در این مقاله به بررسی تمامی مشخصات خودروی جک s3 خواهیم پرداخت. اگر شما کسی هستید که در هنگام خرید این مدل خودرو دچار شک و تردید شده اید بهتر است اول از همه اطلاعات کامل و جامعی را درباره ی این خودرو بدانید و بعد با توجه به نیازتان و شرایطی که دارید تصمیم بگیرید که این خودرو را بخرید یا نه.

اول از همه باید نگاهی به گذشته ی این خودرو بیاندازیم و ببینیم این خودروی محبوب در چه زمانی و توسط کدام شرکت معتبر راهی بازار های جهانی شده است پس در ادامه ما را همراهی کنید.

تاریخچه ی خودروی جک s3

خودروی جک s3 یک کراس اوور است که برای اولین بار توسط کمپانی جی ای سی طراحی و تولید شد. شرکت کرمان موتور در ایران از سال 1396 مسئول عرضه ی نسخه ی قدیمی تر این خودرو است.

این کراس اوور جمع و جور که در ابتدا در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال 2013 به عنوان هیو اس 30 (Heyue S30) تحت نام تجاری فرعی هیو (Heyue) عرضه شد، بلافاصله پس از مدت کوتاهی در نمایشگاه خودروی پکن در سال 2014 به ریفاین Refine S3)) تغییر نام داد.

همچنین کراس اوور فیس لیفت شده ریفاین اس 3 (Refine S3) در نمایشگاه خودروی چنگدو در سال 2016 در کشور پهناور چین عرضه شد.

طراحی بیرونی خودروی جک s3

طراحی خارجی خودروی جک s3

خودروی جک s3 طراحی بیرونی ساده ای دارد. در جلو، جلوپنجره‌ای کرومی با طراحی مدرن با ظاهری پویا ارائه می‌شود. کناره ها دارای رینگ های آلیاژی 16 اینچی دو رنگ آلومینیومی با لاستیک های 205/55، گلگیرهای چرخ مشکی، دستگیره درهای کرومی،  آینه های جانبی تاشو و قابل تنظیم همرنگ بدنه با چراغ راهنما هستند. قسمت عقب جک s3 دارای اسپویلر سقفی عقب است. و سپر عقب مشکی با نوار کرومی.

رنگ های بیرونی خودروی جک s3 شامل سفید، سیاه، قرمز، خاکستری، قهوه ای و نقره ای می شود.

طراحی داخلی خودروی جک s3

طراحی داخل کابین خودروی جک s3

اگرچه که شما در طراحی بیرونی جک s3 آنچنان جذابیتی را مشاهده نمی کنید ولی طراحی داخل کابین این خودرو این ضعف را ندارد و احتمالا می تواند شما را راضی نگه دارد.

فضای داخلی  جک s3 دارای ویژگی های زیادی است که نهایت راحتی را فراهم می کند. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم دستی، صندلی‌های عقب تاشو ، فرمان چند منظوره با روکش چرمی، ، پنجره برقی با قابلیت رول کردن و پایین آمدن تک ‌کلیک ضد فشار،  داشبورد چرمی و پانل‌های درب اشاره کرد.

فضای داخلی همچنین دارای فیبر کربن در پانل درب برای ظاهری اسپرت و مواد دسته نرم و درجه یک برای راحتی بیشتر است.

ویژگی های فناوری: از ویژگی های فناوری جک s3 می توان به صفحه نمایش لمسی 8 اینچی HD LCD با پخش کننده MP5، نمایشگر اطلاعات درایور ماتریس نقطه ای 3.5 اینچی، رادیو با پورت USB، بلوتوث، آینه کاری تلفن همراه و 6 بلندگو اشاره کرد.

فضای صندوق عقب جک s3

فضای صندوق عقب خودروی جک s3

حجم فضای بار صندوق عقب خودروی جک s3 نیز می تواند قابل قبول باشد. چرا که حجم صندوق عقب حدود 600 لیتر است که به واسطه ی خواباندن صندلی های ردیف دوم این فضا بیشتر هم می شود.

مشخصات فنی جک s3

خودروی جک s3 دارای مشخصات و ویژگی های فنی می باشد که به شرح زیر ارائه می شود:

  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپ
  • حجم موتور: 1590 سی سی
  • تنفس موتور: تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • نوع جعبه دنده: CVT
  • حداکثر قدرت: 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 155 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
  • سرعت: 175 کیلومتر در هر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
  • حجم باک: 45 لیتر

ابعاد و اندازه های خودروی جک s3

اگر بخواهیم اندازه های جک s3 را ذکر کنیم می توانیم بگوییم که این خودرو دارای 4325 میلی متر طول, 1765 میلی متر عرض, 1660 میلی متر ارتفاع, 2560 میلی متر فاصله ی محوری و 1250 کیلوگرم وزن می باشد.

مزایا و معایب خودروی جک s3

کسانی که قصد خرید خودروی جک s3 را دارند باید بدانند که این خودرو دارای چه اشکالات و مزایایی است تا بتوانند بهتر و با آگاهی بیشتر در مورد خرید این خودروی پرطرفدار تصمیم بگیرند. برخی از قابلیت های خوب جک s3 باعث شده تا خریداران این خودرو از ایرادات آن چشم پوشی کنند و نسبت به خرید آن اقدام فرمایند.

از مزایای خودروی جک s3 می توانیم به قیمت مناسب, فضای داخلی جادار, مشخصات ایمنی خوب, مصرف سوخت مناسب, سیستم تعلیق نرم, استهلاک کم و… اشاره کرد.

البته ناگفته نماند که این خودروی محبوب دارای معایب و اشکالاتی هم می باشد که شامل: طراحی ساده و نه چندان جذاب, پیشرانه ی ضعیف و کم توان و….. می باشد.

بررسی خودروی جک s3 از نظر ایمنی

هر خودرویی که طراحی و تولید می شود دارای یک سری آپشن ها و قابلیت ها است که تا حدی می تواند ایمنی خودرو و سرنشینان آن را ضمانت کند. البته لازم به ذکر است که سطح ایمنی در تمامی خودروها یکسان نیست و خودروها از نظر ایمنی با هم تفاوت دارند زیرا یک خودرو می تواند قابلیت های ایمنی خودروی دیگر را نداشته باشد.

در اینجا ما سطح ایمنی خودروی جک s3 را بررسی می کنیم و می خواهیم بدانیم این خودرو تا چه حدی می تواند ضامن جان و مال سرنشینان باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه به ذکر امکانات ایمنی جک s3 بپردازیم.

  • قفل ایمنی کودک برای درهای عقب
  • کیسه های هوا برای سرنشینان جلو
  • سیستم ترمز ضد قفل
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز
  • قفل خودکار درب حساس به حرکت
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین دنده عقب با کمک پارک
  • قفل مرکزی درب با کلید از راه دور
  • کنترل پایداری الکترونیکی
  • کنترل کمکی شروع به تپه
  • کمربند ایمنی با پیش کشنده
  • سیستم کنترل فشار باد لاستیک
  • ایموبلایزر موتور
  • سیستم دزدگیر الکترونیکی

همچنین این مورد را نیز باید ذکر کنیم که خودروی جک s3 توانسته است 5 ستاره ی ایمنی از موسسه ی CNCAP چین دریافت کند.

امکانات رفاهی خودروی جک s3

جک s3 دارای یک سری آپشن ها و امکانات رفاهی است که می تواند توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و رقیب جدی برای سایر خودروهای موجود در بازار باشد.این امکانات شامل: فرمان برقی, روکش های چرمی, چراغ های روشنایی در روز, چراغ های مه شکن جلو و عقب, سیستم های کمکی ترمز و پایداری, سانروف برقی, کروز کنترل, سیستم تهویه هوای مطبوع, بلوتوث, سنسور و دوربین دنده عقب و ………می باشد.

وجود این امکانات و آپشن ها در این خودروی خوش فروش می تواند تا حدی برای خریداران آن دلگرم کننده باشد.

قیمت خودروی جک s3

اکنون که تمامی مشخصات جک s3 را برای شما عزیزان ذکر نمودیم به بخش جذاب قیمت جک s3 خواهیم پرداخت چرا که عامل قیمت یکی از مهم ترین فاکتور ها برای خرید خودرو محسوب می شود. تعدادی از خریداران صرفا به قیمت توجه می کنند و این موضوع باعث می شود که مهم ترین چیز یعنی کیفیت خودرو را نادیده بگیرند.این کار کاملا اشتباه است.

درست است که در دهه های اخیر قیمت خودروها در بازار ایران به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته و قطعا خودروی جک s3 هم از این قاعله مستثنا نیست و قیمت این خودرو نیز افزایش یافته است. اما این مورد نباید باعث شود که شما کیفیت خودوری مدنظرتان را نادیده بگیرید.

خرید خودروهای بی کیفیت قطعا در آینده خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

خرید جک s3

اکنون که در مورد تمامی مشخصات جک s3 آگاهی پیدا کردید و دریافتید که این خودرو با قیمت های بالایی در بازار عرضه می شود شاید قصد خرید آن را نیز داشته باشید. برای خرید جک s3 پیشنهاد می کنیم به صورت حضوری به نمایندگی ها و مراکز فروش خودرو در سراسر شهرتان مراجعه کنید و با آگاهی کامل نسبت به خرید آن اقدام فرمایید.

خرید لوازم یدکی جک s3

هر کدام از دارندگان خودرو بعد از مدتی استفاده از خودروی خود نیاز به تعویض قطعات یدکی دارند. ممکن است شما راننده ی عزیز این نگرانی را داشته باشید که چگونه و از کجا قطعات یدکی اورجینال جک s3 را تهیه کنید. اما نگران نباشید زیرا سورس یدک به شما این اطمینان را می دهد تا با خیال راحت تمامی لوازم یدکی با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید.

کافی است با یک سرچ ساده در سایت ما از تمامی قیمت های روز لوازم جانبی جک s3 مطلع شوید و آن ها را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

سوالات متداول

جک s3 بخریم یا نه ؟

اینکه خودروی جک s3 را بخرید یا نه کاملا به تصمیم شخصی خودتان بستگی دارد تا با مطالعه ی این مقاله و بررسی شرایط خود بتوانید درست  تصمیم بگیرید.

چگونه از قیمت های روز خودروی جک s3 مطلع شویم؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت دقیق خودروی جک s3 به صورت حضوری به مراکز فروش خودرو در سرار شهرتان مراجعه نمایید. همچنین اگر زمان کافی و حوصله ی گشت و گذار در شهر را ندارید با یک جست و جوی ساده در اینترنت از تمامی این قیمت ها مطلع شوید.

سخن آخر

این مقاله برای کسانی که قصد خرید خودروی جک s3 را دارند اما اطلاعات کافی در این مورد را ندارند مفید خواهد بود. سورس یدک تمام تلاش خود را برای افزایش آگاهی شما انجام داده است, از شما نیز انتظار می رود با صبر و حوصله ی فراوان این مقاله را مطالعه کنید و بعد نسبت به خرید خودروی جک s3 اقدام فرمایید.