که می توانید برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز به فروشگاه ها و مراکز معتبری که دارای ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش مناسب هستند مانند سورس یدک مراجعه نمایید.

سوالات متداول

هیوندای i20 را بهتر است خریداری کنیم یا هیوندای i30 ؟

این مسئله که شما چه خودرویی بخرید کاملا به سلیقه ی شخصی و بودجه ی شما برای خرید خودرو بستگی دارد. ولی بهتر است قبل از خرید هر خودرویی اول از همه اطلاعات کاملی را در مورد آن خودرو پیدا کنید و سپس با آگاهی کامل نسبت به خرید خودروی مورد نظر اقدام فرمایید.

سورس یدک اطلاعات کامل و جامعی را درباره ی خودروهای هیوندایi20 وi30 به شما مشتریان عزیز ارائه داده تا قبل از خرید هر کدام از این دو خودرو با مطالعه ی دقیق این مقاله به این اطلاعات کامل دست یابید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید خودروی باکیفیت بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید خودروی باکیفیت باید به فاکتور های مهمی اعم از قیمت خودرو, کیفیت قطعات جانبی خودرو , کیفیت بدنه ی خودرو, کیفیت قطعات داخلی خودرو و……….توجه داشته باشید.

برای خرید قطعات یدکی هیوندای i20 وi30 به کجا مراجعه کنیم؟

خرید قطعات یدکی اصل و با کیفیت یکی از مهم ترین دغدغه های دارندگان خودرو محسوب می شود. اما نگران نباشید زیرا سورس یدک در این زمینه شما را یاری می کند و تمامی قطعات یدکی باکیفیت را با مناسب ترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

سخن آخر

سورس یدک در این سال ها بسیار تلاش کرده است که در زمینه ی خرید قطعات یدکی اصل و با کیفیت به شما عزیزان کمک کند. شما نیز وظیفه دارید قبل از خرید هر خودرویی درباره ی آن آگاهی لازم را پیدا کنید تا در خرید خودرو بهترین انتخاب را داشته باشید و کمتر دچار خسارت های مالی و جانی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با اپلیکیشن سورس یدک لذت را تجربه کنید!!! همین حالا نصب کندانلود و نصب
+