یک فهرست طولانی از ویژگی‌های استاندارد و قابل دسترسی، ظرفیت صندوق زیاد و امتیازات امنیتی ، همه به بهترین شکل، به خودروی سوناتا هیوندای مدل ۲۰۱۷ کمک می‌کنند تا در رده‌بندی سوم از کلاس خودروهای میانه قرار بگیرد.

رتبه‌بندی سوناتا هیوندای مدل ۲۰۱۷ بر اساس امتیازات آن در دسته خودروهای میانه قابل تحمل سال ۲۰۱۷ است. این خودرو برنده جایزه بهترین خودروی میانه با ارزش برای پول و نامزد جایزه بهترین خودروی میانه برای خانواده‌ها در سال ۲۰۱۷ است. در حال حاضر، سوناتا هیوندای امتیاز ۸.۷ از ۱۰ را دارد، که بر اساس ارزیابی ۲۷ قطعه و عناصر داده‌ای با استفاده از منابع مختلف به دست آمده است.

همچنین پیشنهاد میشود در مورد هیوندای سوناتا 2018 بخوانید.

نوع موتور  بنزینی
گیربکس  اتوماتیک شش سرعته قابل تغییر
نوع حرکت دف جلو
سیلندرها چهار سیلندر متوالی
ظرفیت نشست ۵ نفر
گارانتی اصلی ۵ سال / ۶۰,۰۰۰ مایل

مشخصات هیوندای سوناتا 2017

سوناتا مدل ۲۰۱۷ یک خودروی سدان میانه عالی است. این خودروی چند جانبه ارزشمند دارای مصرف سوخت قوی، یک صندوق عقب بزرگ، هزینه‌های جانبی کم و کیفیت رانندگی آرام و زیبا است. اگرچه گزینه‌های موتوری آن جذاب‌ترین گزینه‌ها در کلاس خود نیستند، اما سوناتا همچنان یک گزینه عالی برای رانندگی روزمره است. ترکیب کیفیت و ارزش آن کمک کرد تا جایزه بهترین خودروی میانه با ارزش را به دست آورد.

مزایا :

  1. ساختار داخلی فضایی با صندلی‌هایی که برای مسافرت‌های طولانی مناسب هستند
  2. رانندگی صاف در بزرگراه با حداقل نویز جاده
  3. رابط سرگرمی / ناوبری بسیار ساده و کاربرپسند
  4. امتیازات بسیار خوب در آزمون‌های تصادف
  5. گارانتی موتور ۱۰ ساله

معایب

  1. نداشتن موتور توربوشارژ اختیاری
  2. فضای کمتر برای پاهای عقب نسبت به رقبای خود دارد

قیمت سوناتا 2017

برای یک مدل ۲۰۱۷ هیوندای سوناتا میانگین بین ۱۲,۵۰۰ تا ۲۲,۹۰۰ دلار پرداخت کنید. متوسط قیمت لیستی ۱۵,۳۰۰ دلار است. قیمت نهایی که در نهایت پرداخت می‌کنید، بستگی به مسافت طی شده خودرو، موقعیت جغرافیایی، شرایط و تجهیزات آن دارد.

برای مدل‌های مختلف سوناتا ۲۰۱۷، می‌توانید به این توالی قیمت‌ها انتظار داشته باشید:

  1.  ۲.۴ لیتر: ۲۱,۶۰۰ دلار
  2. مدل اس ای : ۲۱,۹۵۰ دلار
  3. مدل اکو : ۲۳,۱۲۵ دلار
  4. مدل اسپورت : از ۲۳,۴۰۰ تا ۲۶,۶۰۰ دلار
  5. مدل لیمیتد : ۲۷,۱۵۰ دلار

موتور و گیربکس سوناتا 2017

موتور سوناتا 2017

سوناتا با پنج قدرت متفاوت در دسترس است، از جمله دو نوع هیبرید. چندین مدل از آن‌ها در عملکرد و اصلاحات کمی ضعیف عمل می‌کنند، در حالی که برخی از آن‌ها بسیار قابل اعتماد هستند.

نوع سوخت  بنزین معمولی
مصرف سوخت EPA شهر/بزرگراه ۲۵/۳۶ مایل در گالن
مصرف سوخت ترکیبی ۹ مایل در گالن
برد (مایل) در شهر/بزرگراه ۴۶۲٫۵/۶۶۶٫۰ مایل
ظرفیت مخزن سوخت ۱۸٫۵ گالن

سوناتاهای پایه با موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با توان ۱۸۵ اسب بخار به یک گیربکس خودکار شش سرعته ارتباط دارند. این مدل‌ها از لحاظ شخصیت کمی ضعیف هستند، اما این کمبود را با عملکرد بی‌نقص و بی‌صدا در عملیات روزانه جبران می‌کنند.

مدل Eco، انتخاب مورد علاقه ماست، با موتور چهار سیلندر توربو ۱.۶ لیتری و ۱۷۸ اسب بخار با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچ هفت دنده ارتباط دارد که شتاب‌های سریع‌تری را ارائه می‌دهد اما عملکرد آن کمی ناپایدارتر از گیربکس خودکار شش سرعته است. موتور چهار سیلندر توربو ۲.۰ لیتری، قدرتمندترین موتور در لاین‌آپ سوناتا است؛ با این حال، شتاب آن پس از مدل Eco کمی کندتر است.

اندازه موتور پایه ۲.۴ لیتر
سیلندرها  چهار سیلندر متوالی
نوع موتور پایه بنزین
قدرت ۱۸۵ اسب بخار در ۶,۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور ۱۷۸ پوند-فوت در ۴,۰۰۰ دور در دقیقه
سوپاپ‌ها ۱۶
نوع کام دوبل اوورهد کم (DOHC)
زمان سوپاپ متغیر
تزریق مستقیم استاندارد

سوناتای هیبرید پلاگین، با زمان شارژ حدود سه ساعت در ولتاژ ۲۴۰ ولت، یا نه ساعت در ولتاژ استاندارد خانگی ۱۲۰ ولت، به عملکرد بی‌صدا و راحت مشهور است، و سیستم موتور قدرتمندی دارد که برای اکثر مصرف‌کنندگان قابل قبول است. با این حال، هیچ یک از مدل‌های سوناتا، خلفی ناشی از عملکرد محکم را فراهم نمی‌کند.

فضای داخلی و صندوق سوناتا 2017

فضای داخلی سوناتا 2017

کابین سوناتا بسیار بزرگ و دلپذیر است، با صندلی‌های جلویی بزرگ ، راحت پشتیبانی شده است. داخل سوناتا 2017 به خوبی ساخته شده است و دارای یک طراحی دلپذیر با رنگ‌های روشن و کنترل‌های ساده است، خودروی آزمایشی ما در سطح پایه دارای پلاستیک سخت در ناحیه پشتی درها و در لبه مرکزی کنسول بود که به نظر می‌اید بسیار اذیت کننده است و نیاز به تجهیز بیشتر از جنس چرم دارد.

طول ۱۹۱.۱ اینچ
عرض کل بدون آینه‌ها ۷۳.۴ اینچ
ارتفاع ۵۸.۱ اینچ
شاسی ۱۱۰.۴ اینچ
حجم داخلی ۱۲۲.۴ فوت مکعب
ظرفیت بارگیری، تمام صندلی‌ها در محل:  ۱۶.۳ فوت مکعب
دایره چرخش ۳۵.۸ فوت
در زمین ۵.۳ اینچ

تریم‌های بالاتر با افزایش سطوح راحتی و امکانات، با مدل محدود، که دارای کنترل خودکار دو منطقه‌ای اتوماتیک، سطوح چرمی در صندلی عقب و صندلی‌های جلویی قابل تنظیم برقی است، ارتقا یافته است. صندوق عقب سوناتا بسیار بزرگ است و فضای کافی برای هر یک از پنج مسافر برای حمل دو کیف کابین را فراهم می‌کند. مدل‌های هیبرید متوجه کاهش جزئی در فضای صندوق می‌شوند، در حالی که فضای صندوق مدل هیبرید با پلاگین به ۶۰ درصد از مدل استاندارد کاهش می‌یابد.

لوازم جانبی هیوندای سوناتا 2017

مدل‌های پایه سوناتا سیستم اطلاعاتی لمسی ندارند، اما سیستم لمسی ۷.۰ اینچی به عنوان استاندارد در سوناتا SE موجود است.  یک واحد لمسی ۸.۰ اینچی با ناوبری به عنوان استاندارد بر روی سوناتا هیبرید با پلاگین و در تمامی مدل‌های تریم محدود در دسترس است. به جز مدل پایه، همه سوناتاها از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کنند. و هر سوناتا مجهز به دو عدد پریز ۱۲ ولتی، یک پورت USB و یک ورودی اضافی است.

قطعات یدکی سوناتا

شما می‌توانید لوازم یدکی هیوندای سوناتا را از سایت سورس یدک از طریق فروشگاه‌های معرفی شده در این مجموعه و منبع لوازم یدکی خودرو خریداری کنید. توجه کنید انواع فروشگاه و مراکز خرید قطعات جانبی و یدکی سوناتا هستند که شما میتوانید قطعه‌ی مورد نظرخود را از ایشان خریداری کنید.

سخن آخر

اگر به دنبال یک رانندگی راحت و سفری اسان هستید ما به شما هیوندای سوناتا 2017 را پیشنهاد می‌کنیم این خودرو دارای امکانات کافی و هزینه‌های بسیار پایین می‌باشد که شما را در داشتن یک خودروی بسیار جذاب یاری خواهد کرد. با داشتن سوناتا 2017 بسیاری از هزینه‌های خود را کاهش خواهید داد.

منابع:

https://www.caranddriver.com/hyundai/sonata-2017

https://www.edmunds.com/hyundai/sonata/2017/review/